Ik heb dinsdag mijn haar laten verfen. Ik ben blond, maar mijn natuurlijke kleur wordt steeds donkerder. Nu had ik een tijd terug veel highligts gehad en was mooi blond daardoor. Dat was voor een groot deel uitgegroeid... Wij moeten over een paar weken op een portretfoto ivm jubileum met mijn ouders. En maken dan ook meteen foto's van ons eigen gezinnetje. Ik wilde niet met uitgegroeid haar op die foto. Nu heb ik het dus dinsdag laten verven. Gezegd dat ik het blonder wou en veel highligts leek haar het beste (ik kom al zolang ik mij kan herrinneren bij deze kapper). Toen ze het ging uitspoelen, zei ze dat het een beetje geel was en daar moest even spul voor overheen en intrekken. Echter, ik vind het nog steeds niet mooi. Ik heb dat daar niet gezien/niet gezegd. Ik weet het niet. Maar anders als ik thuiskom van de kapper denk ik de hele tijd als ik mezelf in de spiegel zie: ''wauw, had het veel eerder moeten doen''. Nu weet ik niet of ik het me inbeeld dat het nog steeds gelig is of dat ik er zo vreslijk aan moet wennen dat het zoveel blonder is, maar ik vind het iig niet mooi... En met dit haar wil ik al helemaal niet op die foto. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat het van invloed zou kunnen zijn, maar ik denk dat ik rond mijn eisprong zat dinsdag. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?!? En ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik denk erover om zelf een spoeling erdoor te gooien (maar nog nooit gedaan, kan dat op pas gebleekt haar?) Ik ben al eens eerder teruggegaan naar die kapper omdat ik toen mijn haar lichter wilde en ze precies dezelfde donkerere kleur erin hadden gedaan, vind het zo lullig om weer terug te gaan... Of moet ik gewoon een nieuwe afspraak maken op eigen kosten en hopen dat ze tegemoed komen? Maar ja, als het 2 x 40 euro kost, is het wel een dure kleur geweest... Moeilijk Wat zouden jullie doen?
Bellen en de situatie voorleggen. Waarschijnlijk zullen ze zeggen dat je er voor terug mag komen. Ze hebben liever dat je dat doet, dan dat je naar een andere kapper overstapt en ze negatieve mond op mond reclame krijgen. Zeker van iemand die al jaren die kapper bezoekt.
Gewoon teruggaan. Zij hebben middeltjes,spoelingen e.d., die zo de gele gloed uit je haar kunnen trekken zonder dat het meteen overnieuw geverft hoeft te worden. Soms na een paar keer wassen verdwijnt die gloed ook, of een keertje met zilvershampoo wassen. Maar ik zou het hen laten oplossen. Kijk uit met overnieuw kleuren, kan heel raar uitslaan op geblondeerd haar.
Of bellen of zilvershampoo kopen. Paarsachtig spul wat je bij de meeste drogisten kunt krijgen. Dit is speciaal om de geelheid uit je haar te krijgen. Oudere gebruiken het ook vaak om dan mooi grijs te worden. Als je dit een aantal meer gebruikt zal het een stuk minder geel zijn.
Ik zou echt terug gaan. Allereerst betaal je ervoor dus als je niet tevreden bent moeten zij het oplossen. Daarnaast weten zij pas dat je niet tevreden bent als je dat aangeeft en alleen dan kunnen zij er wat aan doen. Wat al gezegd werd net, dat hebben ze veel liever dan dat je naar een andere kapper gaat terwijl zij niet eens de kans hebben gehad om het op te lossen. Ik verf mijn haar altijd zelf, ook over geblondeerd heen maar het kan anders uitvallen dan op het pakje staat. Ik neem dat risico altijd maar dat moet je willen/durven. Maar in dit geval zou ik echt teruggaan...
Gewoon terug gaan, niet zelf rommelen met je haar!!! Zeker als je al zo lang bij die kapper komt gaan ze daar echt niet moeilijk over doen! Ik was ook een keer ontevreden met mijn geverfde haar en ook mij viel het thuis pas op. De volgende dag ben ik terug gegaan en ze hebben het gewoon opgelost met een kleurspoeling (denk ik) en daarna was ik super tevreden!
Terug gaan. Ik heb jaren geleden eens een keer gehad dat de kleur er binnen twee weken uit was. Heb keurig netjes mijn geld terug gekregen.
Sowieso niet zelf een andere kleur erin doen, dat kan helemaal fout uitpakken. Inderdaad gewoon terug gaan!
Gewoon terug gaan, je komt daar al langer en je bent normaal tevreden, dan zal je kapper je heus wel helpen hoor.
Terug gaan. Stel je verft het nu zelf en het wordt nog erger.. dan is er waarschijnlijk helemaal geen redden meer aan.
Bedankt voor de tips. Ik heb met de kapper gebeld en overlegd. Ik ga het zelf 2 keer met zilvershampoo wassen, nu en volgende week nog een keer. Als ik dan nog niet tevreden ben, moet ik weer komen en gaan ze ervoor zorgen dat ik wel tevreden ben... blij dat ik gebeld heb... Vind het moeilijk om te 'klagen' maar zo niet blij zijn nadat je er best wel veel geld voor hebt betaald, is ook niet goed... Benieuwd wat de zilvershampoo voor effect zal hebben...
Goed dat je gebeld heb, En ik had het vaak in het verleden ook te geel en zilvershampoo vond ik wel goed werken, heb ook verschillende soorten gehad, maar die van swarzkopf of hoe je dat schrijft. vond ik altijd het beste werken van allemaal. Weet niet of je wel eens vaker met zilvershampoo heb gedaan, als dat niet het geval is, laat die shampoo niet te lang in werken, anders heb je kans dat je een lichtpaarse gloed kunt krijgen (heb ik ook eens gehad, maar was toen ook veel jonger en vond het dan ook wel weer stoer toen) Veel succes en hoop dat het voor je werkt, en zo niet, kapper opbellen en gewoon weer terug gaan.
Ik wil uiteraard niet stoken in een goed huwelijk of zo, maar ik vind dat de kapper zich er een beetje makkelijk van af maakt. Jij bent niet tevreden, maar nu moet je eerst zelf maar andere shampoo kopen en er nog een week mee rond lopen. Bij mij hielp zilvershampoo trouwens niet toen ik mijn haar een keer zelf had geverfd. Balen, want zo'n flacon kost volgens mij 5-6 euro (vind ik niet goedkoop voor shampoo). Ik hoop dat het bij jou wel helpt en dat de kapper je anders volgende week wel verder helpt!
Als het te geel is hebben ze de verf er te kort in laten zitten, slecht van de kapper.. Hier kijken ze altijd in de folies of het al goed ''wit'' is. Als je het te snel uitspoelt word het gelig. Als het met zilvershampoo niet blonder/witter word vragen om een blondeerwassing.. dan wassen ze je haren met wat blondeer en is de gele gloed er binnen no time vanaf. Ook eens met mijn voorgangster, lekker makkelijk van de kapper om je zo af te schepen ze moeten het gewoon in de kapsalon oplossen ipv je af te schepen met '' je moet een fles zilvershampoo kopen In jou geld wat je had betaald zaten neem ik aan ook geen fouten?
@ Goudreinet: Ik heb de zilvershampoo idd van schwartzkopff dus ik hoop dat het bij mij ook goed helpt! @ Nati: ik snap je reactie. Echter, als ik het zelf makkelijk kan oplossen door het 2 keer te wassen met deze shampoo, heb ik dat liever dan er weer 2 uur te zitten (en oppas te regelen voor de kleine). De shampoo kostte idd 5 euro nog wat, dus niet goedkoop. Ik kom al zo lang bij deze kapper, weet zeker dat ze het opnieuw kleuren volgende week als ik bel en nog niet tevreden ben. En dan zal ik voor een warmere kleur kiezen. Het grote nadeel van ''er nog een week mee lopen'' is dat ik in een winkel werk en dus héél veel mensen het ''niet zulk mooie'' haar zullen zien als het na het wassen vanavond nog niet veel beter is...
Als je goede zilver shampoo hebt dan trekt het gele wel weg! En zo niet, dan langs gaan. Dan zien ze de kleur en kunnen ze je niet weg sturen Is het heel erg geel? Of gewoon nog wat te warm wat jou betreft? (Ik ben kapster, interesse vraagje )
Ik heb zelf gezegd dat ik van plan was zilvershampoo te halen, en gevraagd of dat kwaad kon of niet. Dus het is niet zo dat zij hebben gezegd; ''haal dat maar en zie maar wat het doet''. ze heeft ook duidelijk gezegd dat ik moet terugkomen als het me nog niet goed bevalt volgende week, dus ik wil mijn kapper geen verwijten maken. Mijn man zegt ook "tijd voor een andere kapper misschien'' maar ik werk zelf in een winkel en doe ook wel eens wat fout, ik heb ook liever dat klanten terugkomen met klacht en ik het kan oplossen, dan dat ze overstappen naar een concurrent. @Smnee: ik zal een foto toevoegen. Hoewel ik een foto altijd wel anders vind dan in het echt... Het is niet supergeel, maar ik vind de kleur gewoon niet mooi, niet natuurlijk. Het ene moment kijk ik en denk ik dat het wel mee valt, het andere moment vind ik het echt lelijk... Ben benieuwd wat jij er van vind. Als ik anders van de kapper kom, vind ik het altijd meteen supermooi en dat is nu niet het geval. Ik zal iig niet snel meer laten blonderen, dat weet ik wel...(overigens heb ik het normaal graag een stuk korter, maar nu bewust niet laten knippen ivm een belangrijk feest over 1,5 mnd waarvoor ik het (bij dezelfde kapper laat opsteken)
Hier nog 1 v/d voorkant als ik het vast heb (wat ik altijd heb als het zo lang heb). Op deze foto is de kleur dichter bij hoe het in het echt is vind ik... (overigens wel mijn gezicht eraf gehaald, want ik zet nooit foto's van mezelf op internet, ook niet op FB...) Benieuwd wat jullie ervan vinden
Het is inderdaad gelig/oranjeachtig. Beetje warmgoudblond. Welke kleur blond is het normaal? Echt licht platinablond achtig?