ik heb de afgelopen dagen mn eerste 2 projektjes afgerond, een dekenhoes voor de duodeken, en een sierkussentje voor in de schommelstoel met patchwork (waarom zou je makkelijk beginnen) later daarvan foto's! maar nu heb ik een paar vraagjes: als ik begin te naaien (singer serenade) komt t vaak maar niet altijd voor dat mn garen uit het oog van de naald schiet en ik m dus weer erin moet priegelen, wat doe ik verkeerd? en.... recht naaien, iemand tips? ik speld af en probeer t echt, maar t lukt me niet zo goed als ik zou willen.
dat klinkt logisch...... zal er eens op letten, ik 'snij' m alleen altijd af aan dat dingetje wat aan de machine zit, volgende keer zal ik eens knippen en dan langer laten.
Leuke topic, zit nog op pagina 2 haha dus heb nog even te gaan, maar vind m nu al leuk! Heb een naaimachine gehad van mijn moeder, en wil dingetjes zelf maken, maar eerst wat inspiratie opdoen. Net in de bieb gereserveerd: Knippie baby creatief-boek Cool baby Ben benieuwd!
Hoi allemaal! Mag ik me hier ook aanmelden? Ben sinds kort begonnen met naaien! Ik heb als eerste een hartenslinger gemaakt, en daarna een boxzak, maar daar moet ik de knopen nog aan vast naaien, die ik hopelijk morgen binnen krijg Daarna zal ik even kijken of ik wat foto's kan plaatsen! Ik vind het zo leuk om te naaien!! Ik 'kan' het nog maar kort, maar ik vind het super! M'n dochtertje krijgt haar eigen kamertje, dus vind ik het erg leuk om voor haar wat decoratie te maken! Ik blijf dus meelezen, misschien dat ik nog wat ideetjes kan 'lenen zonder het te vragen', hihi
Dit is mijn hartjes 'slinger'. Mijn allereerste echte naaiwerkje, en ik ben er best trots op! Alleen bij het aan elkaar naaien heeft m'n moeder me geholpen
oh die hartjes wil ik ook maken! ik zag bij de hema vulling! en ik kwam op de site ergens belletjes tegen, kun je erinjj stopppen. heel leuk. ga denk volg week ermee aan de slag. Ik heb vorige week mijn hoeslaken voor mijn zoontjes matras gemaakt. gelukt. met 3m elastiek erin. zit als een huis. Zal wel ff foto posten. DRAAD eruit --> ik heb hier ook zzzoooo vaak last van heel irrit! maar was kan helpen is voordat je het pedaal in trapt om eerst handmatig de naald op het lapje stof te zetten. dus niet als de naald het stof nog niet heeft geraakt. Nou helemaal leuk. ik ben nu de hoeslaken van matrasje van mijn aankomend dochtertje aan het maken. wit met lila stipje. heel lieflijk. x Pina
Wat een leuk idee om er belletjes in te doen!! Ik heb er zelf over nagedacht om er van dat plastic in te doen, zodat het leuk is om er mee te spelen. Maar omdat ik er een slinger van heb gemaakt, heb ik dat toch maar niet gedaan. Ik wil nog een memobord maken, dekbedovertrek met naam, een leuk schilderijtje(s), een boxkleed, misschien lampenkapjes, eventueel nog een luierzak voor op haar kamertje. oeoeeoh, ik bruis van de ideeën, haha! Pina, ik ben benieuwd naar jouw dekbedovertrek!
Wat dacht je van poppen en knuffels? Ik maak zelf poppen voor baby's en peuters, in de stijl van Zonnekindpoppen. En grote knuffelbeesten. Ontzettend leuk om te doen en het geeft veel voldoening als je zo'n kleine ziet rondsjokken met je zelfgemaakte pop.
Komen weer een hoop leuke dingen voorbij. @Pina82: Draad lang genoeg laten en even vasthouden als je begint werkt ook. Maar ik moet zeggen dat ik er eigenlijk zelden tot nooit last van heb...
Is er hier toevallig iemand die weet waar ik een patroon voor een maxicosi hoes kan vinden? Bedankt alvast!
Wat een leuke dingen zijn er weer gemaakt Omdat ik nog in mijn verlof zit heb ik lekker ook nog tijd om te fröbelen met stofjes. Dit heb ik laatst gemaakt voor op mijn zoontje zijn slaapkamertje, een grote olifantenknuffel/kussen en een dierenslinger voor boven de commode.
Leuk idee, zelf dingen maken. Wie weet waar ik een patroon voor kussenhoes kan vinden? Dan ga ik het ook eens proberen. Nooit gedaan wel in bezit v goede naaimachine.
Wat super die olifant!! Die is echt heel mooi Inkiewinkie, dat is ook een leuk idee, heb je foto's? Vandaag de knopen binnen gekregen, dus hopelijk kom ik er nog aan toe om die er vandaag aan te zetten *aan de boxzak* dan zal ik een fotootje plaatsen! Ik ben nu stiekem al heel trots op het eindresultaat
Iduna, hier een link met het patroon van een aankleed kussenhoes *als dat is wat je bedoelt!?* Of bedoel je een 'gewone' kussenhoes? Aankleedkussenhoes | Kiind