Zelf zou ik kiezen voor katoen of flanel. Fleece vindt ik zelf niet zo prettig voor een binnenkant. Ik heb dekentje en wikkeldeken beide van flanel aan de binnenkant. Zal zo even kijken of ik een foto kan posten. Hoe is de wafel stof van van der elst? Zijn dat kleine wafeltjes of grovere? Zou je de wafel voor mij kunnen opmeten?
@rinnie bedankt voor het patroon van de jumpsuit! Ziet er super uit! @lievemamatrix: Hij is super mooi geworden!
Dan hoef je daar geen naad te knippen, maar gewoon direct langs het patroon . Waar dat niet staat moet je een naad knippen (van ongeveer een cm doe ik altijd). Mooie spulletjes hierboven!
eerst kijken of het lukt (doe het eerst met een oud tshirt en jurkje van mij, later maar met 'echte stof'). Ik had op de markt effen tricot stof gekocht (3 of 4 euro per meter). Maar dit is erg dun. Lijkt mij zo dun voor zo'n jumpsuit. Ik zie ook van die leuke retro tricotstofjes (bijvoorbeeld bij het patroon van Kiind). Zijn die stoffen ook zo dun?
@juf85 geen idee of die ook zo dun zijn, ik heb apenjersey besteld, hoop dat ie snel binnen is, kan ik hem beoordelen .
Ik was onlangs bij de ikea, daar verkochten ze (hing bij de slaapzakjes en dekentjes bij ons) flanellen doeken, per drie. TORVA Babydeken - IKEA Zie nu bij de afmetingen staan dat ze niet heel groot zijn, in mn beleving waren ze namelijk groter. Ik heb achteraf spijt dat ik ze niet gekocht heb, waren schattig!
ik vind al die stofjes zooo leuk! die aapjes, uiltjes en zo. Alleen niet heel goedkoop en er zal ook wel verzendkosten bij komen. (waar heb jij het besteld?)
Ze zijn idd reteduur... Ik heb nu via DaWanda een meter gekocht en via Ebay deze vanmorgen: http://www.rushintailor.com/catalog/images/B-FUN-C9182-RED%20knitting%20sheep.jpg Maar dan zit je ook op 15 euro per meter incl. verzendkosten. Sommige leuke jersey stoffen zoals die van Lillestoff zijn zelfs 20 euro p.m. exclusief. verzendkosten.
Ik durf hem eigenlijk niet te plaatsen. Maar heb van een oude jurk en een oud t shirt een proef jumpsuit gemaakt. Gewoon om te kijken of ik het patroon snapte. De onderkant van de pijpen heb ik verkeerd gedaan, zit precies verkeerd om. Verder heb ik nog geen knopen. Tricotsteek weet ik nog niks van, dus het rekt niet mee. Ik heb een mooi junglestofje besteld (beetje duur...) en wil op naailes met de dure stof aan de slag. Ik zit net op naailes en ben een tricotjurk aan het maken. Alles is al geknipt, de volgende les in elkaar naaien. Dus dan hoop ik de tricotsteek en zo te leren. Dan ga ik daarna met de jumpsuit aan de slag. (ik heb deze stof besteld Online stoffen, Hilco, Znok, Lillestoff, Minikrea,) nu nog een foto van mijn eerste probeersel (ik weet niet hoe dat moet, even zoeken)
*stuiter stuiter* Mijn stofje is binnen !!! http://i456.photobucket.com/albums/qq290/Rinskevanmensvoort/aapjesstofklein.jpg
Aah leuk die aapjes! Ik heb 1 stofje besteld bij een winkel waar ik de een ottobre kids heb besteld. Maar ik vond een andere webwinkel met heeeel veel mooie stofjes. Echt jammer dat het zo duur is. Op de markt koop ik meestal stoffen van 3 euro per meter. Dus ik ben prijzen van 4,95 per 25 cm niet gewend.
Geweldig dat stofje met die aapjes!! Ik vind dat al die Zweeds, Japans, Amerikaanse stoffen inderdaad erg duur zijn. En verraderlijk, want je besteld ze altijd of per 25 cm of per fat quarter. Als je een meter ( of nog meer ) wil dan kan je de portemonnee trekken. Maar ze zijn wel erg leuk !