Ons zoontje van 22 maanden is nooit een hele goede slaper geweest, maar de laatste twee weken is hij structureel voor 6 uur wakker. Het lijkt ook steeds vroeger te worden en vanochtend was hij al om 5 uur wakker.... Hij ligt er rond half 8 in en slaapt tussen de middag zo'n 1,5 uur. Ik heb het idee dat hij de slaap toch wel nodig heeft, want hij is 's ochtends nu al moe en houdt het nog maar net vol tot kwart over 7/half 8. Ik ben 31 weken zwanger en nog 4 dagen in de week aan het werk, dus langzaam beginnen mijn reserves echt op te raken. Mijn vriend en ik laten hem meestal wel gewoon liggen (zolang hij niet echt krijst), maar na een uur gemopper vind ik het toch wel sneu worden (en dat is het dus nog steeds maar 6 uur!). We wisselen het wel af, maar als ik eenmaal wakker ben met mijn dikke buik (en de baby erin) dan val ik eigenlijk niet meer in slaap... Geen idee waar het aan ligt, maar misschien hebben jullie suggesties? Hier hebben we aan gedacht: - nieuw kamertje (maar dat is ook meer dan een week prima gegaan). - geen nachtlampje meer (maar er is wel een ander klein lampje) - neiuwe baby in aantocht? - kiezen? (maar verder geen symptomen) - verkouden? (dat was zo, maar lijkt nu toch wel echt minder te worden) - natte broek (vaak wel zo) - of??? of..... natuurlijk een sprongetje of id? Ideeen zijn zeer welkom, want langzamerhand begin ik weer net zo moe te worden als de eerste maanden na zijn geboorte