Dochterlief is nu 17.5 maand en heeft sinds een week of 2 dat ze minder luisterd of haar zin wil doordrijven Dit valt nog mee overdag meestal is ze snel vrolijk, dit is 99% van de tijd het geval. Ze is bijna nooit niet vrolijk. Maar nu is het dat het sinds eens paar dagen krijsen is als ze naar bed moet. Van te voren is er niks aan de hand maar op het moment dat ze het bedje in moet begint het. We proberen haar overdag al minder te laten slapen zodat ze savonds echt moe is. Dat is ze ook maar geeft er niet aan toe. Normaal sliep ze hooguit om 20.00 en nu word het vaker later. Weet iemand hoe we het misschien anders kunnen doen? Vandaag uiteindelijk na een half uur onder krijsen toch in bed gelegd. Na 10/15 min is ze wel uiteindelijk inslaap gevallen. Vind het ook weer zielig om het zo te moeten doen.
Zie net dat ik het in de verkeerde groep gezet heb. Denk mis geklikt Hoop dat toch iemand me kan helpen.
Was hier ook met die leeftijd. 18 maandensprong. Heeft hier een week of 6 geduurd. Daarna nooit meer slaapproblemen gehad, daarvoor ook niet Hetzelfde bedritueel houden als je altijd gedaan hebt. Na het bedritueel doen wat je op dat moment het beste lijkt maar het bedritueel wat altijd goed is gegaan proberen te behouden. Tenzij je iets vind wat super werkt maar niet om de dag iets anders zoeken of proberen.
Hier was de oplossing half uurtje eerder naar bed, dan Was ze nog niet zo moe en ging het veel soepeler. Ging ze vaak in bed nog even kletsen of spelen, maar dat Is verder prima.
we proberen het ook gewoon bij hetzelfde te houden dan anders. het zal idd de 18 maandensprong zijn. ik kan er een stuk beter tegen dan vriendlief. het is gewoon even geduld hebben dan zal het wel goed komen. hiervoor heeft ze echt nog nooit problemen gehad. nu is ze bij mijn schoonouders slapen omdat wij morgen beide vroeg moeten werken, ze slaapt gelukkig wel al. hopen dat dat zo blijft. ze word nu snachts soms ook wakker. de ene keer valt ze weer inslaap en de andere keer geven we haar een flesje en dan slaapt ze erna weer.