Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @ladylaura, succes met afstuderen....hier bevalt de nieuwe machine super!!

@zussie, heel gaaf!! en Flanel is idd echt heerlijk spul!!

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    wauw wat een creatieve meiden allemaal!

Hebben jullie eerst een cursus gevolgd qua naaien of zijn jullie zomaar begonnen?

Ik ben niet zo goed met de naaimachine, vaak schuin naaien etc hihi. Maar ik wil na het zien van deze topic echt meer mijn best doen en lekker oefenen.

Kan ik dan het beste een of andere cursus volgen of gewoon thuis het rechtnaaien oefenen?

Ik ben echt nog bij de eerste bladzijdes, maar wauw wat een leuke en vrolijke dingen ben ik al tegengekomen. Hopelijk volg ik jullie gauw!

3. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik ga in september een naaicursus volgen (dan is er pas plek...). Maar ben zelf ook wel dingen aan het maken.

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    ik had me vorig jaar meteen ingeschreven voor een naaicursus helaas pas 3 maanden geleden plek. Daarvoor had ik wel al eens iets simpels gemaakt maar ik liep tegen een paar problemen op met het in elkaar zetten van de kleren. Daarom wilde ik ook op naailes je steekt er toch best veel van op. Want als je van een patroon werkt staat heel veel niet beschreven omdat dat als vanzelf sprekend gezien wordt. Of je leest termen en je weet niet wat je moet doen.

5. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja precies, patronen zijn lastig. Ik wil dus ook kleren leren maken met patronen en patronen aanpassen aan je eigen maat.
    Ik naai wel lakentjes, knuffels, slingers, boxkleden en veel andere dingen, maar dat is gewoon rechttoe rechtaan zeg maar. En patronen zijn toch heel anders. En ik moet ook nog leren ritsen inzetten, zakken maken, knoopsgaten, etc. Ik ben al een paar jaar aan het 'klooien' zeg maar, maar ik wil sommige dingen gewoon echt goed leren.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.159
    8.892
    113
    Ik heb nooit naailes gehad (is hier overdag en volgens mij zitten er hier vooral oudere vrouwen en daar vind ik mezelf (nog) niet bij horen :eek:), ik probeer gewoon. Sommige patronen zijn inderdaad drama, daarom vind ik de Knippie bv. vreselijk, maar er zijn ook genoeg makkelijke patronen, zoals die van Farbenmix. Daarbij staat alles, vind ik, heel duidelijk omschreven en anders kun je altijd nog op internet de handleiding met foto's bekijken. Ik kom daar tot nog toe altijd wel uit. :) Ritsen heb ik ook lang proberen te voorkomen, maar inmiddels gaat dat wel. Knoopsgaten weiger ik. :D Maar bv. een broek met een gulp maken, dat zou ik wel nog willen leren...al is dat natuurlijk ook gewoon een kwestie van doen. :)

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb ook echt moeten zoeken naar een leuke naailes hoor.
    Had er een gebeld en daar kreeg je meteen patroon tekenen bij met een hele uitleg aan de telefoon hoe leuk dat wel niet is maar dat zoek ik dus niet dus heb vriendelijk bedankt. En je hebt ook lessen waar je classicaal hetzelfde gaat maken daar zul je wel veel van leren maar ook niet mijn ding dus ben super blij waar ik nu zit.

Dus het is soms echt zoeken. En ik zou ook bij mijn tante terecht kunnen ze is ook gediplomeerd naailerares maar geeft geen les omdat ze dat niet leuk vind om te doen. Ze vind het vooral leuk om zelf dingen te maken en uit te zoeken hoe iets in elkaar moet. Maar ze maakt altijd dingen die het net niet zijn omdat haar stofjes het liefst zo goedkoop mogelijk moeten zijn.

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Die cursus waar ik in september aan begin, is 10 lessen (volgens mij 1,5 of 2 uur per keer). Iedereen werkt op zn eigen niveau aan zn eigen werkstuk. Ik heb ook lessen gezien van 3 uur en dan 3 lessen. Met een vast programma. Dat zoek ik niet. Het lijkt mij handig om meerdere kortere lessen te hebben, zodat je regelmatig wat kunt vragen, dan 3 keer een lange les en dan thuis nog van alles moeten uitzoeken.
    Helaas zat het wel vol, dus moet ik nog even wachten.

9. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik wil straks gaan beginnen aan een quilt/sprei voor mn dochter's 'grote mensen-bed' en dan leek met dus zo'n 'pizzasnijder' voor stof wel handig, iemand een idee of dat een naam heeft? of een andere manier om simpel van die vierkanten te snijden? (recht knippen is een crime..)

10. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo'n "pizzames" heet een rolmes en werkt echt superfijn! ik gebruik nog nauwelijks een schaar...denk erom dat je er wel een snijmat onder doet he:D

11. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    een rolmes! juist! ja een mat heb ik al, knutsel veel, dit lijkt me echt ideaal! thanx!

12. juf85

juf85 Niet meer actief

rolmes is zeker handig. Maar ik weet niet of je linkshandig bent? Want sommige 'ergonomische grip' rolmessen, kunnen alleen voor rechtshandigen. Ik had een mooi rolmes gekregen, maar ik kon er niet mee overweg, als je hem in je linkerhand hield en langs de liniaal wilde rollen/snijden, dan kon dat niet. Nu heb ik dus een simpel ding dat voor links en rechtshandigen kan.

13. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ben rechts, zit er echt zoveel verschil in? zie messen van 15,- tot 25,- voorbijkomen, wilde eens op de markt gaan kijken.

14. juf85

juf85 Niet meer actief

15. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    een vraag voor de crea dames! ik wil na de bevalling een sluitlaken gebruiken omdat ik er van bekende veel goede dingen over gehoord heb. maar ik vind kopen een beetje zonde geld voor 2 weken. heeft iemand een idee hoe dit zelf te maken is? ik denk met een laken maar hoe dan vast maken?

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    @hettie wat is een sluitlaken:(

17. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    Een sluitlaken is een doek die een vrouw net na de bevalling zeer strak om haar middel en buik windt, en is bedoeld om de buikspieren te ontzien in de eerste dagen na de bevalling.
    Tijdens de bevalling wijken de buikspieren een beetje uiteen (diastase), en kan de baarmoeder gaan rollen door de ruimte in de buik. Het sluitlaken wordt zeer strak om de buik heen gedragen om te zorgen dat alle organen op hun plaats blijven, en de buikspieren weer de kans krijgen om aan te sterken.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wat lees ik nu over een rolmes? Nooit van gehoord volgens mij, maar sommigen hier zijn dus echt fan begrijp ik?
    Ik wilde juist een nieuwe stofschaar voor mijn verjaardag deze maand vragen, maar als ik het zo lees moet ik van een rolmes dus ook heel veel plezier hebben?!

19. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja als je veel vierkante lapjes nodig hebt, is het heel handig om een rolmes te hebben. Ik gebruik het voor boxkleden, labeldoekjes en eigenlijk alle vierkante/rechthoekige stukken stof. (je hebt er dan ook een quiltliniaal bij nodig, zodat je mooie rechte hoeken krijgt).

20. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    met veel ruzie haha de gewone biesband lukte echt niet dus heb er nog zon lint over gedaan ipv biesband en bij de groene heeft me moeder me geholpen haha.

mooie dingen voorbij zien komen. ik moet echt gaan beginnen met de wigwam voor me zusje dr verjaardag hoop dat die gaat lukken hihi

Deel Deze Pagina