superleuk! mag ik vragen waar je dat patroon vandaan hebt, ik zoek zoiets in maat 86, maar kan t niet vinden...
Dit is het roos 5011 patroon en is niet meer nieuw te krijgen. ik heb hem via marktplaats gekocht. Marktplaats.nl > roos patroon 5011 of 5011A - Hobby en Vrije tijd - Kledingpatronen je krijgt dan een volwaardige kopie. Het is helaas een zeer gewild patroon dus ook niet goedkoper te krijgen.
SUPERleuk, Guusje!! Zoiets wil ik dus ook maken voor m'n dochter d'r 1e verjaardag! Met welke stof/hoe heb je die 1 erop geplakt dan? Want het is idd wel handig dat je die er af kunt halen zodat je er ook andere cijfers op kunt plakken! Had ik zelf nog niet eens aan gedacht
Ik zou het gewoon met klittenband doen. Maar appliceren met een zigzag kan ook prima, haal je zo los. Roos5011 is leuk! Leggingpatroon die er bij zit is ook erg handig, ook voor bij andere jurkjes! Ga misschien via MP dan ook maar 5011A bestellen...want de ander (die ik heb) gaat maar tot 104...
Lijkt me inderdaad wel handig ja het legging patroon. Maar ik durf nog niet zo goed om met rekbare stoffen te naaien. Ik heb namelijk geen stretch steek op mijn naaimachine en ik weet niet goed hoe ik het dan moet naaien. Maar eens na vragen op de naailes. Ook moet ik mijn weg en de verschillende stoffen nog vinden. welke stof je waarvoor het beste kan gebruiken en zo
Sitalita dat ziet er toch mooi uit!! Heb je er ook een ritsje inzitten? Ik heb een vraagje, weten jullie waar gekleurd wafelstof te krijgen is? Ik vind op meerdere website alleen wit. De enige site die ik ken is jerseyfashion... iemand anders nog tips? En het gewicht...voor een badcape kun je dan beter 180grams of 333 grams per strekkende meter nemen. Of is de laatste te stug? Groetjes loussie
Ik heb niet veel ervaring hoor, hihi! Maar als ik de '1' met klittenband vast maak, dan is dat toch heel lastig voor andere cijfers, omdat je het klittenband toch aanpast aan de grote van de 1? En met appliceren, kan dat ook met vilt, of moet je daar echt een applicatie van een bepaalde stof voor nodig? En is het dan niet zo dat hoe vaker je die steken los haalt en opnieuw naait, de stof op een gegeven moment 'scheurt'/kapot gaat? Zoveel vragen, haha, sorry
Vanavond het jurkje voor mijn jongste dochter afgemaakt. Is ongeveer maat 74 dus ze kan hem nog niet aan. Bekijk bijlage 244840
Leuk jurkje Miron, word je echt vrolijk van. Dat model zou toch ook zonder mouwen kunnen? Met een truitje/romper eronder?
@Miron: Ik naai eigenlijk altijd gewoon met een niet te kleine gewone steek. Vind ik veel mooier dan een stretchsteek. En leuk jurkje! @BabygirlM: Je moet ook geen hele 1 met klittenband maken. Gewoon één of twee kleine stukjes en dan dus op plekken waar andere cijfers ook komen. Appliceren kan met alle stof, bij gewone stof wel handig om er eerst vlieseline achter te strijken, met vilt hoeft dat niet. En de stof wordt inderdaad wel minder stevig als je vaak naait en loshaalt, maar hierbij geldt natuurlijk wel wat je zei mbt de grote (en vorm) van de cijfers: je naait niet bij ieder cijfer op dezelfde plek. Dat scheelt natuurlijk wel.
loussie, ja zit wel een rits in, bovenkant midden op zeg maar.. Daar ben ik ook het minst tevreden over, haha! Is stretchstof, dus vrij lastig met een rits erin zetten, maar het is gelukt. Ben er ook echt wel blij mee. Heb nu alleen de stofjes op, dus maar even kijken of ik nog ergens iets kan vinden. haha!
Jazeker kan deze ook zonder mouwen. Ik heb hem voor de oudste met een kort pofmouwtje gemaakt is ook heel erg leuk.
BabygirlM, De letters en cijfers heb ik uit vilt gehaald. Kun je super goedkoop krijgen: 8 verschillende kleuren vellen A4 formaat voor 0,99 bij Action. Aan 1 pak heb je meer dan genoeg! Ik heb voor het opplakken de lijmspray van de Action gebruikt (2,98). Vind het niet super goed werken, maar het blijft wel plakken en is ook zo weer los te halen. Ik wilde eerst ook met klittenband gaan werken, maar dit werkt veel makkelijker en fijner! Het hoeft ook niet heel goed vast te zitten vind ik, want het hangt toch maar 1 keer per jaar voor het raam.
Hier mijn eerste creatie om weer wat in het frobelen te komen. Er zit geen vulling in het uiltje, wel knisperfolie. Alles met de hand gemaakt. De foto is met de telefoon gemaakt, in het echt zijn de kleurtjes wat mooier. Eens kijken wat het volgende project wordt...
Ik heb behoorlijk wat genaaid voordat ik uberhaupt aan de baby-uitzet kon beginnen Sorry... Wat een super leuke dingetjes komen hier voorbij! Helaas ben ik niet zo crea aangelegd.
Hij is erg makkelijk en ik heb wat restjes gebruikt. Kan natuurlijk ook van gewone stof. Juicy Bits: 131: give a hoot for the holidays