Hoi meiden, Even ondergedoken op het account van een ander. Meiden die mij adhv het verhaal herkennen zeg aub niks. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Dus ik doe mijn best om het niet zo warrig te maken zo wel excuus alvast. Tussen mij en mijn man gaat het al een tijd niet goed meer. Er zijn verschrikkelijk veel dingen gebeurd constant ruzie etc. Sinds een maand is de bom gebarsten. Eerst ruzie over het huishouden bergen met goud beloven maar veranderen ho maar. Toen barstte de bom ik was laaiend ik werk namelijk fulltime of meer. Eindelijk zag hij in dat hij het moest doen wat een opluchting! Het ging weer redelijk tussen ons en we deden ons best er wat van te maken. In de afgelopen maanden heb ik heel vaak de vraag gekregen of ik een ander heb/had. Ik heb geen ander ik wil geen ander! Kreeg steeds meer rare vragen als ik naar de buren ging dingen zoals "doe je geen gekke dingen" En dat ging van kwaad tot erger. Als ik op mijn werk zat had ik binnen een uur 175 whatsappjes reageerde ik niet was hij boos reageerde ik kortaf was hij boos. Hij hing enorm aan me echt enorm! En dit werd ook steeds erger. Zelfs zo erg dat hij er heilig van overtuigd is dat ik een ander heb. (en nee die heb ik echt niet) hij vertrouwd me voor geen meter echt niet. Vd week trok hij als een idioot mn telefoon uit mn handen en wilde weten met wie ik zat te whatsappen. Hij had een blik in zijn ogen die ik nog niet eerder heb gezien. Ik ben daar zo van geschrokken dat hij naar zijn moeder is gegaan twee dagen. Ik heb toen een hoop verwijten over me heen gehad voornamelijk van uit zijn kant en zijn familie. Afgelopen zaterdag heb ik hem opgehaald en een goed gesprek gehad. Hem heel duidelijk gemaakt dat ik geen ander heb dat hij geen spy apps op mn telefoon hoeft te zetten want ik ben of aan het werk of thuis! En ik was het zat ik ben al zo lang bezig met vechten eerst om het huishouden en nu dit dat ik mezelf heb voorgenomen dat dit zijn laatste kans was. Zondag avond zitten we film te kijken op de bank. Ik had honger en hij ook ik stelde voor om even mc Donalds te halen. En ben naar de Mac gereden. Ik kreeg een appje onderweg of ik er al was ik heb toen terug gestuurd dat ik onderweg was. Ik he nog even een sigaretje gerookt en ben naar binnen gegaan. Vervolgens kreeg ik van hem een whatsapp met daarin op heterdaad betrapt! Dus ik stuurde een vraagteken terug snapte niet wat hij bedoelde.. Hij heeft via Google maps kunnen zie waar ik was en hoelang.. Maar ik was gewoon bij de Mac hij was zo laaiend echt om niks! Ik ben met Mac naar huis gereden en toen ik thuis kwam was hij nog kwader! Ik mocht de kindjes niet mee nemen want ik was vreemdgegaan! Omdat ik ze toch mee wilde nemen heef hij hij politie gebeld deze zijn gekomen en op advies van hun heb ik met pijn in mijn hart mn kindjes achter gelaten! Hij heeft toen mijn vrouwelijke collega en beste vriendin berichtjes gestuurd uitgescholden beschuldigd voor het feit dat hun er wat vanaf wisten (en nogmaals er is nooit een ander in het spel geweest nooit!!!) Ik ben die avond naar een vriendin geweest heb daar "geslapen" die nacht kreeg ik een whatsapp van een collega. Mijn man stuurde hem berichtjes (hoe hij aan zijn nummer kwam is mij nog steeds een raadsel) dat hij mij met rust moet laten deed hij dat niet zou hij zijn vrouw wel even vertellen hoe of wat (en nogmaals er is niks aan de hand tussen mij en die collega) en de hele nacht heeft hij me lopen appen met verwijten. Tot maandag middag in ene sloeg hij om deed poes lief en aardig alsof er nooit wat gebeurt is. Ik heb maandag de kindjes gehaald en ben naar mijn moeder gegaan (ik zit hier nog steeds) vannacht lag I te slapen en kreeg ik weer een appje van die collega.. Mijn man stuurt hem nu weer berichten met daarin dat hij het niet mag vertellen aan mij. Foto's van zijn vrouw en kind en dat als hij he kapot maakt he andersom ook gebeurt. Ik zal vast dingen zijn vergeten. Maar dit in een notendop.. Ik ben er echt zo klaar mee! Ik ben op slaap niet 7 kilo afgevallen in anderhalve week tijd ik ben bang echt bang voor wat hij allemaal gaat doen! Ik ben zo bang dat ik van angst alleen maar zit te trillen.. De reden waarom ik het niet op mijn eigen naam doe is omdat hij alles leest mijn wachtwoorden weet etc etc..
Jeetje meid wat vreselijk! Ik raad je aan even langs de huisarts te gaan. Voor jezelf maar ook om de situatie uit te leggen en te registreren. Dat er iets vreselijk mis is met jouw man is wel duidelijk. Heeft hij vaker van die wisselingen in gedrag laten zien? Hij komt op mij flink in de war over.
In dat geval zou ik die instantie bellen voor advies en uitleggen wat er de afgelopen dagen gebeurd is.
Nee dat niet jaloers is hij altijd al geweest.. Maar dit is zo extreem! Hij volgt me pluist mn telefoon uit etc. Hij is zo paranoïde dat I het ook bijna word door zijn gedrag! Ohh en heb de instantie gebeld maar kunnen me niet helpen
Jeetje meid allereerst een dikke knuffel!! ik zou inderdaad met die instantie bellen en naar de huisarts gaan om je zorgen neer te leggen,en vragen of de huisarts kan helpen met slapen. al is het maar 1 nachtje.. daarnaast zou ik informeren wat er eventueel mogelijk is kwa kinderen en zo.. en heel goed bij jezelf na gaan of je nog met hem verder wil en zo ja wat je dan van hem verwacht.. Succes!!
Klinkt alsof je man in een psychose zit! Dan zien mensen ook dingen die er op dat moment niet zijn of ze zijn extra paranoia.... Pas op meid want dat zijn gevaarlijke dingen als ze niet behandeld worden. Sterkte!!!
Ik wil op deze manier niet met hem verder. Ik kan hier niet meer tegen echt niet! Het wantrouwende gedoe het na kijken van mij mijn dingen mijn spullen etc.. Ik ben bang voor hem echt bang!
Geen tips of wat dan ook. Wil je alleen heel erg veel sterkte wensen. Fijn dat je bij je moeder kunt zijn. En dat je je kinderen bij je hebt.
Kun je niet met je kinderen naar een blijf van mijn lijf huis? Als hij echt zo gestoord momenteel is dan staat hij op een gegeven moment ook wel bij je moeder op de stoep lijkt me zo? Lijkt me beter dat je ergens bent waar hij jou en de kinderen niet kan vinden want sorry maar iemand die zo 'omslaat' ineens kan inderdaad in een psychose zitten en dat zijn de gevaarlijkste mensen die er bestaan onderhand, je kan ze niet vertrouwen en ze kunnen ook echt verkeerde dingen doen. Zo lang hij er geen hulp voor krijgt lijkt het me verstandig dat je bij hem uit de buurt blijft met de kinderen en gewoon zorgt dat hij jullie niet kan vinden! Verder zou ik inderdaad naar je huisarts gaan en het verhaal doen, kijken of hij weet wat je nu verder kan gaan doen, zelf heb ik zoiets nooit meegemaakt dus heb geen idee wat de vervolg stappen zijn maar sorry, scheiden lijkt me het beste maar dan zal hij waarschijnlijk helemaal doordraaien dus je moet jezelf en de kinderen eerst in veiligheid brengen en beschermen. Ik wens je heel erg veel sterkte!!!
Komt toch niet zo uit de lucht vallen dit? Heeft hij het ooit meegemaakt dat jij of een ex is vreemd gegaan? Is jouw gedrag anders geworden waardoor hij bang is nu? Zou samen in therapie gaan.
Nee ik ben nooit vreemd gegaan. Zijn ex geen idee hij zegt van niet. Mijn gedrag is inderdaad veranderd dat klopt na alle ruzies gedoe etc ben ik naar hem toe veranderd dit heb ik hem ook verteld dat er zo veel gebeurd is dat ik niet in een paar weken kan doen alsof er nooit wat voorgevallen is.
Ik zou naar de huisarts gaan en daar je verhaal doen. De HA kan je het beste adviseren over de volgende stap. Je man heeft hulp nodig dat is duidelijk, aan hem de keuze of hij die hulp wil of niet.... Heel veel sterkte!
Hij lijkt me erg bang je kwijt te raken, kwijt te zijn. Dus haalt de meest gekke dingen in zijn hoofd. Echt, jullie moeten samen met iemand praten. Wil hij niet dan vragen wat hij wel wilt en misschien is het wel goed dat jij met iemand gaat praten zodat je hier niet aan onder door gaat.
Lijkt me sterk dat hij inderdaad psychisch erg labiel is. Meid breng jezelf en je kinderen in veiligheid en licht de juiste instantie in (melding bij politie dat je er weg bent, hulp via huisarts of psychiater of dergelijke, enz...) Leg het ook uit op je werk, zodat je die niet verliest door zijn paranoide gedachten. Misschien kun je even wat ziekteverlof vragen, om je leven op de rails te krijgen en alleen verder te gaan met de kids. Sterkte alvast meid.
Mijn werk heb ik idd op de hoogte gesteld. De politie weet er van die zijn zondag bij ons thuis geweest.. En ik word straks gebeld door de huisarts.. Ik denk dat therapie met hem op dit moment geen nut heeft. Hij is er echt echt van overtuigd dat ik een ander heb en verteld dit aan iedereen (Ja ook aan de politie)
Het lijkt wel een film, maar helaas voor jou werkelijkheid. Ik heb er geen ervaring mee en dus geen tips, maar ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat een rot situatie ( zacht uitgedrukt ).
Jouw man is precies mijn ex. Heb hetzelfde meegemaakt alleen waren er bij ons nog geen kinderen in het spel en bovendien was hij degene die eerder vreemd was gegaan in de relatie, niet ik. Maar hij dreef me tot het uiterste met zijn paranoide gedrag. Hij werd langzaamaan ook zeer geweldadig en ik heb toen besloten bij hem weg te gaan. Ik heb hem in het jaar daarna nog heeeel vaak duidelijk moeten maken dat het over was en dat ik niet zijn bezit was. In het begin ook bij mijn ouders gezeten uit veiligheidsoverwegingen. Dit klinkt als een belachelijk advies en meestal ben ik ook meer voorstander van om de mensen zelf keuzes te laten maken, maar in dit geval zou ik niet meer bij hem terug gaan. Ook niet samen in therapie (heb ik ook gedaan en ik werd daar niet geloofd dus lag het probleem bij mij). Hij zal zelf denk ik ook niet in therapie gaan want hij zal vast zeggen dat het probleem niet bij hem ligt maar bij jou. Jullie relatie is erg ongezond, zeker voor de kinderen om zo in op te groeien. Ik zou dan ook alleen een afspraak maken bij je huisarts en daar wel jouw kant van het verhaal goed uitleggen. Uitspreken dat je vreest voor jouw veiligheid en die van de kinderen. Ditzelfde zou ik doen bij de politie en met hun bespreken of het zinvol is om naar een blijf van mijn lijf huis te gaan. Vreselijke situatie dit! Zo moeilijk!