wie heeft er tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door januari2011mama, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2011mama

25 okt 2011
    62
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb een zoontje van 9 maanden. Een heerlijk gezellig vrolijk mannetje. Hij doet het prima, alleen hebben we 1 probleempje:

Hij heeft altijd super goed geslapen! Sliep meestal tot 7.30/8.00 en soms zelfs nog wat langer. Maar sinds 6 weken is hij iedere ochtend rond 5.30/6.00u wakker. Het is begonnen toen hij 6 weken geleden ziek was, toen werd hij 's nachts een aantal keer wakker. Dit snap ik helemaal omdat hij toen pijn had. Maar sindsdien is hij dus altijd vroeg wakker. Vanmorgen was het zelfs 5.15u
    Ik vind dit erg vermoeiend en weet niet wat ik er aan moet doen...
    Wel/niet uit bed halen, wel/niet bij ons leggen, wel/niet voeding geven enz. enz. Ik heb niet het idee dat hij honger heeft want hij kan best tot 7.30u wachten met de fles.

Is er iemand die dit herkent en die tips heeft? Ik hoop het heel erg, want wordt er een beetje moedeloos van.....(al weet ik dat het veel erger kan en dat ik misschien niet mag klagen).

Bedankt alvast!

2. sana

sana Actief lid

29 apr 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet precies, maar probeer wat dingetjes.
    Geef je s avonds de voeding op een ander tijdstip? Misschien kan je dat iets uitrekken?
    En ik zou hem even laten liggen, als hij niet huilt ofzo, of als dat niet te erg is, want dan went hij er misschien aan dat iedereen nog slaapt, zodat ie kan leren dat ie even moet wachten (of slapen!) Als dat werkt bij hem natuurlijk.
    Als het niet nodig is, inderdaad niet meteen eten geven, nog eventjes wachten. En misschien toch zo donker mogelijk houden, en zachtjes doen. Ik zou hem wel halen als hij huilt of niet lekker voelt.
    En zoals wel vaker gezegd wordt: misschien is het een fase?
    succes

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik kan alleen maar zeggen: ben bang dat het er bij hoort. Over een paar maanden slaapt ie wrs weer langer. En dan komt er weer een tijd dat ie korter slaapt.

4. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Hi,

Ik ben het wel met Melisa eens. Ik heb gemerkt dat het slaappatroon van onze zoon regelmatig veranderd. Nu slaapt hij 's nachts wel goed, maar is hij overdag aan het rommelen.

Ik weet niet of het mogelijk is om hem lekker in zijn bedje te laten rommelen? Of wil hij er ook echt zo vroeg uit.
    Onze zoon heeft ook een periode gehad dat hij errug vroeg wakker werd. Dan ging ik maar met hem naar beneden. Op een gegeven moment ging hij weer langer slapen.

succes ermee.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het een periode is. Hier rond die leeftijd ook altijd om 6 uur wakker (gemiddeld, dus was ook wel eens vroeger :)). Wij speelden dan nog even op het grote bed bij ons (dus niet slapen) en gingen dan naar beneden om te ontbijten. Tja.. het is niet anders denk ik. Verandert vanzelf wel weer.

6. januari2011mama

25 okt 2011
    62
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Jullie zullen inderdaad wel gelijk hebben met dat het een fase is.
    We moeten het er maar mee doen. Maar kon zijn dat iemand tips had wat kon helpen.
    Wij laten hem inderdaad wel gewoon liggen, tot 6.30u. Eerst is hij dan gewoon gezellig aan het kletsen maar op een gegeven moment wordt dit wel mopperen. Daarna komt hij bij ons in het grote bed spelen.
    Voeding krijgt hij 's avonds altijd rond 19.30/20.00u. Heb laatst een keer geprobeerd deze rond 21.30 te geven maar maakte niet uit wat betreft wakker worden.
    Nou ja, we zien wel! Zal vanzelf een keer over gaan.

Bedankt!

7. januari2011mama

25 okt 2011
    62
    0
    0
    Niemand die verder tips heeft wat we nog kunnen proberen?
    Vanmorgen was het 5.00u. Het wordt steeds vroeger. En dan wordt komend weekend ook nog de klok verzet....:(

8. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hier ook al ruim 2 maanden rond 6 uur wakker. Paar dagen geleden was het 5.15!! We laten haar gewoon lekker liggen. Ze kletst er dan vrolijk op los. Soms valt ze weer in slaap. Als ze begint te mopperen dan is het voor ons een teken dat ze er écht uit wil. Ik heb ook geen idee hoe we dit tijdstip kunnen rekken. We hebben haar wel eens later naar bed gedaan 's avonds, maar dat mocht niet baten. Ik denk dat we het gewoon op z'n beloop moeten laten...

9. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Hier duurt die fase al 2 jaar :)) Nu komt hij s'ochtends weleens bij ons in bed liggen en slaapt ie nog even..maar inmiddels heb ik er maar mee leren leven haha..je krijgt er een stukje bij van de dag!

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Slaapt hij bij jullie niet lekker verder?

11. januari2011mama

25 okt 2011
    62
    0
    0
    Heel soms valt hij bij ons nog een half uurtje in slaap. Maar vaak wil hij niet meer liggen, alleen maar zittend spelen.

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Op die leeftijd gaf ik dan gewoon een fles melk, met een klein nachtlampje aan en dan weer terug het bed in.
    Dan sliep die zo weer verder.

Nu is hij 20 maanden en als hij zo vroeg wakker is ga ik naar hem toe en geef wat water en zeg ik: het is nog slaaptijd Sven. En dan gaat ie weer liggen.

Deel Deze Pagina