Ik heb afgelopen week wat knisperdoekjes gemaakt en ik wordt helemaal vrolijk als ik ze zie. De witte is voor mijn zoontje en hij heeft hem goedgekeurd
Laupa wat leuk!! Echt heel gaaf..!! Wat heb je als knispervulling gebruikt, ben opt moment ook bezig en heb nog niks gevonden wat echt goed werkt..
Ik heb van dat inpakfolie (wat ze ook bij bloemisten gebruiken) En doe daar twee laten tussen het stof. Knispert heel goed Ik zag trouwens afgelopen week dat ze dat folie bij de action ook verkopen. Wat ook goed werkt zijn van die plastic braadzakken.
Leuk Laupa, knettervrolijk Ik kijk graag mee en ga voorzichtig beginnen, met een vriendin samen die t goed kan. Wil beginnen met het boxkleed wat ik nog heb dat blauw is met roze lapjes, n soort patchwork bekleden. Iemand ervaring hiermee? Zal ik het vaststikken over de bestaande naden of een soort hoes eromheen naaien ?
Bedankt voor de felicitaties! Vind de knisperdoekjes erg leuk! Leuke stof ook! Mirri: Ik zou een hoes maken, anders krijg je de naden nooit netjes. Oh, ik krijg steeds meer zin om weer wat te maken...maar zal toch echt nog even geduld moeten hebben...
Heeft iemand hier mischien een patroon voor een luieretui ? Heb mn machine maar eens onder het stof weg gehaald en super leuke stoffies gekocht op de beurs vandaag !
Thnx Niekekris En ook van  gefeliciteerd met je dochter. Een hoes dus.... ga ik kijken voor een patroon 
Voor Cos: Mme Zsazsa vertelt: Het luierzakje, revisited. En WIN! (Ik lees hier vaak mee, en naai zelf ook erg veel, maar post eigenlijk niet... Kom ik binnenkort doen als ik wat voor mn eigen kindje heb gemaakt! Want nu is het meestal voor andere kindjes...)
@Mirri: Voor een boxkleed heb je niet echt een patroon nodig. Even opmeten hoe groot het kleed is en dan zorgen dat je twee stukken stof van die afmetingen (+ een paar cm voor de naad) hebt. Die kun je dan grotendeels aan elkaar stikken en in één naad houd je een opening om het boxkleed in te doen. Dan kun je vervolgens het hele boxkleed rondom doorstikken, waarbij je de opening dicht stikt. Mooiste is als je dan ook een randje van het boxkleed water in zit meestikt, anders gaat ie schuiven (je kunt natuurlijk ook op andere plekken het totaal doorstikken). Of je kunt een rits of klittenband erin zitten, zodat de hoes er ook nog af kan (vind ik altijd handig, dan kun je ook alleen de hoes wassen).
eloleo: GRATIS 100en patronen zoek hier eens tussen... miss zit er een leuke geschikt patroon voor een tas bij.
Thnkx Niekekris, denk dat ik er wel klittenband in ga zetten. Vanmiddag naar de markt voor stof, eerst kamertje schilderen. En t weekend bij m'n vriendin gaan beginnen. Ze heeft een oude Elna machine met extra opzetten voor veel verschillende stiksels. Hoop snel een foto te kunnen showen 