Ik zweer bij flanel!! Ik doe het overal tussen of onder, heerlijk materiaal vind ik het. Het is niet dik, maar wel warm... er zit amper stretch in ( t.o.v. fleece of teddy bijvoorbeeld ), dus het naait als een engeltje. Ik bestel het inderdaad altijd bij de stoffenkraam aan de meter, maar dat laken van de zeeman klinkt ook heel handig!
Op de lapjesmarkt ( hier iedere zaterdag ) was er ook een kraam die een stuk of 10 verschillende kleuren wafelstof had. Wafelstof van badstof... dus op zich heel geschikt ook voor gebruik voor baby-projecten . Was wel 15 euro de meter... Heb het niet gekocht, omdat het me nogal duur leek...
gooi ik er ook nog even een vraagje in.... ben bezig met een quilt-sprei voor het 'grote meisjes bed' van onze dochter. maar ik zit in dubio wat ik er tussen doe.... je hebt van die vulling, maar dan wordt t wel heel warm (wil dat ze m bv bij hele koude winters op bed kan laten over dr dekbedje en zomers voor over een laken, dus koeler). nu lees ik net over die flanel, zou dat ook een optie zijn? iemand ervaring met spreien?
Hier ook weer een projectje af... ik wul zo veel maken dat ik soms besluiteloos de dag doorkom haha Maar het is een piramide tasje geworden, leek me wel handig om daar de speen in te bewaren in de verzorgingstas. Prutsklus maar uiteindelijk naar tevredenheid geslaagd
Leuk geworden @Ivfje! Kan me voorstellen dat het wat gepriegel was op zo'n klein werkje! Ik heb altijd spijt als ik weer aan zoiets pietepeteuterigs begin . Enne, ik herken het ook wel... Teveel willen maken en het liefst zo snel mogelijk! En er dan vervolgens besluiteloos van worden... Ik heb twee dekentjes gequilt en daar bij de ene een enkele laag flanel tussen gedaan en bij de andere een dubbele laag. Ziet er goed uit, is soepel en het gequilte effect is subtiel, maar duidelijk zichtbaar. Ik vind echte quilt-vulling stiekem altijd een beetje duur en ik ben er simpelweg niet zo bekend mee.
Ik zie weer mooie dingen voorbij komen. Ik heb zelf een kleine sprei van vierkantjes gehaakt. Wilde er eerst een deken van maken maar vind het zonde van het haakwerk. Ik had ook nog een groot stuk fleece. Ik heb dat als buitenkant gebruikt voor een babydeken. Niet eentje voor in het wiegje maar meer een om lekker in te wikkelen of lekker op te liggen. Nu staat er nog steeds een badcape op het programma...
Hadassa: wat een mooi nieuws!! Van harte hoor met jullie kleine meid. Hopelijk gaat alles goed! Ik weet niet meer precies wie wat gemaakt heeft, maar het luiertasje en de aankleedkussenhoes zien er prachtig uit!! En die lapjesdeken; super! Daar zit denk ik wel heel veel werk in? Ikzelf ben ook weer achter de naaimachine gekropen. Een dekbedovertrek voor in de wandelwagenbak.
Wat staan er weer leuke dingetjes bij! Ik heb een gordijn gemaakt (nouja, stuk stof erop genaaid en een kanten lint). Ben er lang mee bezig geweest want alles is met de hand gedaan en heb niet echt veel naaispul.. Vooral het stof er recht op krijgen kostte veel tijd. Nu het andere gordijn nog! Foto is zonder flits gemaakt en kleur wijkt wat af. Het is gewoon die rode vogeltjesstof die je wel vaker ziet.
Wat een mooie en creatieve dingen zie ik weer voorbij komen! Heerlijk ! Ik heb vorige week geprobeerd kruikenzakken te maken, maar ik was er geloof ik niet helemaal bij met mijn hoofd en ze bleken dus iets te kort en te smal. Helaas pindakaas... Heeft iemand ergens een geniale tutorial of patroon die ik kan volgen om het niet weer een fiasco te laten worden ? Ik ben ook bezig met een sprei/dekentje met allemaal driehoekjes. Een enorm klusje om alles aan elkaar te naaien, vervolgens in banen en vervolgens weer als een geheel te krijgen. Ik twijfel ook over wat ik er tussen doe... Mijn flanel is bijna op en ik ben echt aan het eind van mijn centjes... . Ik heb wel nog een stuk polyester fleece liggen, maar ik ben niet zo heel best in het naaien met fleece.... Tenzij ik 'm afzet met biaisband, want dan snij ik het achteraf allemaal op dezelfde maat. Hmm....
Wat een leuke dingen weer! Dat dekbedje met hartje is ook cute!! En die driehoekjes.... ik vond vierkantjes al een ramp. Driehoekjes begin ik niet aan hoor!
@liedjepiedje... Erg he?! Ik probeer met het 'vervelende' gedeelte te beginnen, verstand op nul en het liefst in een keer afmaken... Daarna voeren en afwerken. Dat is een peulenschil!
Wow lievemamatrix; wat een werk!! Ik vond de gewone vierkante lapjesdeken al een werk... maar dit is helemaal veel werk. Wel heel gaaf trouwens!!
@lievemamatrix: hij ziet er super straks uit met die driehoekjes! Ik weet niet hoeveel flanel je nodig hebt maar mijn laken van zeeman was 150 X 250 en is ook online te bestellen. Heb er 6,99 voor betaald...
@Sonneke: Ik haal straks inderdaad dat flanellen laken bij de Zeeman! Is gewoon katoen toch? Ik vind flanel echt veel fijner werken... Maak 'm lekker dubbellaags. De deken is/wordt 100 x 150. Ledikantdeken dus. Had nog veel driehoekjes over om 'm misschien tot 180 te maken, maar voorlopig is deze afmeting prima... En het scheelt weer gepriegel haha! Bedankt dames .
@lievemamatrix: het is inderdaad 100 % katoen. Ik heb hem ook gebruikt voor mijn dekentje met wafelstof. Werkt super!
even een vraagje voor jullie. weet iemand waar deze stof nog te vinden is?? of deze uberhaubt nog ergens te vinden is?? ik vind de bijtjes zo leuk en lekker neutraal Marktplaats.nl > Kinderkamer gordijnen - Kinderen en Baby's - Kinderkamer | Inrichting en Decoratie