Jammer dat die dingen zo duur zijn. Ik hoef niet per se Disney. Ben niet zo'n disney fan of zo. Ik zou het leuk vinden om namen te kunnen borduren en verder afbeeldingen (eigen ontwerpen).
@Loeloe, zoiets bedoel ik wel, maar die Bunker is een stuk groter volgens mij. Deze is ook leuk. Misschien doe ik wel zoiets als ik niets van de bunker kan vinden. @Luukske, zag het niet zo zitten om in de winkel maten op te nemen. Maar bevalt hij wel goed? Misschien bestel ik hem wel ergens om te kijken hoe hij in elkaar zit en stuur ik hem dan weer terug.
ik heb vandaag de badcape/wikkeldeken nav een koeka cape nagemaakt. dit is dus het 3e wat ik maak en voor het eerst met dat biaisband gedoe.. ik heb op sommige plekken aan de achterkant zeg maar niet de band geraakt.. iemand hiervoor de gouden tip voor de volgende keer? @degene die vroeg over het doekje.. het is van achter geel badstof en van voren dat witte. dus 2 lagen en daartussenin plastic wat kraakt.
Biaisband is lastig, hier gaat het steeds beter (veel oefenen). Misschien iets minder dicht bij de rand naaien, zodat je zeker ook de onderkant raakt? Ik kan het verder niet zo goed uit leggen zonder het te laten zien.
Ja dat is wel een optie nog ja.. Ik zat inderdaad vrij dicht langs de rand.. Deze band was overigens niet aan 1 kant breder dan de andere.. Ik las ergens dat dat wel zo is vaak? En hoe doe je een bochtje netjes.. Ik heb nu gevouwen had ik dat moeten inknippen en overleggen? Het zijn maar paar kleine puntjes hoor waar die los zit aan de achterkant daar sik Ik wel nog een x overheen...
Ziet er zo op de foto netjes uit, hoor! Ik heb nog nooit biaisband gehad dat aan één kant breder was dan de andere. Ik naai ook heel vaak gewoon maar aan één kant het band en de andere kant dan gewoon op de stof, ik vind dat ook niet zo storend, als het maar netjes gedaan is (wel zorgen voor de goede draadkleur ). Bochtje gaat hier eigenlijk altijd wel goed...ik stik gewoon het bochtje om, gaat met een niet te scherp bochtje eigenlijk altijd goed. Maar inderdaad, veel oefenen, dan gaat het vanzelf beter. En er bestaan ook biaisbandvoetjes, misschien ook nog een idee?
ja precies.. misschien gewoon aan achterkant stikken.. ik ga eens kijken naar die voetjes!! klinkt ideaal!!! ik had met het bochtje dat de stof gaat omkrullen nu.. te strak?
@jonie, de bunker bevalt prima, heb hem ook in de wagenbak gebruikt, we hebben een bugaboo, en dat past gewoon.... @aloha, mooi gemaakt.... @borduurmachine, hier wordt het toch even doorsparen voor een uitgebreide, en denk dan toch aan een bernina....
weet iemand van jullie een boek met alle ins en outs op naaigebied? een soort bijbel voor de naaister? ik zie er zoveeeeeeeeeeeel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. gewoon een simpel uitgebreid boek, met simpele taal geschreven en duidelijke uitleg van alles. een boek wat je ernaast houd en je snel even wat in kunt vinden etc.
De hoek om met biaisband vind ik ook lastig. Maar ik maak nu vaak 'ronde' hoeken, dan lukt het biaisband wel. Zo'n naaibijbel lijkt mij ook wel handig. Ik heb nu wat losse boeken: een boek over appliceren (van de Boekenvoordeel), een boek over quilten (ook van de bo ekenvoordeel, maar vind ik niet zo'n leuk boek). Verder heb ik nu een leuk boek: Naailes voor beginners bol.com | Naailes Voor Beginners + Naaipakket, Cath Kidston & Kidston, Cath | Nederlandse... Daar zit gelijk een setje stof bij voor het maken van de tas (tasje) die op de voorkant staat en alle patronen zitten erbij, echt superleuk! Ook met babydingen en kinderdingen erin. Er staan ook veel tips in over afwerken en zo. En deze is ook wel leuk, maar wat ouderwetser (zitten ook patronen bij) bol.com | Amy Butler's Kleding En Knuffels Voor De Kleintjes, Amy Butlers | Nederlandse...
hier hebben ze zo'n boek met alles wat je wilt weten mbt naaien bij deboekenvoordeel....ik ga morgenvroeg eens kijken, heb het ook mijn handen gehad. een boek voor applicaties wil ik ook wel....
bol.com | Aan de slag met de naaimachine, n.v.t. | Nederlandse boeken bol.com | Het Gebruik Van De Naaimachine, Clayton, M. & Marie Clayton | Nederlandse... bol.com | Maak Het Zelf Met Je Naaimachine, Marion Elliot | Nederlandse boeken bol.com | Hét Handboek voor Zelfmaken | Nederlandse boeken
Ik heb het boek zelf niet, maar Knipmode heeft ook een handboek. Misschien dat dat wat is? Als je even googlet (hoe schrijf je dat?) kom je m vanzelf tegen
IK zag inderdaad in de knippie een advertentie staan... Wat Ik zo daarvan begrijp is die erg handig... Eens even ervaringen googlen. Tips van de andere ook bedankt!
Boek: ik heb een handboek naaitechnieken: Kennisgeving voor omleiding ooit van mijn moeder gekregen, vind het wel een fijn boek! Tikkeltje ouderwets, maar alle belangrijke dingen staan er in! Heb nooit naailes gehad, alles zelf aangeleerd en uit het boek gehaald. Biaisband: ik strijk er altijd eerst een vouw in. Stik hem eerst vast aan de ene kant van de stof, dan vouw ik hem om naar de andere kant en stik hem dan aan die kant vast. Zo heb je nooit dat er stukjes los zitten, en als je de goede kleur draad gebruikt is het totaal niet storend. Als ik probeerde hem aan 2 kanten tegelijk te stikken ging het altijd wel ergens los zitten, en om dat dan weer vast te stikken vond ik veel minder mooi dan hoe ik het nu doe. En ik maak ook meestal afgeronde hoeken gaat beter! Zie hier (nogmaals) bij mijn laatste project, zit er super netjes op toch?
dat strijken kan ik ook welleens doen ja! goede tip! niet aan gedacht.. en ik denk dat ik de volgende keer ook maar aan 2 kanten stik ipv aan 1 kant.. maak het mezelf te moeilijk merk ik alweer
Ik heb dit boek: bol.com | Handboek naaitechnieken, A. M. Smith | Nederlandse boeken de laatste tijd heb ik even niets gemaakt... komt wel weer wanneer ik weer wat rust in mijn hoofd heb.
Voordeel van strijken is dat je aan beide kanten van je stof een even breed stuk biaisband hebt. Gewoon een beetje proberen wat je makkelijk vindt