6 maand en koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jeannet 123, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    hallo

Mijn zoontje is 6 maand en heeft vanaf gisteren koorts hij begon met 39.6 en later 39.9.
    vanmorgen om kwart voor 8 had hij 39 en vanmiddag half 1 39.9
    gisteren had ik huisartsenpost wel gebeld enzo maar wat moet ik hiermee aan?

2. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    * Je kindje niet TE warm kleden (hij moet zijn warmte kwijt kunnen)
    * wat vaker lekker te drinken geven
    * een koel (geen koud) badje wil wel es helpen, dan kan hij zijn warmte aan t water afgeven
    * eventueel een zetpilletje geven
    * ze raden aan als je kind 3 dagen achter elkaar koorts heeft even de huisarts te bellen.

Succes! en beterschap voor je mannetje!

3. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    niet lachen. dit werd mij door een huisarts verteld.

azijnsokken.

lauw water met een flink scheut azijn de sokken erin doen dan goed uitwringen aantrekken en daarover een paar dikke sokken.

baat het niet schaat het niet.

4. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    haha sorry

maar krijgen ze zo niet te koude voeten? en hoe lang laat je die sokken aan?

5. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    dank je
    ik hem hem wel lekker aangekleed zeg maar
    pyjama en slaapzak aan, maar zal dat te warm zijn? kan hij nu beter wat te koud gekleed dan te warm.

we zijn net woensdag weer gekomen van Gran canaria en ben bang dat hij daar iets opgelopen heeft, maar misschien komen zijn tandjes ook wel door. Het is zooo moeilijk met die kleintjes!

6. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    je heb ook best kans dat de tepratuur verschil mischien ff te groot was.

met yuri geef ik hem meestal een pracetamol van 120 milligram die mogen van af 3 maanden hebben en leg hem dan lekker in bed.
    meestal is het dan bij de eerst volgende fles zijn temp wel gezakt.

7. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Gisteren zijn we toch nog ff bij de huisarts geweest met onze kleine man. De dokter heeft hem nagekeken en kon niks alamerend vinden.

Gisteren had hij ook een rode wang, toch tandjes?
    Gisteren steeg echter de koorts tot 40.1 maar savonds zakte hij naar 39.6
    Met een zetpil op bed gedaan en vanmorgen was hij 39.9 en om half 10 was hij 40.1.
    Heb hem weer een paracetamol gegeven en op bed gelegt.
    Hij is erg huilerig vanmorgen.

Vind het zooo vervelend, maar zouden het tanden kunnen zijn?

8. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Vervelend is dat he dat je bij die kleintjes niet precies kan vertellen wat ze hebben! Dewi heeft een aantal maanden constant een rooie wang gehad en iedereen riep 'ooo dat komt door de tandjes!' (en ook omdat ze alles in haar mond stopt...maar goed..welke baby doet dat niet?)
    Maar ze is nu 10 maanden en krijgt nu pas haar eerste tandje, het puntje is er net door!

Wat wel even iets is om in de gaten te houden; als je kindje hoge koorts heeft en je geeft een zetpilletje dan kan je het beste na 4 uren even controleren hoe warm hij nu is of sowieso nog een zetpilletje geven. Dit omdat de koorts onderdrukt wordt door een zetpil, na 4 uren uitgewerkt is en ineens heel snel (en hoger) terug kan komen.
    Ik heb Dewi er nooit wakker voor gemaakt hoor, als ze goed aanvoelde liet ik haar lekker liggen!

9. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Mijn ventje had 3 weken terug ook flinke koorts. Twee dagen lang 39,5 en één knalrode wang. Bij hem bleek het inderdaad z'n eerste tandje te zijn. Na die twee dagen voelde ik een puntje. Een week later kwam al z'n tweede tandje door, maar daar had hij een stuk minder last van.

Ik heb hem toen wat luchtiger gekleed. Hij was wel heel vrolijk, dus verder heb ik er niets aan gedaan. Ik heb ooit op dit forum gelezen dat koorts juist heel goed is, dus daarom maakte ik me ook niet echt druk en gaf ik ook geen paracetamol etc. Tenzij het natuurlijk te lang duurt.
    Succes met je kleintje!

10. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    nou gelukkig vanaf vandaag 36.8 en weer redelijk goed te spreken nog wel wat hangerig en zeurderig maar dat heb ik echt wel voor lief!

hij heeft wel bobbeltjes op zijn tandvlees onder dus miss wel toch tandjes ben benieuwd!

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier met zes maanden ook de eerste tand maar hier had ze er weer helemaal geen last van (wel van de kiezen, maar dat is OT ;)), dus dat verschilt zo erg per kindje, hier is een rode wangwel weer een voorteken van een tand of kies.... dus lastig, maar je schrijft dat hij bobbeltjes in zijn mondje heeft dus het zou kunnen, anderzijds kan het ook nog een tijdje duren. Je leest het al; geen peil op te trekken ;).

Ik zou sowieso zijn koorts / verhoging goed in de gaten houden (en dat doe je volgens mij ook goed) en hem niet te warm kleden, veel laten drinken en als je het niet vertrouwd gewoon weer naar de HA gaan hoor!

Beterschap :)

Deel Deze Pagina