Mooi gemaakt hoor, is het de Lodger Motion? Degene waar je pijpjes kunt vormen om de beentjes heen? Correctie, ik zie dat het een vaste voetenflap heeft. Ik ben bezig met de LM te maken, maar worstel er nog mee. Heb er geen beschrijving van en er moet op veel plekken klittenband zie ik. Ook het tunneltje voor de capuchon moet ik nog uitvogelen en waar laat ik die koortjes aan de buitenachterkant? Hoe heb jij dat gedaan?
Bedankt voor je tips!! Ik ga eens kijken. Heb wel een naaimachine maar dat is zo'n klein compact dingetje en ik heb nog geen idee hoe die werkt had me er een tijd geleden in verdiept maar vind het nog wat ingewikkeld om die draad er goed in te krijgen. Maar met de hand naaien lijkt mij ook niet zo'n heel leuk werkje nee. Erg tijdrovend! Maar ik ga er binnenkort maar eens mee aan de slag, ben heel benieuwd..
Kijk eens de uitleg! Ik heb er dus geen koortjes in gemaakt. Doe ik normaal wel, maarik vind dat in de praktijk niet zo handig. Dus ingenaaid elastiek. Patroon voor een baby wikkeldeken en tutorial | Jo's blog of trivial things
Heluppie! Ik heb een wikkeldeken gemaakt voor in de maxi cosi... Moet alleen nog gaten er in maken voor de riempjes. Mijn naaimachine heeft een knoopsgatenvoetje en een functie om zelf knoopsgaten te maken, maar de maximale grootte daarvan is te klein om de riempjes doorheen te doen. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik er anders een knoopsgat in moet maken... Iemand??
Erg mooi en een duidelijke beschrijving ook. Dat ingenaaide elastiek vind ik ook erg mooi en lijkt me veel handiger idd als de originele koordjes. Alleen hoeveel trek je het elastiek aan om er een mooie capuchon van te maken rond passend om het gezichtje van de baby. Denk dat ik dus wel de Loger motion ga maken naar het patroon wat ik ervan hebt, maar dan wel met ingenaaid elastiek. Ik vind de pijpjes ervan handig voor in de maxi cosi nl. Bij jouw versie denk ik dat ik de baby niet goed vast geklikt krijgt hierin nl. Bedankt voor de handige link!
Twee keer een knoopsgat maken achter elkaar denk ik. Allen zou ik de plek waar het knoopsgat komt eers verstevigen met vlieseline voor extra stevigheid. Maar je hebt de deken al gemakt begrijp ik en daar kan je nu niet meer bij komen. Op de plek waar je de trens doorsnijdt, de randen nog een keer extra overheen zigzaggen omdat anders het stiksel los kan gaan laten op den duur. Zo zou je een groot genoeg knoopsgat meten krijgen. Succes en foto plaatsen hè!
Op mijn machine kan je de knoopsgaten steek los gebruiken, dus niet als automatisch knoopsgat. Je kan dan een knoopsgaten stiksel maken, zo lang als je wilt. Dat is ideaal voor grotere knoopsgaten. Misschien dat dat bij jou ook kan?
Ah 2 knoopsgaten achter elkaar had inderdaad nog wel gekund... Inderdaad had ik de deken al gemaakt dus kon er geen vlieseline meer achter doen... naja voor de volgende keer dan maar! Ik kon nu voor de schouderbandjes net het grootste knoopsgat van de naaimachine gebruiken, de bandjes gaan er dan net doorheen. Het onderste gat heb ik nu gewoon geknipt en dan de randen afgewerkt met het lockvoetje van de naaimachine. Ik heb geen losse knoopsgatensteek. Ik heb alleen een voet waar ik een knoop in kan doen en dan maakt hij precies een gat voor die knoop. Maar kan geen los knoopsgat maken. Niet ideaal zo.... maarja, leer je weer van he En voor nu zit het goed, we zien wel hoe lang het houdt!
een vraagje, ik zat op mp te kijken voor zo´n pakketje leuke lapjes voor een quilt(sprei/deken voor mn dochtertje) maar zie dat ene dairoosy steeds aanbiedt uit enschede, maar dan is ze steeds maar 1 week actief op mp. heeft ook meerdere namen (dairoosy 1 en dairoosy 4 bv). iemand hier ervaring mee? ze heeft ook een webshop. er wordt tegenwoordig zo veel opgelicht....
Ik heb net op haar site gekeken maar de reacties zijn allemaal wel positief dus ik zou de gok wel nemen
Ik ben ook weer druk geweest afgelopen week heb weer heel wat bestellingen gemaakt en verstuurd hierbij wat foto's ervan
Wat een gave spulletjes maken jullie allemaal!! Ik neem gelijk een abo erop. Ik ben zelf ook lekker bezig. Heb 'n speelkleed voor buiten gemaakt (met geplastificeerde onderkant). Heb net twee naamslinger af (1voor als het een jongetje is en 1 voor als het een meisje is) en ga straks beginnen aan een omslagdoek. Heb er een patroon van; maar daarmee kan die niet in de maxicosi. Ik ga naar eigen inzicht proberen dit patroon aan te passen. En dan heb ik nog een projectje; aankleedkussenhoes. Zo blijf ik van de straat! Zal later wat fotootjes posten.
Meiden wat een mooie dingen weer! Door omstandigheden ben ik nog steeds niet begonnen met naailessen. Woensdag avond helpt mijn tante me met de eerste stapjes, vandaag net scharen gekocht en andere benodigdheden Jullie inspireren me nog steeds enorm,wat mooi allemaal!
Wat gaaf Samia! Heb je een site ofzo? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor! Ze zijn erg mooi! Hier de afgelopen weken niet echt zin en tijd gehad om achter de naaimachine te zitten. Wel wat schilder/knutselwerkjes gedaan. Ook erg leuk!
@liedjepiedje dankje dit is mijn site: Welkom bij Decoratie BabyKinderkamer | decoratiebabykinderkamer
Loesje, geen ervaring, maar als alle reacties positief zijn, zou ik de gok ook wel wagen. Als je een stuk goedkoper uit bent trouwens. Als je net zoveel kwijt bent als in een officiele webshop ofzo, zou ik het gewoon daar bestellen, dan weet je zeker dat het goed is Samia, wauw, dat ziet er erg mooi uit! Erg gaaf! Sinasappeltje, leuke projectjes, ben benieuwd naar de foto's! Embarazada, succes woensdag! Hier heb ik inmiddels de naamslinger ook af, maar daar ga ik nog geen foto van plaatsen Die plaats ik wel als de kleine geboren is Nu bezig met een tweede boxkleed. Heb daarna nog stof voor een aankleedkussenhoes, een badcape en een hoeslaken voor het dekentje van de kinderwagen. Ben benieuwd of ik het nog allemaal afkrijg En als het af is, verzinnen we wel weer iets nieuws