Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Maar je stikt biaisband toch sowieso niet aan twee kanten te gelijk...? Je vouwt eerst één kant uit, dan stik je dat stukje er op en vervolgens vouw je het band om de stof heen en dan stik je de andere kant. Mooiste is als de naad dan aan beide kanten van het band heen gaat, maar als het er maar aan één kant door heen gaat is dat ook prima.

2. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    jup dat is de manier ook voor het mooiste resultaat. Maar sowieso oefening baart kunst uiteindelijk.

3. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Klopt NiekeKris, maar dat wist ik niet toen ik net begon met naaien, haha!

4. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Haha ik heb met behulp van YouTube die band aangezet dus blame YouTube ;)

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    :) :)

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    zo krijg je de band er idd het mooiste aan....

ik ga morgen even naar de markt, wil een leuk stofje halen voor een overtrekje in Mika's bedje....

7. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ow wat gaaf die stoel!!!

9. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    wow zeg !! :D heb al leuke dingen voorbij zien komen :D

ik wou dat ik zo crea-bea was...............;)

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb regelmatig 'ruzie' met mijn naaimachine. Ik heb al wel dingen genaaid (boxkleden, luieretui, verschoningsmatje, knuffels, kussens, etc.). Maar ik zit nu steeds te stoeien met de bovenspanning en zo. Ik krijg het maar niet voor elkaar om een gewone zigzagsteek te naaien, ik krijg dan een rechte lijn ipv zigzaglijn, met allemaal rare lussen. Ik heb alle spanningen al zo'n beetje geprobeerd (en verschillende garen, opnieuw inrijgen, etc.)

Verder wil ik ook leren om kleding te maken met patronen uit de knip en zo.

Weet iemand een leuke naaicursus in Groningen waar je om leert gaan met je naaimachine en met patronen leert werken? Ik heb al wat gegoogled maar kom er nog niet helemaal uit.,

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    @juf85: Misschien een domme vraag, maar heb je hem op de goede steek ingesteld?
    Welke naaimachine heb je?

(Ben niet bekend in Groningen, dus wbt een cursus kan ik je helaas niet helpen.)

12. juf85

juf85 Niet meer actief

brother xl2600

Ja ik weet hoe ik de 'gewone' steek moet doen (welk nummer steek) en welke de zigzag is. Alleen ik krijg de spanning vaak niet goed. Ik krijg of lussen aan de onderkant of lussen boven, soms ook heeel veel lusjes aan de onderkant (net of je heel veel draden gebruikt).

Ik probeer nu ook steeds een stukje op een proeflapje en steeds de spanning hoger zetten (of lager). Iedere spanning proberen zeg maar. Dan zou je denken dat het een keer goed moet zijn, maar bij alle nummers is er dan wel iets mis.

13. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    @juf85: heb ik ook gehad met een oude naaimachine, heel frustrerend. Bleek achteraf dat ik de draad niet goed door de machine had geregen. Bij mij had het dus uiteindelijk niks met de draadspanning te maken.

Wat betreft cursus, volgens mij geeft Zijlstra naaimachines nog steeds naaicursussen. Ze zitten tegenwoordig naast de Ikea op de Sontweg.

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    De naaicursus van Knipmode die door het hele land wordt aangeboden lijkt mij ook heel zinvol.

15. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik zag inderdaad dat Zijlstra verhuisd is. Lijkt me een handige locatie om te parkeren. Ik hebze al gemaild, want ze hebben verschillende cursussen.

16. juf85

juf85 Niet meer actief

oh enmet draad rijgen: ik heb het boekje er wel bij gehad, dus ik weet precies waar het draad langs moet, staat overigens ook metnummers op de machine.

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    draadspanning, heb er ook regelmatig last van bij mijn singer, en bij mijn andere machine, een oude lewenstein, heb ik er geen last van...
    ik ga volgende week met hubbie kijken bij een zaak in de buurt voor een andere machine (borduur/naaimachine) en wil mijn singer dan inruilen...

heb het weekend een dekbedovertrek gemaakt, zal binnenkort even spammen...maar wil het in zijn geheel op de foto zetten, maar moet het juniorbed van Mika nog even pimpen, hihi...

18. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
  19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook mn naaimachine van het weekend weer eens erbij gepakt en wat label/knisperdoekjes gemaakt en wat tuniekjes.
    (gisteren nog wat leuke stofjes besteld, dus voorlopig kan ik weer vooruit :D)

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    En hier de tuniekjes

Deel Deze Pagina