Corfu, Lesbos of Samos

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Scarlett1985, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Zoals de titel zegt.. Wij twijfelen tussen Corfu, Lesbos of Samos?
    Ik ben op zoek naar jullie tips en suggesties, dus welk eiland en welke plaats op dat eiland. Wij zoeken een gezellig stadje met winkeltjes, terrasjes en restaurantjes.
    Lekkere stranden zijn fijn, maar hoeven niet per se recht voor de deur te liggen. Dus.. Brand los! We willen eind augustus die kant op, voor ca. 8 dagen b

(Edit: natuurlijk wachten we wel even af hoe het hele Griekenland drama zich gaat ontwikkelen de komende dagen/weken)

2. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Wij zijn op Kos en Samos geweest en die laatste was echt prachtig!! Vond Kos niet zo. We zaten in Kokkari, super gezellig stadje.

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik ben naar corfu geweest, stadje gouvia. Wij zaten in een super hotel aan het strand, het stadje zelf weet ik eigenlijk niet. Maar het eiland is erg mooi, en groen.
    Corfu stad zijn we wel geweest, dat was leuk en groot. Daar kan je goed winkelen :)

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Corfu heeft echt mooie plekken. Zeker een auto huren.
    Wij zaten in park hotel. Prima maar best simpel. Erg mooie tuin.

Bij de andere eilanden zou ik me wel even verdiepen in de bootvluchtelingen.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn vorig jaar eind september op Corfu geweest. Wij zaten in Kommeno Bay, tussen Gouvia en Dassia. Een prachtig eiland, groen, mooie baaien, leuke stranden. Zeker een aanrader!

We hebben meerdere uitstapjes gemaakt naar Corfu-Stad (Kerkyra): mooie oud Venetiaans stadsgedeelte, twee forten, haven, de kliffen van Peroulades, Canal d'Amour in Sidari, Baai van Paleokastritsa, Agios Georgios heeft een kilometerslang zandstrand. Op de dam bij Kanoni kun je vliegtuigen kijken, omdat ze vlak over je hoofd heen landen, en daar is ook het kapelletje van Vlacherna. In Gouvia en Dassia zijn genoeg winkeltjes en restaurantjes en daar zit je centraal op het eiland. Een auto huren is wel handig, omdat het openbaar vervoer beperkt is.

Wij gaan vast en zeker nog een keer terug!

6. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    corfu heeft een prachtige natuur met mooie baaitjes
    maar ik miste wel een beetje de gezelligheid van winkeltjes en de boulevard

Deel Deze Pagina