eerste kindje door IUI, tweede...?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jenna09, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Wij zouden binnen een paar maanden graag voor een tweede kindje gaan, het begint ieder geval goed te kriebelen!!!

Nu... ons eerste wondertje is er gekomen na de tweede IUI behandeling. Het is voor ons niet onmogelijk om kinderen op de natuurlijke wijze te krijgen maar de kans is klein. Niet supersuperklein maar gewoon klein... (tja t is een uitleg hé8))

Nu wilden we toch eerst op de natuurlijke wijze proberen gaan...

Wie heeft dit ook al gedaan en na hoeveel tijd zijn jullie overgestapt naar de MMM of was het op natuurlijke wijze gelukt en hoelang duurde dat bij jullie???

Groetjes

2. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    niemand???

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Volgens mij is Natasja (een van de Moderators hier) van de 1e zwanger geraakt via IUI en is ze van de 2e spontaan zwanger geworden. Maar dat weet ik niet zeker. Haar oudste is nu bijna 2 en de jongste 3 weken.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat heb je helemaal goed!

Dean kwam na de 5de IUI (na 2 jaar) en Julian kwam spontaan in ronde 1! Tussen Dean en Julian heb ik ook nog een miskraam gehad, ook dat kindje was spontaan gekomen.

Hier dezelfde situatie, slecht zaad, kleine kans om zelf zwanger te worden.

5. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Oh, tof!! wel spijtig natuurlijk van de mk.
    Wij wilden ook graag eerst op de natuurlijk weg proberen. Vanaf april-mei wilden we eraan beginnen. Hoop echt dat het zou lukken. Er wordt wel gezegd dat eens je een keer zwanger geweest bent het gemakkelijker zou gaan via de natuurlijke weg... Maar weet niet voor hoeverre dat klopt! Weet ook nog niet hoelang we zullen proberen vooraleer we weer de mmm ingaan. Heb nu zo'n vier maanden in gedachten... Wil niet te vlug opgeven maar wil ook weer niet te lang wachten... t Is moeilijk dat te beslissen...

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    wij hadden 6 maanden in gedachte. Maar dat was niet nodig dus!

7. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hee Jenna

Wij zitten met hetzelfde.
    Ik ben met de 4de IUI-behandeling zwanger geraakt en na de geboorte niet weer aan de pil gegaan.
    Tot nu toe is het nog niet gelukt om weer zwanger te worden.
    Mijn man wil het graag eerst zo proberen, maar ik heb hier niet zoveel hoop in.
    Nu hebben wij gewoon een datum afgesproken, als ik eind maart niet zwanger ben dan bellen we het ziekenhuis;).
    Ikzelf wou nu al wel bellen, begint hier goed te kriebelen

Groetjes Sjolie

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.288
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik ben van de 4e IUI zwanger geraakt en 26-12-2008 bevallen van een gezonde zoon Luca.

Gezien mijn leeftijd (ben nu 37,5 jaar, ben mijn prins op het witte paard op wat latere leeftijd tegen gekomen) wilden we niet te lang wachten voor een tweede.

Wij hebben wel besloten meteen weer de MMM in te gaan en hadden afgelopen september de eerst afspraak met mijn gyn. Helaas zijn we nu 3 IUI's verder en ben ik nog niet zwanger.

Ook deze ronde gaat het niet lukken omdat mijn linkereileider dicht zit ivm verklevingen en mijn eitje groeit aan de linkerkant. We laten de IUI niet doorgaan.

Hopelijk zijn we allemaal wel snel zwanger.

Veel liefs
    Nataly

9. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden bij ons het tegenovergestelde!

De eerste binnen 1 jaar spontaan en voor de 2e gaan we iui ivm met slechtere zwemmers

liefs trotse moeder

10. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ah zo alles is dus mogelijk!!!

spijtig genoeg ook andersom he trotse moeder...
    Nataly dat is inderdaad pech hebben hoor!!
    Ja sjolie hier begint het ook echt te kriebelen!!! Maar we willen toch wachten tot april of mei. wil eigenlijk dit jaar niet meer bevallen. Dan zou onze twee kindjes maar 1 kalenderjaar schelen terwijl het toch 22 à 23 maanden zouden zijn...

Maar de kriebels....;)

11. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Hoi Jenna

Ik kan mij voorstellen dat je er 1 jaar tussen wilt, ik zit zelfs ook steeds zo te rekenen.
    Daarom had ik ook Maart in het hoofd om naar het ziekenhuis, ik ga er niet vanuit dat het zo gaat lukken, al doen we natuurlijk wel ons best

groetjes sjolie

12. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi,
    Ik had onder 'zwanger worden' ook een topic geopend met de vraag bij wie de tweede zwangerschap spontaan kwam. Fijn om te lezen dat er meer moeders zijn bij wie het de tweede keer 'gewoon' lukte. Onze dochter is na 2 jaar uiteindelijk geboren door een hormoonbehandeling. Nu in ronde 3 voor een brus. We geven onszelf tot mei en gaan dan weer naar het ziekenhuis.

13. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hoi Mol,
    dan heb je jezelf ook 4 à 5 maanden gegeven. Ik had ook zoiets in gedachten. MAX een half jaar proberen, dan weer richting zh. Maar ben idd ook blij dat ik lees dat het bij sommigen wel kan!!! Ik heb goede hoop omdat ik de voorbije cyclus echt denk mijn ei gevoeld te hebben! 11 dagen erna netjes de :x op bezoek.

Voor mijn eerste zw had ik mijn menstruatie eens om de 3 maanden of zo, nu 10 maanden na de bevalling, en sindsdien netjes 38, 34 dagen. (Klinkt voor sommigen lang, maar voor mijn immens kort!!!;)

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Interresant topic. Allereerst hoop ik dat iedereen snel zijn geluk vindt in een volgende zwangerschap.

Wij zijn ook via de 2e IUI zwanger geraakt. Zaad van manlief was wisselend maar in principe goed. Ik had toen hele lange cyclussen en geen goede eisprong. Waarschijnlijk willen wij over een jaar weer proberen voor een wondertje. Wij gaan een half jaar zelf proberen (was ook advies van gyn). Na dat half jaar mogen wij direct starten met IUI.

Voor we zwanger raakte waren we 3 jaar bezig. Daarin 2 zwangerschappen gehad spontaan en ook 2 keer een miskraam met 7 weken. Ergens zijn wij dus wel 2 keer spontaan zwanger geraakt.

Vinden jullie het niet heel moeilijk om weer eventueel dat iui traject in te gaan??

gr vruchtje

15. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hoi vruchtje!

Ja wij hebben ook uitgemaakt dat we eerst op de spontane manier willen proberen. Een half jaar is hier ook maximum, eigenlijk heb ik zoiets: na vier maanden bel ik het zh en eer je dan aan de beurt bent enzo ben je aan de zes maanden he.

Ik heb het wel moeilijk met het idee dat we terug de mmm in zouden moeten gaan... :( Gewoon... Voor het eerste ging je gewoon, maar met een kindje is het al lastiger hé... Om half zeven s morgens zou ik naar het zh moeten vertrekken voor de controle echo voor het ei. Maar hoe doe je dat met een kleintje... Dat zijn zo de zaken waar ik me zorgen over maak... En het emotionele er weer bij en zo... Tja kijk er in ieder geval zeker niet naar uit!!!

wij willen vanaf april, mei gaan proberen!

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Jenna ik hoop gewoon dat het spontaan mag gaan lukken. Ik moet zeggen dat ik het wel heel vaak om me heen heb gehoord dat het bij de 2e keer wel spontaan lukte, dus dat geeft de burger moet.

Lastiger is het inderdaad de ziekenhuisbezoeken als je al een kindje hebt. Woon je erg ver van het ziekenhuis en werk je? Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel goed komt. Voor ons is het extra lastig denk ik. Een zwangerschap is natuurlijk nooit te plannen maar met mmm achtergrond helemaal niet. Je wilt er ook niet te snel voor gaan want stel het is wel in 1 x raak (wonderen zijn de wereld nog niet uit). Maar we willen ook weer niet te lang wachten. Het liefst wil ik er niet meer dan 3,5 jaar tussen hebben. Ach laten het maar op het beloop. Mag al blij zijn als ik uberhaupt weer zwanger zou worden.

Blijf je topic zeker volgen:)

17. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hoop het ook ja, voor jou ook trouwens! Ja je hoort het idd wel vaker. Zelfs heb ik al gehoord dat mensen dan zwanger werden zonder het te weten of zonder dat het de bedoeling was!!! Maar de reden dat wij pas in april of zo beginnen is omdat ik dit jaar niet meer zou willen bevallen. Dan schelen onze kindjes maar 1 kalenderjaar terwijl het toch een 22 - 23 maanden zou zijn. Dat is eigenlijk de enige reden. We laten het hierdoor ook nog niet op zijn beloop, stel dat het dan toch zo zou zijn... Wan stel dan inderdaad dat het in 1x raak is zoals je zegt... (zou er niet rouwig om zijn, maar wil toch liever in 2011 pas een tweede...) (Tja vrouwen zijn soms moeilijke wezens hé:))

Tja nog een paar maanden. Wat wel het voordeel is van het op zijn beloop te laten is dat je er niet zo mee bezig bent dan denk k...
    Tegen dat we echt opnieuw gaan proberen gaat het weel veel te veel in mijn hoofd zitten denk ik, maar ja, schakel dat maar eens uit...!!!

Het ziekenhuis is 20 - 25 min rijden. Dus toch even de moeite... En werken ga ik ook fulltime. zit in het onderwijs. Maar moet zeggen dat mijn collega's er nooit een punt van gemaakt hebben dat ik wat later was door mijn zh bezoeken. Kan ook op heel wat steun rekenen bij hen, is ook wel fijn. Directrice zou er wel wat moeilijk over kunnen doen, maar ja die was dan ook telkens direct zwanger... Wat weet zij er dan van hè!

Ben blij dat ik het er met je over kan hebben, want er zijn geen mensen die ik ken wat ook in hetzelfde schuitje zitten!!
    Mercikes voor de steun!

Groetjes

18. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Hoe gaat het momenteel met jullie? Mijn cyclus is wederom erg onregelmatig. Naar de huisarts geweest en toch weer naar de gyn... Kijken wat hij zegt.

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jeetje, ik heb dan geen kindje, maar het doet me wel even goed dit verhaal te lezen!

Zelf ben ik door me pil zwanger geraakt en een mk met 7 weken en 4 dagen.

Nu probeer ik zwanger te worden en groeien mijn eitjes niet zelf meer :(. Dus inderdaad op naar de eerste IUI.

Bij manlief is wel alles goed.

Succes lieve meiden!

20. mol81

mol81 Niet meer actief

@ Babii
    dat zal vast een rare gewaarwording zijn; eerst door de pil heen zwanger en nu de MMM in. Sterkte ne succes!

Deel Deze Pagina