Hoe krijg ik mijn pink terug?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Snuffie47, Aug 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snuffie47

Snuffie47 Lid

Sep 25, 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nu bijna 5 maanden en valt in bed niet in slaap zonder, voornamelijk, mijn pink. Ze is sowieso geen makkelijke slaper. Als ze naar bed gaat zit ik er dus altijd een behoorlijke tijd naast. Met een beetje pech soms een half uur. Als ik geluk heb 5 a 10 min. Ik heb nog een dochter van vier. Met haar hebben we dit nooit gehad zo. Ja misschien de eerste paar weken dat ze mijn pink wilde maar daarna was dat over. Ze heeft nooit geduimd of getut. Mijn jongste heeft inmiddels iedere speen geprobeerd maar wil er geen. Avent leek iets te worden, maar helaas. Het leek er ook even op dat ze haar duim ging vinden, maar ook dat werd het niet. Ik wil hier vanaf. Ze kan niet zelf in slaap vallen, is na 45 min wakker ( vaak nog eerder) en dan herhaalt het ritueel zich weer. Ondertussen zit mijn andere dochter alleen beneden vaak. Dat vind ik sneu. Gelukkig vindt ze het zelf niet zo erg maar toch...

Moet ik harder zijn toch. Gewoon weg gaan, laten huilen?

Bij de eerste heb ik het wel heel consequent gedaan. Weg leggen, evt na 5 min terug. Weer weg gaan en na 10 min terug. Op de een of andere manier valt dat me nu zwaarder.

Wie heeft de gouden tip?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    duimen kan nog komen hoor hier nu na 6,5 maand ineens.

Ik heb geen tips hier is het met de borst soms moet ik hem 3 x voeden voordat hij in slaap valt. met die andere 2 nooit gehad. Ik vind het doodvermoeiend

3. Snuffie47

Snuffie47 Lid

Sep 25, 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, heel vermoeiend. Ja toen ik nog bv gaf was dat ook vaak zo. Ze heeft heel veel mama honger. Draagdoek/zak vindt ze meestal heerlijk maar kan natuurlijk niet altijd.

Hoop maar dat ze die duim toch nog vindt ja.

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Ik ga meelezen. Inderdaad de aventspeen...die pakt hij soms...verder niks dan mijn vinger!
    En wat mommie1983 zegt met dat voeden...ik kan inderdaad soms wel drie keer voeden voor hij echt vertrokken is!
    Overdag probeer ik het niet eens meer...laat hem bij mij slapen anders is hij na vijf minuten klaarwakker en mijn peutertje gaat spoken als ik zo lang boven naast zijn bedje blijf zitten...

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Is het een idee om te gaan voeden voor het slapen gaan? Doe je een speen erop met een zo klein mogelijk gaatje. (ik gebruik overdag vaak max een 2 speen en 's nachts een 1 speen van dr. brown). Mijn zoon heeft de eerste 1,5 maand ook op onze pink gezogen. Speen was geen optie. Toen hij de pink ineens niet meer wou liet ik hem aan de fles in slaap vallen en nu valt hij net niet in slaap aan de fles en kan ik hem wakker maar rozig in bed leggen. Zonder huilen valt hij dan in slaap. Soms huilt hij 2 seconden als ik van hem weg loop. Maar 5 minuten: no way. Dan ga ik terug en knuffel hem in het donker in slaap. Passief troosten zonder hupsen of zingen oid. Gewoon vasthouden.
    Helaas werkt bij ieder kind weer wat anders.

6. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Ik zou zeggen cold turkey afkicken.
    Dus stoppen met eht aanbieden van je pink, dan heb je helaas even wat dagen dat er meer gehuild zal worden, maar leert de kleine daarna weer dat je ook prima zonder pink in slaap kunt vallen!

Sterkte ermee!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Kun je niet als ze in slaap valt je pink inwisselen voor de speen?
    Bij mijn oudste hebben we dat ook gedaan. Als hij dan 5 minuten sliep, dan snel omwisselen. Na een paar dagen was hij ook gewend aan het formaat van de speen, en was de speen voldoende.

Heb je ook al 6+maand speen geprobeerd, daar waren mijn jongens ook eerder aan toe. Die kleintjes konden ze niks mee..

8. Snuffie47

Snuffie47 Lid

Sep 25, 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk idd ook cold turkey ja... Waar is mijn ruggengraat ook al weer. Ze valt trouwens 9 van de 10 keer ook na de laatste voeding gewoon terug in slaap. Ik maak haar dan wakker (ze drinkt ook niet zoveel overdag, maar die papfles daar gaat ze voor ;)) en kan haar dan meestal zo terug leggen. Ze kan het dus wel. Ze is toch al niet makkelijk met slapen. S'nachts wordt ze ook altijd 1 of 2 keer wakker en meestal niet voor een fles (dat is soms 1 keer rond 5.00 als ze overdag slecht heeft gedronken) maar dan wil ze gewoon op mijn borst slapen. Na een uur of anderhalf uur strijd geef ik vaak wel toe. Zeker als ik moet werken de volgende dag. Dus daar lig ik weer dan. Half recht op. Haar bedje staat al tegen ons bed. We hebben er zelf een co sleeper van gemaakt.

9. Snuffie47

Snuffie47 Lid

Sep 25, 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    De wisseltruc wel eens gedaan. Lukte toen niet. Maat groter kan ik nog wel proberen.

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter had dit ook, wou heel veel de pink, liefst die van mama, en alle spenen geprobeerd maar wou ze absoluut niet. Met 5 maand kreeg ze haar eerste tandjes al en toen werd de link geven ellende, met bijten enz, dus ineens gestopt en speen blijven aanbieden. En absoluut geen pink meer, na 2 dagen had ze het door en sindsdien is ze tevreden met de bibi speen. Dat was de speen waar ze in het begin het meeste van wou hebben. Dat zou bij jullie denk ik de avent kunnen zijn.

11. Snuffie47

Snuffie47 Lid

Sep 25, 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vanmiddag de avent speen een maatje groter gekocht en zal het morgen maar gaan proberen. Geen pink, alleen nog speen...Ben benieuwd!

12. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

Jun 15, 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Mijn dochtertje wilde ook de eerste twee maanden alleen de pink.. toen heb ik twee dagen continue de speen gegeven en geen pink meer en aan het einde van de tweede dag begon ze hem te accepteren.. moeten ze even aan wennen, die pink is vast lekkerder ;) succes ermee!

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Onze dochter deed dit ook! De oplossing was hier een speenmaat groter. Hier kwamen ze bij toeval achter in het ziekenhuis toen ze haar de "verkeerde" speen probeerde te geven.

14. Snuffie47

Snuffie47 Lid

Sep 25, 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen succes. De maat groter heeft ze even gepakt. Heb het geprobeerd toen ze wakker en rustig was. toen vond ze het ok. Ze houdt m nog niet zelf vast en hij valt steeds uit. Vandaag gewerkt dus morgen en van het weekend echt aan de slag ermee.

Share This Page