Hallo meiden, Mijn eerste bericht op dit forum, al lees ik al een tijd mee. Wat een leuke dingen maken jullie zeg. Ik doe een hoop inspiratie op hier. Ik ben ook veel aan het naaien, zowel kleding voor mijn oudste als dingen voor mijn jongste die momenteel op komst is (32 weken zwanger nu). Ik ben nu bezig met een omslagdoek voor in de MC. Bij mijn oudste had mijn schoonmoeder er zo één gemaakt en die hebben we zoveel gebruikt, ook buiten de MC, dat ik een tweede wilde zodat er altijd één schoon is. Ik baal alleen af en toe van mijn machine (een krijgertje, Toyota, ik vermoed zo'n goedkope), maar mijn man zei vanavond nog dat hij me nu zo vaak had horen mopperen en ik er zoveel gebruik van maak dat ik voor mijn verjaardag waarschijnlijk een andere uit mag zoeken. :-D Ik kom hier regelmatig eens neuzen en zal binnenkort ook een foto plaatsen.
nelta: nu zijn er 2 decemberbabys met dat mutsje. Hier ook 1 met uiltjes. Was mijn 2e probeersel op de naaimachine dus niet helemaal recht maar hij past wel. Zodra het kan probeer ik het nog een keer.
en ook ik lees al wel ff mee, wat een leuke dingen zie ik steeds voorbij komen! Nelta dat zonnehoedje, echt geweldig!! (eh waar heb je dat patroon vandaan... een blog??) Zal gelijk ff wat foto's van mijn baby-uitzetwerken (oke, baby is alweer 5 mnd waar blijft de tijd....) Een heerlijk pakje (patroon van de Ottobre, vind ik echt een geweldig blad), helaas nu al te klein, maar komt wel weer een grotere variant van! En een schortjurkje... Voor de oudste 2 knullen heb ik ook de nodige slaapzakjes gemaakt (leuke en eenvoudige projecten en lekker snel klaar ) spuuglapjes, broekjes, shirtjes van alles eigenlijk.
@liefzonnetje: Wat een onwijs gaaf pakje! Heb je toevallig ook een patroon van een slaapzak of doe je het zonder patroon?
Slaapzak heb ik gewoon zonder patroon gemaakt, super simpel. Eventueel een oude slaapzak pakken om als basis te gebruiken. Dat pakje is ook echt super praktisch geweest, juist omdat de boorden wat langer zijn kon ze het ook wat langer aan, maar nu is het echt te klein, dus waar blijft de zomer?????????? Niet echt zelf genaaid deze, maar ook te leuk vond ik zelf.... had de overslag shirtjes en het grijze pakje nog van de oudste 2 jongens over, die hadden het niet gedragen (vond het te saai en toen kende ik dat spul nog niet) heb ik zelf wat gepimpt. Erg leuk en super makkelijk. Gewoon zelf wat tekenen, uitknippen en persen met strijkbout en dan heb je ook wat unieks tx voor het blog ! wie weet waar je tijd vandaan kan halen???
@liefzonnetje, das ook leuk....applicaties... @all, heb een aantal retro stofjes gekocht, en ik ga deze week wat knuffels maken, als ik mijn nieuwe naaimachine heb.
luuske, maar dan wel zelf verzinnen en niet standaard kopen.... dan zijn ze zo duur vind ik.... blijf een NL
Eindelijk mn eerste werkje....... De bekleding was al bestaand, alleen het smockrandje was een stofje met lichtgroen erin, die heb ik eraf getornd En met zweet in mn handen n nieuwe broderierand eran gefrunnikt Het ziet er redelijk uit maar als je kritisch kijkt maarja alle begin is moeilijk, t volgende wordt een kruikenzak daar had ik miss beter mee kunnen beginnen