Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Same here.. hij doet t, hij naait. en das voor mij wel prima omdat ik helaas t budget niet heb.. maar als ik dat wel had had ik t wel geweten! ;)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik heb een Toyota Easy Sewing. Hij doet het prima, ook door dikke lagen stof (maar daar is ie ook op uitgezocht ;)). Ik mis alleen de in afstand verstelbare zigzagsteek en de gewone steek helemaal rechts (heb hem wel links, maar die gebruik ik toch een stuk minder vaak)...dat vind ik wel een groot nadeel.

Voor gewone 'huis, tuin en keuken dingen' is een relatief goedkope naaimachine van bv. Brother of Toyota volgens mij prima geschikt.

3. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt, meiden! Brother en Toyota zijn dus wel aanraders. Ik ga daar vanavond maar eens mijn eerste projectje van maken. Ik naaide mijn frobelwerkjes altijd (eerlijk waar!) op de oude Singer handnaaimachine van mijn oma. Maar veel ingewikkelder dan recht-toe-recht-aan moest het niet worden:)

Liedje: ik heb bedacht dat ik in het tractatie thema van Sim, nl. rupsje-nooit-genoeg, eens aan de slag ga;)

4. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

jeetje wat een hoop leuke dingen!

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ik heb een Bernina B350, echt een super ding, helaas wel prijzig.

6. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Ik zou voor een tweedehands Pfaff geen met dubbel transport.
    Die gaat moeiteloos door enorm dikke stoflagen en ook door ultra dunne.
    Op Mp staan er regelmatig een paar.
    De stretch en jeans versie is een hele goede!

7. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Ik ben zelf geen held met de naaimachine, maar mijn zus daarentegen is erg handig! Ze heeft voor haar neefje een draak genaaid, gebasseerd op de muurschildering die ik zelf dan weer heb gemaakt :D

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    wauw dat draakje is super leuk :D knap gemaakt!

9. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een schitterende dingen maken jullie zeg!!

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ben ook een beetje aan t stoeien met mn singer, al ben ik echt een leek, maar oefening baart kunst.
    mag ik vragen waar jullie je stoffen kopen en wat je gemiddeld voor een meter betaald, en dan bedoel ik bv een stof voor een dekenovertrekje, met roosjes ofzo. dan heb ik een beetje een richtlijn wat een goed stofje kost. wilde zelf naar de markt gaan.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Als ik echt naar iets specifieks op zoek ben, ga ik meestal naar een gewone stoffenwinkel. Als het me niet uitmaakt, dan ga ik ook wel naar de markt of het stoffenspektakel. Prijs van stoffen die ik koop varieert meestal van 3 tot 10 euro, soms iets daar boven. Echt mooie stof, met een leuk patroontje ed (bv. van Stenzo), kost meestal 10 euro per meter.

12. Krekeltje

Jeeeeej wat een stoere draak!

13. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Heej meiden,

Als starter van dit topic moet ik natuurlijk ook even vertellen welke naaimachine ik heb ;).

Ik heb een Pfaff met een dubbeltransport. Dat houdt de stof a.h.w. beet. Naait echt alles, loopt (bijna) nooit vast, naaiwerk ziet er super netjes uit. Het is even een aanschaf (zo'n 800 euro, geloof ik) maar zo'n ding heb je je voor je leven, denk ik dan maar. Dan is het niet eens zo heel veel geld en je naait wel heerlijk.

Zag trouwens een supergoede aanbieding van een Singer -->
    naaimachine folder aanbieding bij Jysk - details

14. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Ik ben ook aaan het naaien geslagen. heb 1 ledikantdekenovertrek gemaakt en een lodger wrapper :) zal binnenkort foto's plaatsen.
    Morgen beginnen met twee matrashoeslakens.

15. Krekeltje

o ik ben wel benieuwd! Leuk.

16. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ik heb een patroon van die lodger gevonden..hij zit wel vol met fouten maar dat houd je alert! haha alhoewel dat wel lastig is voor een zwangere hihi. Moest het wel 10 x opnieuw lezen om iets te begrijpen.
    Mocht iemand het willen hebben hoor ikhet wel.

Ik zoek nog leuke patronen voor baby's / babykameraccessoires..kan alleen geen goede sites vinden.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hallo,

Ik ben helemaal geen held met de naaimachine, in tegendeel, maar ik heb even een vraag. Voor onze nieuwe box wil ik graag zo'n grote boxzak maken. Mijn moeder (wel handig met de naaimachine) zei dat dat niet zo moeilijk moest zijn, omdat het in weze gewoon een grote zak is met een koordje bovenaan en een klep er over.

Iemand tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken? In de winkel was zo'n zak gemaakt van hele dikke stof. Zou dat per sé moeten, of kan gewone stevige stof ook? Ben van plan om even op de markt te gaan zoeken samen met m'n moeder. Een omslagdoek (een hele simpele) staat ook nog op mijn lijstje om te maken. Het lijkt me zo gaaf om zoiets zelf te knutselen, maar ja... Ik vind het wel een beetje link, dalijk verpruts ik het helemaal...

18. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes

Hoi Gentle,
    ik ben ook niet zo'n kei, wat betreft inzicht in hoe het moet worde. best moeilijk. maar je leert het best door het gewoon te doen en fouten te maken. vind het nu echt leuk. ben met restantjes bezig om slabbetjes te maken, heb fleecestof en daarbij voeringsstof gekocht (ala silly billiez zeg maar)
    Het ook zin om een boxkleed te maken heb drie 'makkelijke' patronen gevonden!

Sewingroom Miss Little - 12. Patronenservice - Patroon box- of opbergzak

Bekijk bijlage 216780
    Bekijk bijlage 216781

19. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
  20. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Op verzoek, dit is het geworden. TOch netjes voor de eerste keer. Later zal ik mn dekentje en hoeslakentje er nog op zetten.
    [/ATTACH]

Deel Deze Pagina