hoi meiden ik heb een vraagje. ik heb prachtige orginele indische katoen van een indische kolega gehad (paars met bloemen) en ik wil daar dus iets moois van maken voor ons dochtertje. Nu ben ik op zoek naar inspiratie want het katoen is absoluut niet rekbaar en daarom wil ik niet dat het te strak zit als jurkje! Hebben jullie misschien een idee/plaatje wat ik ermee kan? ik dacht een overslag jurkje kan wel goed. of misschien een broekpak met elastiek in het midden en dan heel baggy? hebben jullie een tof idee?
wauw dit is geweldig! ik geloof dat mijn inspiratie hier is! tof zeg! moet alleen nog leren hoe je dat gerimpelde gedeelte maakt..
Bij mij net andersom... Maar doe wat jij leuk vind en wat je dochter mooi staat. M.n. De bloemetjes stof vind ik erg mooi
@nena, rimpelen is erg simpel. Je haalt bij de naaiwinkel draad elastiek op klos. Deze zet je (onder redelijke spanning) op je spoel. Ik zelf naai dan met de grootste steek en dan rimpelt het vanzelf! Vanaf de tweede rij je stof netjes strak trekken onder de voet zodat je overal dezelfde rimpeling krijgt. Probeer maar, is echt goed te doen met super resultaat!
@toekomstigemam, wat een mooie speelkleden....waar heb je de achterkant van gemaakt? vuil-afstotende stof?
@Toekomstigemam Wat een gave kleden!! Tip: Ik heb bij de V&D een 2 persoons dekbed overtrek van Paul Frank gekocht. Normaale prijs 99,- en nu 19,-. Ik kan hem dus mooi 'verknippen' en er straks een peuter dekbedovertrek van maken http://www.textielwinkel.nl/files/product/view/1409253043.jpg
Super mooi, echt heel knap gedaan! Hoe krijg jij dat biasband zo mooi om die hoeken heen, ik worstel me daar suf mee.
Heb kussenhoezen gemaakt... lekker aan het patchworken geweest. Dit is kussen 1, voor en achterkant: Bekijk bijlage 252543 Bekijk bijlage 252544
En ook 3 hartjes waarvan voor en achterkant verschillend zijn en ik ze ook om kan draaien... Bekijk bijlage 252546 Bekijk bijlage 252547
He dames, ik wil graag iets aan deze handige mama vragen wie weet wie dit heeft gemaakt. graag een pbtje sturen, mvg jacky story alvast bedankt