Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Moooi!! Is het roze stof ook van velours of van katoen?

2. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Volgens mij wordt een dekenhoes afgeraden, omdat je dan natuurlijk zowel boven als onder een laken hebt om de deken. Dat broeit te veel denk ik, ademt toch minder.

Wat kunnen jullie mooie dingen naaien zeg! Ik krijg helemaal zin om het ook eens te proberen, maar zoek natuurlijk wel een naaimachine die niet te veel frustratie op gaat leveren.

Deze is nu bij kruidvat in de aanbieding:
    Toyota Naaimachine (naaimachine, naai, naaien,toyota, singer)

Zou dit wat zijn voor een beginner die nog niet weet of ze het echt vaak gaat gebruiken?

3. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    zeker goed om mee te beginnen. Maar kijk uit he! het werkt verslavend :)

4. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zijn jullie hier allemaal best handig, dus misschien kunnen jullie mij helpen...want ik snap er niks meer van!!

Wij hebben de set Sweet dreams van Coming Kids, en nu wil ik eigelijk van dezelfde stof gordijntjes. Het standaard gordijn is helaas niet groot genoeg dus ik ga zelf aan de slag. Nu heb ik de stof gevonden: Sweet Dreams | Bestel hier mooie gordijnen, stof en behang voor de kinderkamer online!

Wat betekend de patroonhoogte? In welk opzicht moet ik rekening houden met de patroonhoogte van 62 cm?

Hoop dat jullie me kunnen helpen :D

5. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik denk dat ze bedoelen dat de tekening op de stof 62 cm hoog is. Dus dat je er geen klein jurkje van moet willen maken omdat de tekening dan weg valt. Mooie stof trouwens!

6. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een snelle reactie :).
    Ik snap hem! Na die 62 cm wordt het patroon dan waarschijnlijk herhaald.

7. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    Even voor de dames die nog leuke ideeen willen.
    Kijk deze link maar eens.

Erg leuk!!!
    eloleo: GRATIS 100en patronen

Tenminste dat vind ik.

Groetjes Sjoelke

8. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Leuk, ik krijg misschien de naaimachine van de kruidvat voor mijn verjaardag... zou leuk zijn! Maar weet ook niet wat de kwaliteit hiervan is.

Zal ook eens kijken op de sites als Kijkshop, wehkamp of neckerman.

Jullie nog tips voor een simpele, goedkopere naaimachine?

9. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    wow dat er zoveel meiden zijn die ook aan de knutsel zijn. Ik ben zelf ook altijd creatief bezig maar achter de naaimachine zijn dit mn eerste echte werkstukken.
    Ik ben nog niet zwanger maar al wel aan de knutsel ervoor, wat dingetjes die altijd kunnen zeg maar. We zijn beide gek op een stervorm en die gaat straks ook in het toekomstigge kamertje terug komen.
    Ik zal eens gaan proberen hoe ik mijn creaties kan plaatsen.

Dit is mijn lodger wrapper uitgevouwen en dus ook meteen een leuk speelkleed

10. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    lodger wrapper in elkaar gevouwen

11. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    1 van de slabbetjes

12. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    mutsje, is niet helemaal naar mijn zin

13. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    spuugdoekjes om over je schouder te leggen

14. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    zilveren teddybeer

15. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Wow, ik sluit me helemaal bij jou aan. Ben ook nog niet zwanger, maar wil ook een kamertje gaan maken in thema ster en dan veel zelf maken. Vind de dingen die je gemaakt hebt erg leuk.
    Ga binnenkort toch ook maar gewoon beginnen:D Heb zoveel leuke ideeen die ik uit wil voeren.

16. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Leuk, die spuugdoekjes... ik haalde hem juist vanmiddag uit de blije doos! En dacht: die wil ook gaan maken. Heb je gewoon badstof gebruikt? of een andere stof?

Vanavond weer samen met mn moeder geknutseld: een aankleedkussen is bijna af... alleen de onderkant nog! Super leuk!
    En heb twee poppenluiertjes genaaid, 2 vilten hartjes voor de welkomsketting voor als ons kindje is geboren. Heerlijk hoor, zo bezig zijn!

Die lodger hè? Is dat er eentje die in de maxicosi kan? Dus met hier en daar ruimte voor de riempjes?

17. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    hoi arri,

leuk he al dat gefrobel, ik zit bijna elke week met een vriendin te knutselen zo gezellig die dagjes samen.

de spuugdoekjes zijn idd van een dikke badstof met een katoenen achterkant.

Wil idd in de lodger nog gaten maken voor riempjes door middel van grote knoopsgaten te maken, ga straks even uitzoeken waar die precies moeten komen dan, heb nl zelf nog geen maxicosi. Het "patroon"van de lodger heb ik nl ook zelf gemaakt.

xxx

18. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    mijn tante heeft een wit vestje gebreid..vind hem zo schattig!!!

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Mamanatje, jij hebt gouden vingers!!!!!

Ik vind die Lodger zo mooi geworden! En die beer... dat dat kan! Als ik straks verlof heb ga ik ook eens beginnen! Bedankt voor de vele inspiratie.:)

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Misschien een leuke aanbieding voor sommigen van ons? Het verkleedboek heb ik een in de bieb geleend. Een tip als je hem niet kan inzien in de boekhandel.

Deel Deze Pagina