Samen met zusje op 1 kamer

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Princess81, Aug 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Begin dec. wordt ons 2e princessje verwacht en nu zitten we erover te denken om de meiden samen op 1 kamer te laten slapen. De baby blijft sowieso bij ons op de kamer tot de nachtvoedingen over zijn en tot die tijd kan mijn dochter in haar 'babykamer' blijven. Daarna willen we ze dus samen op 1 kamer laten slapen, maar mijn man denkt dat het niet gaat werken. Dat ze elkaar wakker houden of juist wakker maken, hij vindt eigenlijk dat ze nog te jong zijn om samen op de kamer te liggen ;) Wij hebben evt. wel een extra kamer zodat de meiden allebei een eigen kamer hebben, maar ik weet niet waar we alle spullen die we hebben moeten laten :) Ik ben dus benieuwd naar ervaringen van mama's met jonge kindjes op 1 kamer.

2. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Onze zoontjes gaan ook samen op de kamer. Net als bij jouw wordt onze tweede in december verwacht en na 6 maanden verhuist numer 2 naar de kamer van zijn grote broer. Heb zoveel positieve verhalen gehoord dat ze juist beter slapen en een hechtere band krijgen, dat wij het er in ieder geval op gaan wagen.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier komen ze ook bij elkaar op de slaapkamer zodra nummer 2 uit zijn wieg is gegroeid. Ik vind het wel spannend... Maar we hebben geen keuze want we hebben maar 2 slaapkamers ;)

Het nichtje van mij man heeft 2 kindjes op 1 kamer; ze schelen 3 jaar. Overigens direct vanaf de geboorte. Dat is direct goed gegaan. Het enige nadeel wat zij ondervond was dat wanneer de jongste om 5 uur voor een voeding kwam, de oudste dan ook klaarwakker was. Dus vroeger dan normaal.

4. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Bedankt voor jullie reacties meiden :D

Zijn er nog mama's die ervaring hebben, of had ik deze vraag mss beter in het peuter-topic kunnen plaatsen :)

5. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Nilo en Bodhi gaan ook op een kamer. Op dit moment slaapt Bodhi nog op onze kamer (ook omdat ik dat zelf nog steeds erg leuk vind:)) en ook omdat Nilo nogal onstuimig en wild is en waarschijnlijk de hele tijd al zijn speelgoed in het ledikant zou gaan gooien en er zelf steeds bij in zou klimmen. Onze bedoeling is om Bodhi over te leggen als hij 1 jaar wordt.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als wij een 2e krijgen gaat hij/zij ook bij Ties op de kamer. hij heeft een enorme kamer dus dat past makkelijk. we zien wel hoe het loopt. proberen kan toch? als het niet werkt dan bedenk je weer iets anders :)

7. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Ja, dat is ook wel zo, alleen manlief heeft zo z'n bedenkingen dus ik hoopte dat ik hem kon overtuigen met positieve ervaringsverhalen van hier ;)

Share This Page