Ik heb gezocht maar kan de site even niet vinden. Als ik het weer weet laat ik het even weten Morgen gaat mijn zoontje voor het eerst naar een verjaardags feestje van de dochter van een vriendin van mij. Ze wordt 4 jaar. Ik heb vandaag deze poes voor haar gemaakt. En voor haar broertje van 2,5 heb ik een klein monstertje gemaakt.
Ohhhh wat een ontzettend leuk ding zo'n borduurmachine Zit er hier niet in voorlopig. Heb voor mijn verjaardag in september een lockmachine gehad, maar door verhuizing en zwangerschap nog niet mee aan de slag geweest. Eerst maar eens uitvogelen wat dat ding allemaal kan! Ik heb vanavond even een badcape in elkaar geknald, had voor morgen een cadeautje nodig dus even wat stof uit de kast getrokken die ik nog had liggen. Het wordt tijd dat ik iets voor mijn eigen beebje ga maken, maar heb er tot nu toe helemaal de energie niet voor gehad! Volgende project MOET voor mijn eigen kindje zijn, haha!
Wat een mooie badcape, ik vind het stofje super! Ik ben nu bezig om een poezenknuffel voor mijn zoontje aan het maken, de andere was zo leuk gelukt.
Wauw Laupa, wat super super super leuk!! Nu heb ik gelijk even een vraag je voor jullie Ik heb pas een aantal stalenboeken gekregen, en daar staan echt super leuke stofjes in. Maar wel allemaal kleine stofjes, denk aan 10x20cm. Ik zat er aan te denken om doekjes te maken, of knuffeltjes, zoiets wat jij ook hebt gemaakt, Laupa. Of misschien een leuk jasje, of een ander kledingstuk, van verschillende stofjes. Hebben jullie misschien nog leuke ideeën en/of patroontjes van lapjesdingen? Er zitten namelijk hele leuke stofjes/patroontjes tussen, waarvan ik het jammer vind om ze niet te gebruiken. Het zijn vooral bruintinten
Ik heb twee zonnehoedjes (omkeerbaar) voor de kleine meid gemaakt. Naar het patroon van: By MiekK blog: Het Omkeerbare Zonnehoedje 2.0 (& giveaway!) Bekijk bijlage 234945 Tevens ben ik bezig met een nieuw stofje voor de Bobike mini (fietsstoeltje + zonnescherm) en geef ik de ouderwetse kinderstoel een lik verf en maak ik daarbij een verkleinkussen voor erin. (foto's volgen
Laupa wat een leuke knuffels! Estertie bedankt voor de link, ik ga ook eens op zoek naar leuke stofjes. Die met de poesjes vind ik echt helemaal geweldig! Hier na de verhuizing eindelijk weer wat begonnen... Eerst nu gordijntjes gemaakt en een dekenhoes voor in het ledikant, er volgt meer, en ook foto's maar eerst moet het ledikant komen en de gordijnen opgehangen!
Dames, ik wil ook eens aan de slag gaan, maar waar oh waar kan ik stofjes uithalen? Ben vanmiddag bij een aantal stoffenwinkels hier in de buurt geweest, maar daar verkochten ze alleen stoffen p/m. Is er misschien een leuke website die jullie aanbevelen?
Heb je het gevraagd? Want de stofprijs staat er vaak per meter op, maar meestal verkopen ze het ook gewoon per 10cm. Dat is hier tenminste zo.
dames ik wil graag een hanger van hartjes en sterren maken voor bij aan de hemel boven het bedje maar weet iemand waar ik de spulletjes kan kopen ervoor?
@ niekekris: ik had het bij 1 winkel gevraagd en daar zei die dame dat ze het alleen p/m weg deed. Andere winkels heb ik eerlijk gezegd niet meer gevraagd daarna....
@December Je zou op de markt kunnen kijken. En anders zijn er online veel stoffenwinkels die per 'fat quarter' (ongeveer een kwart meter) leveren.
Ik zie hier veel leuke creaties. Maar ook dingen met een borduurmachine volgens mij. Is dat moeilijk? En zijn er ook betaalbare machines waarbij je ook eigen ontwerpen kunt 'laten' borduren? Want ik heb wat gegoogled en kom vooral hele dure dingen tegen. Ik vroeg me af of er ook goedkopere zijn voor de hobbyist.
ff styling vraagje "naaidames" Ben een wiegje aan t opknappen, zitten 2 soorten bekleding bij. wilde eerst de rood wit geblokte maar m.n deken en lakens zijn al vrij kleurrijk dus kies toch maar voor de witte stof met geborduurde hartjes. Vinden jullie deze stoffen qua kleur bij elkaar passen ? het wit is echt spierwit.... De bekleding is in principe kant en klaar maar er zit een randje aan met een groen strikje..die wil ik eraf halen en vervangen voor wit broderie randje... dus er valt nog wat te naaien. voor de foto heb ik t ff los neergelegd