Super leuk en simpel idee Juf, thxs for sharing it! Ik heb niet echt veel shirts die ik kapot kan knipogen, maar je zou bv bij een kringloop winkl kunnen kijken.... Of gewoon in je stoffenmand voor restanten.
Hadassa, wat mooi gemaakt!!! Jij hebt ervaring! Juf85 Whaaa heb je ook van die leuke links voor jongens? Echt een super leuk idee! All mijn kleine man kruipt nu veel en zo'n beetje iedere week zit er een gat in een broek. Nu heb ik laatst de broekspijp afgeknipt ter hoogte van het gat en iets korter er aangenaaid. Broek wordt zo wel iets korter, maar met de warmte van vorige week is dat niet erg.
@GuusjeB: ik heb ook een jongetje, maar zoiets als die leuke jurkjes ben ik nog niet tegengekomen. Ik heb gisteren wel een sjaal voor mezelf gemaakt van oude tshirts. Er zijn nou eenmaal veel leuke dingen om voor meisjes te maken.
Sabine, het kruikzakje is aan de buitenkant gewoon van katoen en gevoerd met badstof Hadassa, wauw meid, echt super leuk! Vind vooral dat memobord echt heel gaaf geworden! Jammer, ik krijg ook een zoontje Vind voor jongetjes inderdaad niet super veel leuke dingen.
Guusje, mijn puberzoon maakt met skaten gaten in z'n broek. M'n man naait met zijn industrie naaimachine dan zeildoek op de gaten =D Misschien lukt dan ook met n gewone machine en n stuk stevige stof , rib ofzo, dan kan hij lekker kruipen, zachter voor z'n knietjes ook
Dames, Ik heb een vraagje, hoe lang doen jullie er over om een waskussenhoes te maken? Ervaren en onervaren dames. Heb nu mijn eerste projectje af, maar ik vond het toch wel een klus. Heb ook netjes een patroon getekend en daar was ik ook wel effe zoet mee. Heb mijn hoes gemaakt van nicky velours, maar de rek en stretch maakte het er volgens mij niet makkelijker van. Is katoen en badstof makkelijker? Heb geen lockmachine. Een afbeelding, let niet op het aanrecht Hoes lijkt op de foto meer te plooien groetjes loussie
Mirri, ik ben niet zo van de knielappen... Heb ze nu wel gekocht, maar daar ga ik een rechthoek uitknippen en dan erop strijken. Is een broek met strepen en ik denk dat het er wel leuk uit zal zien. Loussie Kleding maken is een hobby en hobby's kosten tijd! Maar herken het hoor. Hier duren patroontjes ook uren en uren. Halverwege vraag ik me altijd af of het niet slimmer was geweest om het gewoon te kopen. Maar ik moet zeggen dat ik je waskussenhoes erg mooi vind geworden!
Mooi geworden hoor. Nicky velours is lekker zacht ook. Badstof rekt ook wel uit, vind ik zelf niet echt een probleem, ben het ook we gewend. Heb ook een goede lock,schone wat het er wel makkelijker op maakt. Ik heb een waskussenhoes wel zo gemaakt. Ik combineer fleece, badstof en katoentjes met elkaar. Zie mijn foto's een pagina terug. Was ook wel even bezig met het maken van een goed patroontje. Ik ben vaak meer tijd kwijt aan het bedenken hoe ik het eigenlijk wil hebben als met het naaien zelf.
Ik zie weer hele leuk dingen langskomen. Ik voelde me eindelijk weer eens goed genoeg om achter mijn machien te kruipen. Ik maakte ook een aankleedkussenhoes. Ik maakte hem van fleece, katoen en stukken postzak. Ik vind nicky velours ook een heel leuk idee, daar had ik nog niet aangedacht.
hoi hoi, Heb nog een vraagje, de zijkanten aan de korte zijde, die lopen rond. Nu was dat velours daarin weer lekker vergevingsgezind. Maar hoe doe je dat met katoen, dat rekt niet mee. Dan moet je dus een rechte lap op een gebogen lijn naaien??? Hoe doen jullie dat zonder te plooien of plooit het sowieso dan een beetje? Alvast bedankt!! VeraM, dat ziet er ook erg mooi uit.
Wat een mooie dingen worden er hier gemaakt. Ik heb hier ook een naaimachine van mijn moeder staan. Ik heb er alleen nog niet zoveel mee gedaan. Alleen slabbertjes en een verschoonmatje gemaakt. Hier krijg je wel leuke ideeen! Waar kan ik gratis patronen van leuke jurkjes/tuniekjes vinden. Liefst ook in het NL. Ben een mega beginner
Ik kan ook eindelijk Achtereenvolgens zie je straks: M'n moeder heeft samen met mijn tante de wieg opnieuw bekleed. Ik heb kruikenzakken gemaakt, een waskussenhoes, de gordijntjes, een kussen voor op de schommelstoel, een kussentje voor t hobbelpaard (die word nog roomwit geschilderd), een mand opnieuw bekleed en mijn moeder gaat nog een voetenzak voor de MaxiCosi maken - daar heb ik geen puf meer voor.
Oh Erica, wat ontzettend schattig! Dat wiegje vind ik echt prachtig! En de rest trouwens ook, leuk stofje! Bij deze mijn boxkleed, gister afgemaakt
Dankjewel Yara Ik heb zelf in die wieg gelegen en na mij m'n broertje en mijn neefjes en nichtje. Daarna heeft mijn moeder hem al die tijd bewaard totdat ze zelf een kleinkind zou krijgen. Dat maakt het extra speciaal. Mooi boxkleed trouwens