Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Mooie aankleedkussenhoezen meiden!

Ik ben voorlopig klaar:) Vandaag nog een paar kraamcadeautjes gemaakt en nu gaan de spullen voorlopig even de kast in:) Alle projectjes die ik wilde maken heb ik ook af en mn stofjes zijn zo goed als op:p Dus nu eerst op naar de bevalling en daarna zien we wel weer:)

Blijf wel lekker meelezen en kijken hoor, vind alle creaties zo mooi en misschien doe ik nog wat leuke ideeën op:p

2. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Bij het uitwerken van mijn ideeen voor het aankleedkussen kom ik toch een paar vragen tegen:
    1. Waarom wel of geen badstof strook in het midden?
    2. Indien wel badstof, dan op de grote lap gestikt of de bovenkant van drie stukken stof maken?
    3. Hoe krijg ik die zijkant 'rond' of hebben jullie die recht gehouden?

Graag zou ik jullie ervaringen lezen en eventueel tips ontvangen over een makkelijke volgorde van stikken.

Maar morgen eerst een knuffel proberen te maken .... een konijn staat er op het programma.

3. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83

Wow... Deze vind ik echt heeeeeeel mooi.... Heb je daar een patroon van misschien? Superrrrr mooi vind ik hem. Ik heb net de Lodger motion gemaakt, met pijpjes aan de onderkant. Is ook ooi geworden, mot alleen het klitte band er nog opzetten dan dan is tie helemaal klaar en plaats ik er een foto van.

4. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Echt mooi gemaakt hoor... En nu heb je zeker de kriebels om nog meer te gaan maken?

5. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Dank je (bloos)! Ik heb zelf een patroontje getekend, gewoon mijn aankleedkussen op patroonpapier gelegd en deze nagetekend. Verder gewoon je fantasie de vrije loop geven..., leuke stofjes doen ook al wonderen hoor!

6. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    #2906 Hadassa, 6 aug 2012
    Laatst bewerkt: 6 aug 2012

Je zou een hotelsluiting kunnen maken aan de onderkant. Dan schuif je het waskussen er zo in en sluit je de opening met het aangebrachte klittenband. Is ook mooi, maar persoonlijk hou ik meer van een elastiekje erdoor heen. Die trekt de boel,ook mooi sluitend aan.
    Yara, heb je het elastiek misschien te los erdoor heen geregen? Of wat is het probleem?

7. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    #2907 Hadassa, 6 aug 2012
    Laatst bewerkt: 6 aug 2012

Heel mooi gemaakt joh! Ja die stof is lastig om me te werken. Ik ben dan Errug blij met mijn lockmachine...

8. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Prachtig Vera! Ben nu ook wel benieuwd naar jouw site eerlijk gezegd...!

9. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Badstof in het midden is lekker zacht voor de baby, voelt dus ook lekkerder aan als een katoentje. Je maakt de bovenkant dan uit drie stukken, niet de badstof op een lap stof stikken, dan maak je het jezelf ook een stukje moeilijker.
    Wat bedoel je met die ronde zijkanten?

Bedoel je de boven en onderkant? Daarvan heb ik een patroontje gemaakt door het waskussen na te tekenen...

10. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben benieuwd naar de zelfgemaakte lodger wrapper motion. heb er vorige week 1 gewonnen een super mooie katoenen, maar onze meiden komen in november/december en dan is fleece denk ik wel warmer. moet zoiezo nog 1 bij hebben.

11. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier weer iets actiever achter de machine... mijn kruikenzak afgemaakt en ben nu met een aankleedkussenhoes bezig en er ligt nog een wrapper die nog af moet....

kruikenzak gemaakt van een kussenhoesje en de bovenkant is van een poetsdoekje :D
    GroteFoto-7EBXE3R8.jpg
    GroteFoto-EKWBKFTP.jpg

fenyalara: wat gaaf dat je een wrapper motion hebt gewonnen... heb je direct een mooi voorbeeld :)

er zijn hier alweer mooie werkjes voorbij gekomen zeg!! ben vol inspiratie :)

weten jullie trouwens een manier om van de lijmlaag achterop klitterband af te komen? heb namelijk nog een paar liggen van de action die je ergens op kan plakken, maar dan kun je ze niet meer vastnaaien doordat de naald gaat plakken...

12. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hmmm, die heb ik idd. gemaakt, zal snel een foto plaatsen... Moet alleen nog klittenband op zetten en dan is tie klaar.

Leuk dat je er 1 gewonnen hebt zeg, een katoenen, daar ben ik ook benieuwd naar. Ik verhuis naar Dubai in januari en daar is het warm en heb ik meer een katoenen doek nodig. Ik heb nog geen LM gezien in katoen. Kan je er een foto van plaatsen? Thxs

13. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Mooi en creatief gemaakt zeg! Heb je hem ook gevoerd? Geen idee hoe je van die lijmtang afkomt, lijkt me lastig vanaf te komen. Misschien maar gewoon nieuw gewoon stukje kopen?

14. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo te merken aan de reacties kan het zijn dat ik toch iets anders heb dan katoen haha..

zal ff foto zoeken en plaatsen

15. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    deze heb ik gewonnen en er staat bij dat hij cotton is. super mooi en ben er ook echt blij mee maar denk dat hij niet warm genoeg is van de winter in maxicosi en wagen.

xxx

16. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
  17. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Morgen is het aankleedkussen aan de beurt! Heeft iemand het badstof gedeelte in het midden met klittenband vastgemaakt ipv het aan elkaar te stikken? Ik dacht dat te gaan doen. Dan 2 badstof stukken maken, dan heb je altijd een reserve als de ander in de was zit. Ook aan de flappen aan de onderkant ga ik kittenband bevestigen. Dan kan de hoes er makkelijk in en je kan het strak vastmaken.
    Iemand een foto voor mij van een hoes met los badstof stuk?

18. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Die knuffel is leuk Mariska!!!! <3

19. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Wat leuk gelukt Juf Mariska, gaaf met die ruitjes en applicaties !! En IVFje; wat een schattig patroontje van Winny de Pooh! Erg leuk!

Aankleedkussenhoes: ik zou het badstof dan met kleine drukknoopjes vastzetten. Is makkelijker in de was (aan klitteband blijft sommige was hangen). Volgens mij gebruiken ze ook drukknoopjes bij de aankleekussenhoezen van Snoozebaby (??).
    Ik heb er geen patroon van. ik zou gewoon zelf even wat uittekenen en gewoon gaan proberen. Gezien je knufffel en kruikzak; moet dat lukken bij je;)!
    Ik ga straks beginnen met aankleedkussenhoes 2 (tenminste; als zo de lapjes stof worden geleverd...). Overigens toch geen badstof, ik ben weer gezwicht voor velours. In de winkel was geen badstof op voorraad; dus dan maar velours. Uiteindelijk heb ik alsnog een bestelling via internet gedaan dus had ik net zo goed badstof mee kunnen bestellen:). Ach ja; deze keer is het maar 1 lapjes velours ipv heel het kussen!
    Hebben jullie overigens ook twee aankleedkussens? Manlief verklaarde me voor gek haha! Ik vond het wel makkelijk. 1 voor boven en 1 voor beneden;).

20. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Ik denk dat ik het aankleedkussen gewoon helemaal van die ruitjesstof ga maken en er dan los een stuk badstof op leg. Drukknoopjes of klittenband kunnen altijd nog ... ;)

Deel Deze Pagina