Ik ben momenteel bijna 39 weken zwanger en ik heb nog een dreumes rondlopen van 20 maanden. Ik heb veel last van mijn buik, dat alles zeer doet als ik veel beweeg en ik vind het daarom moeilijk om iets te ondernemen met mijn dochter. Gisteren zijn we nog het bos in geweest zodat ze even lekker kon rennen, maar nu voel ik me weer schuldig omdat we doelloos thuis zitten en ik merk dat de tv steeds vaker aan staat. Iemand tips met wat ik kan ondernemen?
Om eerlijk te zijn heeft hier de laatste maand ook veel de tv aangestaan...gelukkig hebben we een grote tuin waar hij zich kon uitleven, en als papa thuis kwam ging hij ff goed met hem spelen (voetballen, duplo bouwen etc.). Ik lag veel op de bank, maar ik dacht dat is zo erg nog niet, moet aan de baby denken en dadelijk krijgt hij ook niet meer de volle aandacht als de baby er is...kan hij vast een beetje wennen en ik kom aan kijn rust toe Succes met de laatste loodjes!
Zit ook een beetje met het zelfde. Moet nog iets langer als jou. Ik woon in de stad dus ga regelmatig de stad in met mn dochter. Gelukkig is het weer mooi weer en kan ik haar weer in de tuin laten spelen. Actief samen spelen lukt mij lichamelijk ook niet. Doe vaak samen puzzelen, tekenen en zingen. En de tv staat hier ook meer aan
Hier heeft de laatste tijd in de zwangerschap van de tweede ook de tv meer aangestaan dan mij lief was. Wat je kunt doen, Tekenen aan tafel Boekje voorlezen en dingen vragen zodat ze moet nadenken Puzzel aan tafel etc. Evt buiten een bal gooien en laten ophalen door je dochter, mocht ze dit leuk vinden. Zelf buiten zitten en haar laten rennen of spelen. En voor de rest, ach een tijdje wat meer tv tja het is maar zo maak je er niet te druk om. Als de baby geboren is en jij hersteld bent kun je weer meer ondernemen.
Je bent hoogzwanger.... Zet d'r lekker voor de tv... Als de baby er is ben je weer meer jezelf en kun je weer lekker met de wandelen. Geniet van je rust... Die 1 of 2 weken wat meer tv krijgt ze niets van Lekker uitrusten! Xx
Dank jullie wel meiden. Fijn om mij niet even de meest slechte moeder ter wereld te voelen. De bal gooien op straat is wel een goed idee!
Hier ook iets meer tv..ik ging bijv kleuren, vingerverven, boekjes lezen en op een stoel zitten bij haar speelgoed. Zowel binnen als buiten. Papa deed weer lekker gek met haar als hij thuis was. Ik moest dit de hele zwangerschap vanwege ernstige bi. Ik hield wel een beetje de tijd in de gaten hoelang ze tv keek
Ik kon zo 2 uur in de intratuin doorbrengen. Eerst 4 keer het verhaal van de pratende boom luisteren, alle beeldjes en prullaria bekijken, dieren kijken, spelen in het restaurant. De tijd vliegt voorbij
ik ging bellenblazen in de tuin, dan kon ik in de tuinstoel zitten en mijn zoontje ging keihard rondrennen om alle bellen te vangen
Ik kon nog prima fietsen dus veel met de fiets weg. Bijvoorbeeld op bezoek bij vriendinnen met kinderen, of bezoek bij jou, ook goed voor je eigen afleiding.
Fietsen en lopen gaan helaas niet heel goed meer. Maar de bellenblaas is ook een heel goed idee! Bedankt allemaal!
Naar de kinderboerderij kan ik op bankje zitten Op visite gaan bij vriendinnen met kids, dan vermaakt zl zich prima Stad in met kinderwagen Stukje fietsen Boodschappen doen In de tuin zitten