Vraagje over mobiel internet op smartphone. Hoeveel MB?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindanails, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Mijn zoon krijgt voor zn verjaardag een nieuwe telefoon.

Zn vorige telefoon was een prepaid Blackberry maar z'n beltegoed was binnen een dag altijd op door het internetten. (echt per ongeluk vergeten Wifi te activeren en de verbinding uit te zetten)

Met een prepaid is de schade nog te overzien, maar bij een abbo is dat toch wel ff wat anders. Om torenhoge rekeningen te voorkomen ben ik van plan om de volgende bundel te nemen.

Internet 1000 MB
    100 belminuten/SMS

Bellen doet hij vrijwel nooit net als Sms-en, maar internetten dus wel.

Is 1000 MB voldoende?

Ik heb geen flauw idee dus alle informatie is welkom.

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

op zich is 1000mb veel en voor veel mensen wel genoeg, maar wat doet hij dan op internet ? Filmpjes kijken op youtube vreet bijvoorbeeld heel veel mb's maar facebooken of whatsappen dan weer niet.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ligt eraan wat ie doet kijkt hij veel filmpies etc? Dan zou ik het verhogen..

Tegen mij zeiden ze dat je 1000 niet gauw op kreeg nou dat lukte mij prima ;) zonder al teveel geks te doen (oké onze dochter keek wel filmpjes)
    Nu kreeg ik bij Vodafone 10 gb ipv 1 nou dat krijg je helemaal niet op... Maar weet niet of die actie er nog is??

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Bij tmobile heb ik een abbo met 'onbeperkt' internet. Ik luister vaak muziek met YouTube en zit veel op Facebook, zp en whatsapp. Je hebt met dat onbeperkt internet 1500 mb snel internet en als dat 1500 mb op is, is internet trager

5. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Het is ook afhankelijk van wat hij op internet doet of 1000 mb genoeg is. Als hij heel veel youtube filmpjes kijkt gaat het heel hard met het verbruik. Vaak heeft de provider wel een schema op de web-site staan waar het verbruik op staat.

6. Lindanails

@kippiekip Twitteren is helemaal in...en hij bekijkt wel filmpjes op youtube. Whatsapp zal hij niet zoveel doen (nog)...

@kleintje88 wauw zeg 10gb....kan me voorstellen dat je dat niet op krijgt.!! zal eens googelen ;)

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Op zich moet 1000 mb wel genoeg zijn als hij ook goed oplet waar hij op wifi kan. Met youtube-filmpjes gaat het heel snel omdat je dan veel mb's binnenhaalt.

Maar ik denk dat ik eerder zo iets zou hebben van: je doet het maar met 1000 mb en als het op is, is het op....

8. Lindanails

Dat onbeperkt internet lijkt me ook wel wat! @Minaa ik ga kijken, bedankt

9. Lindanails

@Rosao Daar heb je ook gelijk in hoor.... Op is inderdaad op. Maar ik heb/had geen idee wat je ervoor moet "doen" om het snel op te laten gaan zeg maar. Ik ben een leek daarin. (ter verduidelijking..ik heb zelf een Ben abonnement voor 6,95 per maand LOL)

Ik denk dat ik ga voor het pakket wat ik als eerste heb uitgekozen.

Bel / SMS 100
    Internet 1000MB

voor 18 euro per maand.

Krijg net een berichtje dat er een App is die het verbruik kan bijhouden...dan mag hij die levensgroot op zijn telefoon zetten ;)

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik ben echt verslaafd aan mijn i-net op foon maar blijf altijd onder de 1000 MB maar moet zeggen dat ik bv niet veel op youtube zit en veel dingen doe die veel MB's opslurpen dus dat scheelt..

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik internet veel red het bijna altijd met 500 mb maar gebruik wel vaak wifi als ik ergens ben. dat scheelt zoveel.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb 1000 mb. Als je veel filmpjes kijkt krijg je het wel op.

Tip: niet alleen de app maar ook sms'jes: ik krijg ze bij 50%, 75% en 100% verbruikt.

13. Lindanails

Wij internetten ook via wifi met onze ipod's da's inderdaad ideaal. Hoop dat het op zijn nieuwe foon simpel aan te zetten is.

Bedankt voor alle info

14. Lindanails

Dat is helemaal handig!!!

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt de data counter app downloaden die heeft een widget voor op je startscherm. En vaak kun je in je telefoon ook alerts aanzetten

16. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik red het niet met 1GB per maand.. Kom altijd een week te kort ggrr.
    Maar als hij thuis gewoon op wifi zit moet het te doen zijn

17. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Je kan altijd verhogen, verlagen is moeilijker.
    En je moet goed opletten wat er gebeurt als het op is, gaat de snelheid dan omlaag of moet je dan per MB gaan betalen? Ik zou die laatste dus mijden voor je zoontje.
    En dus altijd op wifi als het kan! Nieuwe telefoons gaan automatisch over op wifi als dat beschikbaar is, je moet het alleen wel een keer instellen natuurlijk.

18. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik verbruik ongeveer 500mb per maand met email/whatsapp/facebook/twitter. Maar als ik thuis ben heb ik hem wel altijd op de wifi. Ik krijg gewoon een smsje van KPN als ik dichtbij mijn datalimiet (fair use policy is 1GB bij KPN) zit, en dat mijn verbinding daarna trager wordt. Extra betalen hoef ik dus nooit, en bovendien kom ik er ook nooit overheen...

Dus idd even opletten wat er gebeurt als je wel over je limiet gaat, traag internet boeit niet zo, extra kosten zijn vervelender....

19. Lindanails

Ik heb iets veel beters gevonden!

Ik heb een provider gevonden die pre-paid onbeperkt internet heeft. Dat is voor mij natuurlijk ideaal. Want ik ben zo bang voor torenhoge rekeningen door het overschrijden van datalimieten. (Van googlen wordt je ook al niet vrolijk als je verhalen leest over spooknota's etc.... brrrrr)

Niet om reclame te maken, maar het heet "Bliep" en je koopt dan een prepaid kaartje en met dit kaartje kan hij dan onbeperkt op internet en onbeperkt SMS-en voor 0,50 per dag.

Wil hij een dag niet op internet dan kost hem dat dan ook geen 0,50 cent want je moet per dag instellen of je wel of niet op internet wil.

Alleen bellen kost wel geld, maar bij elke opwaardering krijg je weer gratis belminuten. Maar aangezien hij praktisch nooit belt lijkt het me prima te doen!

En het meest belangrijkste is..... op is op.... dus ik hoef niet bang te zijn voor torenhoge rekeningen!!

Of het werkelijk zo handig is weet ik nog niet... we gaan het uitproberen ;)

20. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    klinkt wel heel appart dat "bliep"wat je net noemde,
    ik zou als ik jou was het nog is na kijken voor je het aanschaft.

ik zelf heb bij t-mobile me abbonement met 1000mb internet en heb hier niet altijd genoeg aan, soms kom ik wel eens te kort maar vaker niet dan wel.

en bij de meeste providers (iedergeval t-mobile) is dat als je datalimiet erop zit dat je dan naar langzamer internet gaat (mits je de onbeperkte bundel heb)

Deel Deze Pagina