hoe vaak steriliseren bij kolven voor pasgeborene?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door minipi, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    zoals de titel al zegt...
    mijn dochter van 1,5 week krijgt momenteel vanwege omstandigheden grotendeels gekolfde melk uit een fles. Ik steriliseer kolfonderdelen en fles nu na elke voeding, omdat ze nog zo klein is, maar is dat ook nodig? Bij mijn oudste kolfde ik pas na 3 maanden, toen steriliseerd ik eens per dag en dat scheelt een hoop gedoe. Maar is dat verantwoord voor een pasgeborene?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn zoon is nu 5 dagen en ik kook na iedere kolfbeurt uit.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mij is verteld alle onderdelen + flesjes + speentjes 1x per 24 uur uitkoken. Dit heb ik dus ook nog altijd gedaan met mijn borstvoeding spulletjes. Pas sinds we volledig op kunstvoeding zitten ben ik gestopt met elke dag 1x uitkoken.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Volgens mij is dat idd voldoende bij een gezonde en op tijd geboren baby.
    Wel na elke kolfbeurt spoelen met koud en daarna heet water.

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    hmmm ook verschillende adviezen dus...
    Op borstvoeding.com staat ook 1x per dag, maar ik twijfel omdat ze nog zo klein is. Zal het de lactatiekundige eens vragne, die komt toch zo langs.

6. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    voor wie er meelas: mijn lactatiekundige zegt ook 1x per dag steriliseren en verder na elke kolfbeurt spoelen met koud water, wassen in een sopje en afspoelen met warm water.

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb het heel lang na elke kolf beurt gedaan. Was dus niet echt nodig lees ik nu. Ik zal het onthouden. ;)

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik doe het als ik thuis ben nog steeds na elke kolfbeurt meer onder mom van "mocht niet nog een keer gaan kolven dan is hij vast schoon voor morgen". Wel gebruik ik zo een ding voor in de magnetron dus echt veel moeite is het ook niet.

2x per week gaat alles in een grote pan om schoon te koken.

Tjha misschien wat "overdreven" maar ach beter een keer te veel dan te weinig ;)

Deel Deze Pagina