Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ik ben lakentjes aan het maken en vroeg me af hoe groot de omslag moet zijn? Het bovenste deel dat je omslaat over het dekentje. Is dat ook verschillend voor wieg en ledikant?

Is de omslag lengte al berekend in de totale lengte van het lakentje? Kan ik voor totale lengte gewoon de standaard maten aanhouden?

Ik voel me zoo dom, naai al 10 jaar, mbo voor gedaan zelfs, maar deze simpele dingen vind ik echt moeilijk! Ik denk veelste veel na hihi :)

2. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden

Jullie zitten vol leuke ideeën zeg!! zeker inspirerend!! :D
    Wij gaan dit jaar eindelijk starten met onze ivf poging en kan mooi de wachttijden doorkomen met het alvast leuke dingen fröbelen voor de kinderkamer...
    Lekker simpel beginnen met lakentjes enzo...heb vorige week in leeuwarden bij het stoffelspectakel geshopt voor leuke stofjes... incl wafelkatoen (waar koeka spullen ook van gemaakt zijn...)
    Nu eerst maar even de stoffen wassen en strijken....

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Polkadot, heb hier even gekeken. De afmetingen van het lakentje zijn inclusief de omslag.
    Ik heb hier een fröbeltje zitten op 16 cm vanaf het begin en heb er zelf één gemaakt met een fröbeltje op 12 cm vanaf het begin. De omslag zelf is dan 18 of 15 cm. Net wat je moooi vindt.
    Ik hoop dat je het een beetje begrijpt....

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wafelkatoen; ikke ben jaloers!!!! Dat is echt gaaf! Veel Koeka spulletjes kun je goed zelf maken. Voor welke kleur ben je gegaan?

5. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hadden het wafel katoen alleen maar in het wit of beige dus heb 3x1,60 meegenomen (er was maar 1 kraam van de ong 50 kramen die het te koop had!!)
    misschien ga ik het zelf nog kleuren en omdat ik de lakentjes toch uit 2 lagen stof wil maken heb ik mooie oranje en blauwe stoffen gekocht om het te pimpen..

ben nu heel erg op zoek naar en stof leverancier die wafelkatoen in allerlei kleuren verkoopt... ben een enorme koeka-fan :D maar vindt de prijzen absurd

als ik de naaimachine heb gekregen van mijn moeder zal ik snel aan de slag en post ik hier dan wel een fototje

6. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    GuusjeB Dat helpt heel erg! Dankjewel! Ik ga zo meteen aan de slag!

Zit de omslag nog vast gestikt aan de zijkant of zit het gewoon los?

7. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    ah jippie ik heb ook wafelkatoen online gevonden. £3.65 per halve meter. Stukken goedkoper! Wel alleen in wit!#

Zou verven kwaad kunnen?

8. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    denk het niet maar ga het nog wel even uitzoeken...
    verder kun je wel veel badjassen vinden van wafelkatoen in allerlei kleuren... haha die zou je haast vermaken in leuke baby spulletjes

9. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    op deze site: Ellaroo Baby Carriers staat op verschillende manieren hoe je je baby in een grote wikkeldoek kunt dragen... de stof kun je zelf natuurlijk hiervoor uitzoeken... moet niet al te rekbaar zijn denk ik en natuurlijk niet moeilijk om te maken :)

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wafelkatoen? Ik dacht: wat is dat, nog nooit van gehoord! Maar even gegoogled en dat is echt mooie stof! Wauw! :)

@Polkadot
    Ik ben ook met een wieglakentje bezig maar ik heb de maten gewoon overgenomen van één die heb van de prénatal (met zo'n omslag).
    Ik stik de omslag ook aan de zijkanten een stukje mee.
    Ik heb 'm bijna af, als ie klaar is plaats ik wel even en fotootje!

@Guusje
    Goed bezig!! Ziet er super uit, ook dat spuugdoekje zo met dat biasbandje erom heen! Mooi gedaan hoor!

11. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Lisszy Leuk! Dan doe ik dat ook! Mijne is ook bijna af hihi.

nog niet zeker of ik de omslag mee stik, ben bang dat het niet handig is met het lakentje.

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oke, komt ie! Vind het wel moeilijk om het een beetje goed op de foto te krijgen, ik heb 'm op de strijkplank gelegd en dan zonder dekentje.

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    #273 Lisszy, 25 feb 2011
    Laatst bewerkt: 25 feb 2011
    ... de achterkant, dus de overslag die je over het dekentje heen slaat (niet perfect, maar goed... :))

@Polkadot
    Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gedaan!!:)

14. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    En deze onlangs ook nog gemaakt van allemaal lapjes.

Ik had nog een dekbedje voor in een wiegje of kinderwagenbak waar ik zelf vroeger onder heb gelegen. In die tijd mocht dat nog, geloof ik, was men niet zo bezig met wiegendood.
    Dus ik dacht, als ik er nou een leuke hoes voor maak, kan ik 'm mooi gebruiken om de kleine op te leggen tijdens verschonen, babymassage o.i.d.!

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    En ééntje van dichtbij!

16. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    En ik heb ook nog een vlaggetjeslijn gemaakt met de naam van de kleine meid erop! Die houden jullie tegoed als ze er is (duurt niet lang meer, hoop ik ;))!

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Lisszy, bedankt voor je compliment! Jij maakt ook leuke dingen! Dat lapjesovertrekje vind ik erg leuk. Zeker ook gezien het verhaal erachter! We wachten vol spanning op de vaggetjeslijn!;)

Die wafelstof moet je gewoon kunnen kleuren. Heb dat wel vaker gehoord. Anders eerst even testen met een klein lapje?

Het lakentje stik ik niet aan de achterkant vast. Het is bij mij gewoon één grote lap. In het ledikant kan ik dan zelf de breedte van de omslag bepalen. Lijkt me ook wat makkelijker opmaken.

Wat ik ook een leuke site voor inspiratie vind is: www.pimenco.nl. Ik heb een rood voedingskussenhoes gekregen en die ga ik nu pimpen met allemaal lapjes stof. Echt super leuk om te doen!

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Mooi gemaakt zeg Lisszy, ik vind die lapjesdeken vooral erg leuk, mooie stofjes! Vlaggenlijn is ook superleuk ja! Ben benieuwd, gaat vast niet lang meer duren!

19. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Leuk gemaakt hoor! Geweldig al die stofjes.
    Soms baal ik dat ik het naaien nu pas ontdekt heb....
    GuusjeB, jouw link doet het niet. Ben altijd op zoek naar inspiratie ;)

20. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    lisszy erg mooi!!!! die lapjes lopen heel strak in elkaar over! en het lakentje is helemaal af met dat mooi randje eraan...
    Nu nog in afwachting van de vlaggetjes :D

Deel Deze Pagina