Hoi allemaal, Ik heb vandaag echt een beroerde dag zeg. 4x boven het toilet gehangen, er komt wel niks uit maar toch kokhalzen zeg maar. Sorry voor de lekkere taal , maar ik weet niet hoe het anders te zeggen. Weet ook niet meer wat ik eten moet. Normaal lust ik bijvoorbeeld heel graag kaas, maar nu de gedachte alleen al. Alles wat ik eet blijft er wel in maar alles staat me tegen. Ik zorg in ieder geval dat ik voldoende fruit binnen krijg maar groente das tegenwoordig echt een probleem. Normaal lust ik al niet zo graag groente en aardappelen maar nu......een drama. Wie heeft er tips voor mij?? Zodat ik misschien toch op een andere manier wat groente binnen krijg? Iemand een recept of idee? Hebben jullie hier trouwens ook erg last van? Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik dus nergens last van maar nu....... Alvast bedankt voor jullie reactie.
Hoi Saskia, Je kunt in de supermarkt flesjes KnorVie halen daar zit de dagelijkse hoeveelheid aan fuit en groent in...het smaakt naar fruit en drinkt makkelijk weg. Misschien is dit een tip voor je?
Mischien je groente anders klaar maken ? Wokken ipv koken. En je hebt tegenwoordig allerlei sausjes die je over groenten kunt doen. Of eens een nieuwe groente uitproberen ?
KnorVie dat ken ik helemaal nie, hihi! Maar misschien kan je van je groenten een sapje maken, in de blender gooien dus! Of je kan je het vast ook kopen in de supermarkt! Ik weet niet of je het lust, maar misschien een idee...
Maf hè Saskia. Ik had bij m'n 1e zwangerschap ook helemaal nergens last van en bij deze zwangerschap al heel wat kwaaltjes gehad. En denk je dat het voorbij is dan krijg je weer een ander kwaaltje . Vervelend dat je moeilijk kunt eten; dat is toch belangrijk. Ik zou als ik jou was in ieder geval vitaminetabletjes slikken, dan krijg je toch de nodige vitamine binnen. Ikzelf slik deze speciaal voor zwangere vrouwen (kruidvat eigen merk). Succes. Silly
Hey Saskia, Ik ken het maar al te goed hoe jij je nu voelt. Bij mijn eerste had ik het slim, maar bij de tweede nog slimmer. Ik hield amper wat binnen, maar net als bij jou stond alles me tegen. Mijn verloskundige en gynaecoloog adviseerden mij toen het volgende: gewoon eten waar je echt alleen maar zin in hebt, ook al zou dat bij wijze van een week lang patat zijn. Die kleine pakt zijn / haar voedingsstoffen wel die nodig zijn. Ik heb toen twee weken lang alleen gegeten waar ik zin in had en daarna stonden de groentes en dergelijke mij ook niet meer tegen. Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Kwebbel
helemaal mee eens, ik viel eerst heel (heel veel mischien overdreven, maar best veel) veel af, toen ik dat zei werd mij ook gezegd dat het kwam omdat de kleine eerst alle voedingstoffen van mij pakte, ik at daartentegen wel gewoon( in de zin van waar ik zin in had), daarna sloeg het ineens om at ik ineens veel bruin (heel donker bruin, waar ik altijd van walg) brood met heel jonge kaas , ik ben ook over de gehele periode niet heel veel aangekomen, maar ik kreeg toch een heel mooie 7,5 ponder... mijn advies, eet gewoon waar je zin in hebt, het komt heus allemaal wel goed
Hoi allemaal, Wil jullie even allemaal bedanken voor jullie reactie. Er zitten wel bruikbare tips bij zoals bijv. wokken ipv koken. Dat ga ik zeker proberen. Verder probeer ik me inderdaad maar niet te druk te maken over het feit of ik wel of niet voldoende binnen krijg. Denk ook dat ik maar eens een vitaminepilletje ertegenaan ga gooien. Ben wel blij dat ik niet de enige ben, ik wens iedereen dan ook veel succes en hopelijk gaat het straks weer wat beter met ons. Groetjes Saskia.
Ik kon niks binnenhouden, behalve die baby potjes van olvarit. Die at ik dus ipv een avond maaltijd. Ik vind het lekker, en het is licht verteerbaar, mijn buikje stelde dat soort voedsel erg op prijs. Misschien ook een idee
Hier ook hetzelfde (gelukkig niet meer)... kon alleen noodles binnenhouden en niks anders. Zolang ik maar genoeg vocht binnenkreeg en m'n Gravitamon slikte was't wel goed zei m'n vk.
Hoi Saskia, Ik heb in het begin ook zo'n periode gehad dat ik niets hoefde. Wat ik wel lekker vond was gewoon tussendoor een stukje komkommer, of een keer een paar cherry-tomaatjes, worteltjes, enz. En dat zijn ook groenten En fruit inderdaad! Zo krijg je ongemerkt toch nog best veel binnen hoor Groetjes, Danielle