wie heeft er tips?

Discussion in 'De lounge' started by RoxanneTobias20, Sep 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoxanneTobias20

RoxanneTobias20 Actief lid

Aug 13, 2013
    142
    0
    0
    32-33-33-33-??
    Den Haag
    hallo,
    ik heb dus moeite met poepen,
    het doet vaak pijn, waardoor ik er geen zin in heb en het uitstel tot ongeveer 4 dagen..
    Ben elke keer weer bang om naar de wc te gaan want het doet soms gewoon echt pijn, en meestal pers ik dan gewoon net zo hard tot alles eruit is maar weet niet of dat goed is hihi..:)

dus heeft er iemand tips waardoor het sneller en makkelijker gaat?!

2. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

May 8, 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ontbijtkoek, sinasappels en anders laxeer tabletten. Misschien even langs de ha anders.
    Volgens mij is het ook beter als je een vast tijdstip gaat en er evt rustig de tijd voor neemt.

3. RoxanneTobias20

Aug 13, 2013
    142
    0
    0
    32-33-33-33-??
    Den Haag
    Ja klopt ik ga meestal smiddags zodat ik minder last heb ervan(hoop ik steeds dan haha) thanks voor de tips iig!:D

4. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    1,057
    7
    38
    Pijn in je buik of pijn in je poepert ?

Er heeft al iemand gereageerd met wat dingetjes die je kunt nemen om het poepen wat makkelijker te maken.

Ik zou het jezelf ook zo comfortabel mogelijk maken en het gewoon laten komen wanneer je het voelt opkomen.

Zijn het aambeien?
    Vooral niet persen , zo maak je het alleen maar erger.

Hier staat ook wat informatie :

Klachten - Helder kliniek

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Op nuchtere maag kiwi + glas warm water. Activia eten?
    Oh, superhard duwen mag niet, hoe verleidelijk het ook is. Ga naar de wc, ontspan, neem een boek of tijdschrift ofzo mee. Klein krukje onder je voeten en lekker poepen maar!

6. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

Feb 9, 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik had er vroeger ook last van. Nu ik meer beweeg, meer drink en goede vezels neem gaat het goed. En wat ik vroeger wel deed was een appel raspen bruin latenworden en eten. Maar vooral ook goed drinken. Je kan wel veel vezels eten zoals zemelen maar als je er niet genoeg vocht bij neemt helpt het niets voor je stoelgang.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Niet persen hoor. Straks krijg je last van aambeien. Verder zou ik niet te lang aanmodderen. Eet vokkoren producten, veel groente en fruit. Drink vooral veel en helpt dit niet ga dan zsm naar de huisarts zodat het niet erger wordt. Verder vooral niet ophouden, dan wordt de ontlasting steeds harder en dat betekent weer pijn als je echt moet en niet meer kunt ophouden.

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    Hoi,

Ik heb altijd obstipatie gehad. Mijn hele leven. Ik gebruik nu sinds 4 jaar Movicolon (zakjes poeder om op te lossen in water) via de huisarts en ik heb gewone ontlasting! Elke dag. Echt geweldig. Bij mij hielp niks van de "gewone" voedingsaanpassingen. Ik at altijd al veel vezels (nu nog steeds) en gedroogde pruimen, rozijnen, veel water drinken enz. enz. Maar met Movicolon kan ik echt normaal naar het toilet.
    Ik kan je verder zeggen dat je echt niet moet persen. Dat is heel slecht en zorgt er alleen maar voor dat je ontlasting juist blijft hangen en je kan er aambeien van krijgen, of een scheur(tje) in je anus (had ik en is heel pijnlijk). Ik gebruikte zelfs klysma's (Microlax). Deze zijn bij de drogist te krijgen.
    Als jij ook al van alles hebt geprobeerd raad ik je aan om naar de huisarts te gaan. Het is echt heel erg naar, pijnlijk en allesoverheersend.
    Ik wens je veel succes!!

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Jarenlang Movicolon genomen en uiteindelijk toch geprobeerd een andere manier te vinden. Wat mij hielp was heel veel water drinken, de dag starten met twee stukken roggebrood en 's avonds na het eten minimaal een half uur wandelen. Ook kun je proberen je darmen/buik 's avonds te masseren met de klok mee.
    Ik ging van eens per week naar om de dag en redelijk pijnvrij.
    Hopelijk heb je iets aan de tips die zijn gegeven. Het is heel erg vervelend.

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Toen ik bedlegerig was, heb ik ook Movicolon moeten gebruiken (3x daags) en daar moest ik ook gelijk aan denken. Zou dus even langs de huisarts gaan, want dit klinkt niet lekker.

Algemene tip: vezelrijk gaan eten, want dat is goed voor de ontlasting. Succes! :)

11. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    je snapt dat het uitstellen zorgt voor meer pijn?
    Weet niet of je rookt...toen ik rookte was sochtends buiten zitten, sigaretje roken en koffie genoeg (ben geen koffiedrinker vandaar)

En anders idd movicol

12. Lorna

Lorna Lid

Aug 28, 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Movicolon! Zeker weten!
    Heb het gebruikt toen ik een tijdje ziek was en weinig at en bewoog.

En vooral niet gaan drukken want dan krijg je aambeien.
    Probeer ook goed op je voeding te letten en drink genoeg! Maar dat zul je ongetwijfeld al wel weten

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ik ben begonnen met de vezelzakjes van Bional. Erg smerig, maar wie weet helpt het.

Heb sinds donderdag erg last van obstipatie...ben er misselijk van, dus hoop dat het helpt.

14. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Sowieso NIET uitstellen, hierdoor hoopt het nog meer op, wordt het harder en dikker, wat zorgt voor nog meer pijn.

2 liter water drinken per dag! Ik drink in de morgen en voor het slapen gaan een warm glas water. Daarnaast vezelrijk eten.

En als het te lang duurt, naar je huisarts gaan!

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet uitstellen, veel water en vezels en langs de huisarts gaan en niet zelf zomaar beginnen met laxeermiddelen. Je kunt namelijk luie darmen krijgen vat laxeermiddelen met als gevolg dat je steeds meer moet gebruiken voor het gewenste resultaat.

16. RoxanneTobias20

Aug 13, 2013
    142
    0
    0
    32-33-33-33-??
    Den Haag
    Dankjulliewel allemaal voor de tips,
    maar ik moet wel een beetje persen zodat het er überhaupt uitgaat, en het doet alleen pijn in me buik en heel af en toe tijdens het poepen ook.
    En ik ga om de dag, weet niet of dat goed of slecht is? soms zitten er dagen tussen maar meestal maar 1 dag.

groetjes

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Had ik ook heel erg

Tot ik begon met elke ochtend melk te drinken of yoghurt te eten met daarin 2 scheppen tarwezemelen van zonnatura. Hierbij wel goed water drinken over de hele dag. Ik heb nu nergens last meer van!

18. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Roosvice laxo werkt ook erg goed, 's morgens 2 glaasjes! Kun je gewoon bij de supermarkt kopen

19. RoxanneTobias20

Aug 13, 2013
    142
    0
    0
    32-33-33-33-??
    Den Haag
    welke smaak is dat dan
    ?

20. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Pruimen smaak. Klinkt heel vies maar het is goed in te nemen.

Share This Page