Hoi meiden! Ik heb van iemand zo'n zakje gekregen om in te braadstomen (zelfde principe als Maggi), alleen niks om het zakje te sluiten.(had ze zelf ook nog niet) Weten jullie waarmee ik het zakje kan sluiten? Zij dacht aan zoiets waarmee je een vuilzak dichtdoet-met zo'n ijzerdraadje in het midden- maar smelt dat niet in de oven?! Alvast bedankt!
Dat stukje waar de je vuiliszakken mee dichtmaakt, daar alleen het ijzerdraadje van uit halen, en dat gebruiken!
Ik zal, als ik het ga maken, eens met braadtouw proberen, niet aan gedacht! Ik wil er een paar kippendrumsticks indoen, weet niet of het dan met dichtknopen wel gaat lukken...
Lucia Het is de bedoeling om de sluitstrip te gebruiken die bij de zak zit !! Dit smelt NIET! dus jedoet kip in de zak. Je doet die sluitstrip eromheen. Je schud een paar keer met die zak ( wel voorzichtig natuurlijk anders scheurt hij misschien. dan leg je de zak MET de sluitstrip in de oven. ( combi magnetron, oven, Hetelucht ) maak niet uit als je de tempratuur gebruikt wat op het zakje staat is er niks aan de hand. De sluitstrip is gemaakt om mee de oven in te gaan en kan daar tegen. zie het zoals die bakmatjes, en silicone bakvormen. die smelten ook niet. Dus gewoon wopsa de oven in ken niks gebeuren. als je de grill stand van de oven maar niet aan zet staat ook op het zakje dat je niet de grilstand aan moet zetten. ( beetje laat misschien maar beter laat dan nooit !!! )
moet wel even bij zeggen.. ik moest goed kijken in het zakje waar nu die strip zat. Zijn een paar merken maggi en knorr geloof ik die die zakjes hebben. Bij de ene zit de sluitstrip OM de braadzak heen als je hem open maakt. De andere zit met de zak opgerolt tot een paketje. Dus als je hem open vouwt helemaal zak uitrollen en bij de laatste vouw in het midden.
Dat weet ik wel, maar er zit dus geen sluitstrip bij de zak. (en dat staat er ook allemaal niet op, op de verpakking waar meerdere zakjes in zaten stond het wel maar er zaten geen sluitstrips in)
wat raar zeg :S ik heb in duitsland ook van die soort braadstomen gezien. heb het nog niet geprobeert. Zijn het die?? dan weet ik in ieder geval dat ik die niet moet pakken aangezien ik niet wil zelf hobbieen om een zakkie met kip te sluiten hahah.
Ik weet niet zeker waar ze vandaan komen, ik dacht gewoon uit NL. Het is een kartonnen, platte groen met grijze/zwarte verpakking.
ik heb lang moeten zoeken toen, en heb hem dicht geknoopt, maar achteraf bleek er toch 1 bij te zitten. goed zoeken dus.
Ja ik wou het zakje nog eens aan een duchtig onderzoek onderzoek onderwerpen, maar vind het niet meer. :x 'Iemand' heeft het waarschijnlijk opgeruimd.(hopelijk niet weggegooid) Dus nu zitten m'n kippendrumsticks in een schaal in de oven. :x Met alufolie erover zodat het niet te knapperig wordt.