leefdtijdsverschil 2 jaar kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sunset88, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Ik ben net zwanger en hopelijk blijft deze baby plakken.. maar je gaat natuurkijk gelijk op hol met je gedachtes.. wij hebbdn een zoontje van nu anderhalf. In ben uitgerekend in juli dus dan is hij dik 2 jaar.
    Hoe het te doen met kinderwagen.. toch nog een duo,, of een meerijdplankje... wat is handig en hoe hebben jullie dit met ong ook 2 jaar leeftijdsverschil ertussen?
    Onze kinderwagen kan ook geen meerijplankje op.. (ja kan wel) maar er zit een stang tussen het stuur.. dus dan kan hij niet rechtop staan.. dus dan sowieso en andere kinderwagen. ?

2. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Lees even mee. Gaan wij ook tegen aan lopen denk ik.

3. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Wij hebben gekozen voor de bugaboo donkey!

4. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hey , ik twijfelde ook erg wat te doen. Leeftijdsverschil is strx bijna precies 2jr... aangezien ons jongste boefje nogal van het wegvliegen is.. toch gegaan voor een duowagen, er gewoon als extra bij. Via marktplaats gekocht... zien wel hoe lang of hoe vaak we m gaan gebruiken! ;)

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hadden bij de eerste twee ongeveer 2,5 jaar er tussen, en geen duo wagen aangeschaft. Ik draag veel (doek en ergo drager) en ik heb een meerijdplankje gekocht via MP. Zo hoefde ik geen lompe grote wagen aan te schaffen en kon mijn eigen wagen gewoon lekker in gebruik blijven. Ik merkte ook dat mijn oudste de wagen weinig meer gebruikte de laatste tijd voor de bevalling.

Oja, ik had wel tijdelijk een fietskar, want ik fiets redelijk veel en zo kon ik dan beide meiden wel de eerste tijd ook op de fiets meenemen. Dat scheelt natuurlijk wel!

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.720
    113
    Hier twee jaar en twee weken verschil. Ik heb überhaupt geen kinderwagen voor de jongste, maar een draagdoek en een bondolino :D

Voor de oudste heb ik een buggy, de nuna pepp luxx, waar ze meer naast loopt dan in zit :) Als ik zoonlief heel even weg moet leggen of moet verschonen, kan hij in de buggy in ligstand (zo rijden we dus niet rond). Gaat prima zo!

7. Rifer

Rifer Actief lid

9 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier straks 23 maanden verschil. Wij hebben voor de easywalker duo gekozen via marktplaats. Voor naast de gewone wagen. Handig als ik alleen op pad ga of als de kids bij de oppas zijn :)

8. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier schelen de (nu nog) jongste en de baby straks 27 mnd, ik heb het plankje van kidsit, dus ze kan erachter zitten. of het gaat werken? Geen idee, bij grote broer ging het prima. In de winkels mocht hij er soms af, en met het lopen moest hij zitten blijven. Voor dat kleine poosje wilde ik geen duo wagen kopen...

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste was 2,5 toen de jongste werd geboren en we doen nu alles met meerijdplankje; ik denk dat we als ze 2 was geweest het prima hadden gered met afwisselend de jongste in de draagdoek/oudste in kinderwagen en jongste in kinderwagen/oudste op meerijdplankje. Duo wagen was echt niet nodig geweest.
    Nu hebben we wel een duo-wagen (donkey), maar gebruiken we 'm als mono. (Over een paar maandjes ga ik als gastouder starten, zodoende een duo voor mijn jongste + gastkindje.)

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bij ons zit er tussen de oudste en de (nu nog) jongste 27mnd. Mn dochter liep met 16mnd al behoorlijk goed en dat ben ik meer gaan stimuleren toen ik zwanger was. Ik heb een wandelkoordje gekocht en dat ging prima. Bij een dagje dierentuin oid namen we de buggy voor haar mee en dat reed de ene met de kinderwagen en mn zoontje en de andere net de buggy en mn dochter.

11. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij ons zit er 16 maanden tussen.
    We hebben geen andere kinderwagen gekocht.

Als ik alleen ben met de kinderen zit de oudste in de wandelwagen en de jongste in de draagdoek/ -zak.
    Als we met zijn tweeen zijn kan de oudste evt. in de buggy.

Bevalt prima zo!

12. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

12 jan 2010
    2.231
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij twijfelde ook heel erg maar toch wel een duo gekocht die je ook als enkele kan gebruiken. Wij hebben de phil en teds promenade. Bevalt erg goed, onze dochter van 2 vliegt overal heen en blijft echt niet op een plankje staan en kan de grote stukken nog niet helemaal lopen.

13. Savagegarden

8 okt 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons paste de duo niet door de gang en hebben voor de Hauck Freerider shop'n drive gekozen. Besteld bij babyartikel.de niet duur en maxicosi zat erbij. De kleine is nog niet geboren maar de oudste vind het helemaal geweldig om in het onderste stoeltje te zitten

14. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Mijn dochter liep met 18 maanden naast mij... ik zou voor een meerijdplankje gaan, zo'n enorme wagen lijkt me een ellende (maar geen ervaring mee).

15. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Mijn zoontje is 2 jr en 3 mnd als baby geboren word, ik heb de kidsit meerijdplank aangeschaft via mp.

Heb het dus nog niet kunnen testen maar denk dat het beter is als een duowagen, want hij loopt wel vaak.

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier zit er iets meer dan 2 jaar tussen en wij hebben niks aangeschaft toen de tweede kwam. Ik nam m'n zoon vaak mee in de draagzak of draagdoek als de oudste de buggy nog nodig had, maar meestal liep zij zelf. Vooral de eerste maanden was het soms even wat beholpen omdat ze nog niet zulke grote afstanden vol kon houden, maar ik heb er geen moment spijt van gehad dat we niks aangeschaft hadden.

17. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    phil en teds promenade is inderdaad mooi! maar ook weer erg prijzig he!
    de Hauck Freerider shop'n drive is ongeveer hetzelfde toch? alleen dit zijn twee buggy's? en hier kan geen reisbak op geloof ik zo te zien op internet?

18. Savagegarden

8 okt 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat niet maar wel de maxicosi. Wij hebben de oude kinderwagen bewaard, voor het geval dat... Aangezien je in het begin niet hele dagen gaat wandelen is dit te overbruggen met de maxicosi. Heb met de eerste ook maar heel weinig de wagenbak gebruikt (alleen als wieg tijdens visite zonder kinderwagen)

Deel Deze Pagina