Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Leuke spulletjes weer :) !!

Even over het patroon van de Lodger Motion: hoe groot is het patroon van boven naar beneden en van links naar rechts? De totale afmeting bedoel ik. Ik heb een patroon gevonden maar daarin spreken ze over 115cm hoog en 118cm breed. Dat is toch enorm :) ?

2. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rinnie ff snel uit mn hoofd want had m gisteren opgemeten maar hij is ong 95x95

3. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Super! Thanks! Heb hem nu 90x90 gemaakt, anders ben ik bang dat ie er pas in past als het weer zomer is, lol!

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    jaaa! Zondag lekker naar de stoffenspektakel!!

5. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ivf'je, thxs...heb het patroon weer in huis! Lukt het met scannen?
    Ohh ik wil zo graag weer mooie dingen maken, maar dat gaat ff niet meer lukken voorlopig. Ga vandaag mijn naaimachine opruimen en in de trolley stoppen, locker ook en dan alles opruimen..... Morgen is de ingreep, pffff, niks aan.. Maar moet ff.

Leuke dingen zag ik net zeg... Die naam letters.... Super! Doe je dat met een borduurmachine? En zijn het losse letters of zitten ze aan elkaar vast?

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @hadassa, succes met de ingreep....hier ook weer sinds 2 dagen last van het Tunnel syndroom, heb me toen niet laten helpen in de zwangerschap, maar het speelt elk jaar weer op, phoe....
    de letters kunnen los, maar zijn aan elkaar genaaid, en ik heb ze met de borduurmachine gemaakt....heb ook een naamslinger(aan een koord met knijpertjes) gemaakt, foto zal ik snel posten

7. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    #3107 rinnie, 22 sep 2012
    Laatst bewerkt: 22 sep 2012
    Mijn collega is pasgeleden geopereerd aan het tunnelsyndroom, gaat nu echt top met haar! Heeft nergens meer last van :) .

Ik ben weer crea geweest :D . Heb nu de Lodger motion nageaapt :p .

Dit is een meisjesvariant, ga ook nog een jongensvariant maken met giraffeprint :D .

Binnenkant:
    http://i456.photobucket.com/albums/qq290/Rinskevanmensvoort/wapper2_zps11f671d3.jpg

Buitenkant:
    http://i456.photobucket.com/albums/qq290/Rinskevanmensvoort/wrapper3_zps2a62c6b7.jpg

[edit] Ff een foto gewisseld, er stond er een dubbel :) .

Bijgevoegde bestanden:

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat is hij supermooi geworden!!!

9. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Wauw rinnie die is mooi! Heb je 'm van een patroon nagemaakt?

10. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Thanks!

Ik heb dit patroon gebruikt, maar ik heb hem wel kleiner gemaakt (90x90cm ongeveer). Anders werd ie zo groot dat ons kindje er pas in de zomer in kan, hahaha.

wonderjaren: Lodger Wrapper Motion

11. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rinie: Hij is echt super mooi geworden. Heb je aan de binnenkant en buitenkant allebei fleece stof gebruikt? Vanaf wanneer kunnen ze hierin denk je met deze maten?
    Ik wil (samen met mijn moeder) ook de wrapper gaan maken. Heb je het patroon helemaal zelf verkleind (vanuit de orginele wrapper)
    Is hij dan in de lengte en breedte 90 cm??

12. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Dank je :) . Ik heb hem idd helemaal verkleind, dus qua verhoudingen een stuk minder groot. Je kunt ze er al vanaf het begin erin leggen, want je kunt de onderste flappen ook gewoon als een geheel naar boven slaan.
    Ik heb inderdaad binnen en buiten fleece gebruikt, omdat wij een herfstkindje verwachten, zo kan ik deze ook lekker in de kinderwagenbak gebruiken :) .

13. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    De ledikantdeken is af ( boven ) en de wiegendeken ( met de retro hertjes ) moet ik alleen nog afzetten met biaisband.

14. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Rinnie, supermooi!
    Sonneke, ik heb het patroon van de logger motion, heb hem ook gemaakt, aantal pagina's terug staat foto. Patroon zet Ivf'je binnenkort online!

15. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rinie: Ik weet niet of ik zo goed ben in dat verkleinen, haha... maar inderdaad gewoon omhoog slaan is een handig idee.

@hadassa ik heb hem gezien hij is inderdaad super! Ik wacht het patroon even af.

Ik wil ook nog een dekentje voor het ledikantje en eventueel voor de kinderwagen maken van wafel stof. Is dit toevallig de website de de greef uit tilburg waar over gesproken was? De Greef Textiel: uw voordelige stoffen- en gordijnenmarkt
    Deze zit namelijk ook in Breda, is voor mij een stuk dichterbij.
    Hebben jullie toevallig foto's van zo'n dekentje a la Koeka van wafelstof? Hebben jullie teddystof aan de achterkant gedaan?

Dit is trouwens een super topic haha, krijg helemaal kriebels om alles te maken. Helaas moet ik nog even op "naai" les bij mijn moeder haha!

16. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Dat is idd die De Greef :) ! Wat voor teddystof wil je aan de binnenkant maken? Ik zou voor een ledikantdeken wel voor een stof van 100% katoen gaan, dat is niet zo broeierig als synthetische stoffen.

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rinnie: Kon je ook niet slapen vannacht, haha!
    Die dekentjes van Koeka zijn allemaal aan de binnenkant voorzien van Teddy stof. Die zal er mischien ook wel in een katoen variant zijn??

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ik heb twee dekentjes van Koeka die ik aan elkaar kan klikken en deze hebben beide geen teddystof!

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @guusjeB: Nee inderdaad is die dubbele deken niet met Teddy stof. Je hebt ze ook met flanel mischien is dat dan een betere optie.

20. an85

an85 Lid

9 mei 2012
    78
    0
    0
    Heb al even meegekeken en gelezen met jullie! En wat maken jullie allemaal mooie dingen! Ik ben er jaloers op geworden en wil nou zelf ook een poging wagen om te gaan naaien. Mijn moeder heeft vroeger ook altijd veel voor mij genaaid. Ik zelf heb er nog totaal geen ervaring mee, denken jullie dat het verstandig is eerst naailessen te nemen? De naaimachine van mijn moeder is er nog, ik ga vanmiddag aan mijn vader vragen of ik die mag gebruiken. Want die is al wel oud maar heeft het altijd nog goed gedaan.
    En wat is een beetje makkelijk om mee te beginnen te maken? Een dekentje?

Deel Deze Pagina