Mei tai heb ik ook twee keer gemaakt, maar wilde nu graag iets dat je niet hoeft te knopen. Ik ben er alleen nog niet uit of ik hem handig vind...denk dat ze nog wat te klein is...ze zit er zo los in en het nadeel van een SSC is natuurlijk dat hij veel minder verstelbaar is dan een mei tai of doek... Voor de SSC heb ik dit patroon gebruikt: Late Bloomer Crafts: SSC (onderaan bij 'SSC Tutorial 1 - cut list' staat ook een link naar het PDF bestand - komt volgens mij alleen niet helemaal overeen met wat er op de pagina zelf staat met de foto's erbij ed, maar goed...).
@ladylaura, fijn dat de machine bevalt....hihi.... hier een aantal links mbv fröbelen.... slofjes Maked Crafts, Free Tutorials, Fabric Baby Shoe Tutorial Labeldoekjes : Labeldoekje Roosje Roze | Labeldoekjes | VILLA HIP Vlaggetjes: Feestslinger Aqua/Lime Dots en Ruitje | Feestslinger | VILLA HIP Site met zelfmaakideeën Tilda, Sfeer maken, Melly & me, handwerken, stoffen, patronen, naaien Site met zelfmaakideeën oa patroon aankleedkussenhoes + werkbeschrijving : Uitgeverij Snor Stoffen mandjes Wat maakt Suzette nu? » Stoffen mandjes Site met zelfmaakideeën Zelf maken - Jij & je kinderen Site ideeën en patronen te koop Sewingroom Miss Little - 12. Patronenservice - 00 Patroon luxe voetenzak maxicosi (NIEUW) patronen voor babykleertjes patronen om babykleertjes zelf te maken site met zelfmaakideeën Sewing Patterns site met zelfmaakideeën eloleo: GRATIS 100en patronen op welke manier dragen van baby in sling etc Instructrions and Safety Leuke tutorials Stikken | Annelyse Ballonrokje Miss Stik: Ballonrokje Youtube filmpje over hoe biaisband te naaien no swearing bias tape method - YouTube Wikkeldeken/wrapper Wikkeldeken « Prutsen Wikkeldeken/wrapper You reap what you sew : Patroon babydeken Baby omslagdoek knippie nr 2 winter 2008 Appilcaties Home | full color strijkapplicaties en zo Baby slaapzak naaipatroon Baby slaapzak naaipatroon | | Hobby Baby slaapzak tutorial Jan Andrea at home on the web Omkeerbare zomerhoedje tutorial By MiekK blog: Het keerbare zonnehoedje Silhouetten Free Stencils - Printable Stencils Site met zelfmaakideeen Creatief - TijdschriftOok.nl Mandjes maken Cache Valley Craft Mafia: DIY Fabric Storage Bins Speelkleed en go EMMA EN MONA: Speel en go Tutorials MADE: TUTORIALS tutorials TUTORIALS | MADE koeluiltje craft.sew.design: Boo Hoo Owl Tutorial Zelfmaken 101 Woonideeën You reap what you sew : Patroon imitatie lodger wrapper maxicosi deken http://members.casema.nl/rachel.vandenbriel/hopmarjanneke/maxicosideken.pdf broekje ikat bag: Catch Me (and my Boy Pants) on Made By Rae! tutorials Sew Mama Sew! | Tutorials ideeen mn quilt Moda Bake Shop LEVEdeverveling leven met liv: tutorial muziekdoosjes Muziekdoosjes | kuddelz Tilda, Sfeer maken, Melly & me, handwerken, stoffen, patronen, naaien luiertas Free Diaper Bag Pattern eigen labellint bestellen Print je lint allerlei patronen gratis en betalen breien als haken https://www.ravelry.com/ Maak het | Kiind Home | Naaipatronen.nl | zelfmaakmode patroon online ballonrokje The Bubble Skirt Tutorial!!! « tutorials Living with Punks: All Tutorials Beste bezoeker, wij zijn tot en met zondag 6 mei gesloten. Excuses voor het ongemak. muziekdoosjes oa Handwerkatelier Sari Home - tovervisje.nl stoffensite Hostnet, domeinnaamregistratie, webhosting, dedicated hosting, VPS inspiratie site en stof per meter Welkom | Pimp en Co Fournituren en stof Welkom bij De Knopenshop | Fournituren, Hobby & Stoffen Stoffen <meta name="verify-v1" content="+9yOLJBhzAx2rgyE3nsqDfFFUcJch96aiHzoYuG4fo4=" /> Stoffen Dekkers Stoffen Stoffen Stof nodig de stoffen webshop stofjes Modern Quilt Fabric, Japanese Import Fabric, Retro Fabric, Contemporary Cotton Designer Fabric leuke site met oa stoffen TroisPetitsPois - 3PP - www.onlinestof.nl stoffen Bas Bastiaans Modestoffen Stoffensite: : De Stoffen Stunter - Uw online winkel voor modestoffen, decoratiestoffen en feeststoffen Stoffensite: Stoffen? De stoffenkraam heeft het! Groot assortiment stoffen online. stof voor gordijnen Stof per meter
NiekeKris, verrek, ja, daar heb je gelijk in! Ik zal eerst eens wat uitproberen op oude lappen stof, kijken wat uiteindelijk het beste bevalt!
Patroon is van Farbenmix, dat zijn losse patronen. Kun je bv. bestellen op Home | Naaipatronen.nl | zelfmaakmode patroon online En op Home-farbenmix-de kun je allerlei foto's bij het patroon vinden (zoals stap voor stap en voorbeelden).
Hihi dank je wel dames! En Luukske, jeetje had je netzo goedweer een PBtje kunnen sturen Bedankt voor alle links, heel erg leuk!
hebben jullie ook zelf zwangerschaps kleding gemaakt, en zo ja uit de losse pols of van een patroon??
Ik heb ff een vraagje he. ik ben redelijk handig met de naaimachine.. maar recht stikken kan ik niet zo goed. Langs een rand gaat prima.. maar als ik een vierkantjes aan elkaar wil naaien, gaat dat niet mooi recht.. (het ene vierkantje groter dan de ander etc) heeft iemand daar tips voor?
De vierkantjes exact even groot knippen, dan de randjes goed op elkaar leggen en dan langs de rand stikken? @ivje: Ik heb niet zelf zwangerschapskleding gemaakt, maak sowieso vrijwel geen kleding voor mezelf (heb ooit twee jurkjes gemaakt, maar die heb ik nog nooit aangehad).
Als ik een boxkleed met lapjes maak (quilt) gebruik ik een quiltliniaal en een rolmes om vierkantjes te snijden van dezelfde maat. Daarna naai je ze aan elkaar door steeds het naaimachinevoetje op dezelfde afstand van de rand te zetten.
Is er hier iemand met ervaring in het zelf maken van een mei tai wrap? Is hier een werkbeschrijving van? Ik ben zelf een.naai kneus, maar mn schoonouders niet...maarja die weten weer niet waar een mei tai aan moet voldoen . Alvast bedankt!
Ik kan niet goed vinden waar een mei tai wrap(around) anders is dan een gewone mei tai...? Volgens mij is het gewoon een eigen bedacht iets van www.mistermirko.nl. En om de één of andere reden zou hij geschikt zijn voor pasgeboren baby's en een gewone mei tai niet...maar geen idee hoe dat precies zit... Voor gewone mei tais zijn in ieder geval wel genoeg tutorials te vinden op internet. [edit]Nog even verder gelezen en volgens mij is het verschil de lengte van de banden...tja, die kun je natuurlijk makkelijk aanpassen bij het patroon van een normale mei tai?[/edit]
Ik bedenk me trouwens dat mijn 'gewone mei tai', dan eigenlijk een 'mei tai wraparound' is...want ik kan makkelijk een extra steun knopen met de banden... Weet alleen niet meer precies welk patroon in heb gebruikt, want is al weer 2,5 jaar geleden dat ik hem gemaakt heb, weet wel dat de schouderbanden ruim 2 meter lang zijn... Maar gewoon even googlen, dan vind je genoeg.
JA de wraparound heeft langere (bredere) banden...ik kan geen werkbeschrikving. Voor een.gewone vinden, wellicht zoek ik op de verkeerde plekken...ga nog even verder googlen dan...
Bv. Mei-Tai maken | Kiind Draagdoek zelf maken - SlingoMama Dragen en Voeden • Bekijk onderwerp - MEI TAI instructies