Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    juf 85i heb oo een start project...:p
    1 naailes gehad ( alleen nog maar patroon geknipt en doorgeslagen )

maar ook ik heb het er maar op gewaagd met dit als resultaat:)

2. an85

an85 Lid

9 mei 2012
    78
    0
    0
    Een hoes maken voor om het aankleedkussen, maken jullie die ook met elastiek er in? Of maken jullie hem zo dat de hoes aan de onderkant ook dicht zit en dan met iets van klitteband?
    Ik wil zelf ook van die hoezen gaan maken maar het moet niet te moeilijk zijn omdat ik nog bijna geen ervaring heb met naaien.

3. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ik heb ze met elastiek gemaakt, lekker makkelijk. Ook met het om het aankleedkussen doen!

4. juf85

juf85 Niet meer actief

mijn stofje is binnen voor de jumpsuit... nu nog wachten tot de volgende naailes, durf m zelf niet te verknippen

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    schattig overgooiertje, mjs! leuk stofje ook.

ben bezig van die kanten vitrage van de ikea iets in te korten voor een hemeltje, deze: ALVINE SPETS Gordijn 2 st. - IKEA

maar ik ben een beetje een bange sch**terd.... dus als iemand een tip heeft hoe dit netjes te doen? dacht dat ik ook al had gezien dat iemand dat hier ook had gebruikt vor een hemeltje.

6. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik ga vanavond aan de versie 2.0 van het overgooiertje beginnen ;) ben toch nog niet helemaal tevreden .
    Ik heb wafelstof en een super zachte teddy gekocht , ik bewaar hem ook voor naailes .
    Wil een mooie deken gaan maken maar vind het te duur om het te verknippen idd.
    Eerste een tuniek afmaken en dan de deken , heb er zin in :)
    Liefs edith

7. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    IK heb de kanten gordijnen van IKEA ook... En die heb ik gewoon afgeknipt. Zie je niets van en rafelt ook niet..

8. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Het is geen geweven stof...kun je gewoon afknippen

9. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Vraagje: Heeft iemand van de dames een speendoekje gemaakt? Ik heb het spenendoekje van koeka gezien en volgens mij moet dat ook zelf te maken zijn. Ik ben alleen nog een leek wat betreft materialen en zo. Voor de doek koop ik gewoon een kleine handdoek. Maar wat voor band zit er aan de randen en welk band gebruiken ze in het midden om de speen aan te bevestigen? Hoop dat jullie me kunnen helpen!

10. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Zoooo knap van je zeg... Vooral omdat je nog maar net bent begonnen met naaien! Respect hoor, goed gedaan! De tricotsteek is een bepaalde steek op je naaimachine.

Heb ff op de site gekeken waar jij je stofje gekocht hebt. Mooi! Ook echt geweldige combistoffen trouwens. De Dutch Green serie vind ik echt super mooi! Denk eraan die te kopen en mee te nemen naar Dubai waar ik in Jan. Ga wonen. Echt iets voor mijn dochtertje...!

11. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
  12. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    knap hoor, erg mooi gemaakt! Je gaat merken dat naaien verslavend werkt haha...

13. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Als ik al die mooie creaties ziet, kriebelt het echt enorm om mijn naaimachine weer uit de trolley te gaan halen en ook weer aan de slag te gaan. Maar is ff niet verstandig, te weinig tijd momenteel en ben te druk met de verhuizing voorbereiden. Ik had met mezelf afgesproken hem weer na de verhuizing naar Dubai uit de koffer te halen. Maar is niet makkelijk... Moet niet te vaak hier komen denk ik :)

14. an85

an85 Lid

9 mei 2012
    78
    0
    0
    Dames, even een vraagje ik ben nog een leek achter de naaimachine maar wil graag hoezen maken voor om de was kussen hoes. Heeft iemand daar een patroon van? Of hoe maken jullie zo' n hoes?
    En welke stof gebruiken jullie hier voor? Badstof?
    En is het het makkelijkst om elastiek onderin te doen? of zo maken als een kussensloop? Of aan de onderkant met klitteband maken?
    Alvast bedankt voor de info ;)

15. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hier nog een apenfan!

Ik heb een voetenzak gemaakt voor de maxi cosi :)
    Hier is hij bijna af, alleen nog grote groene knopen er op gezet bij de capuchon maar heb daar alleen foto's van met mijn zoontje er in dus die ga ik hier niet neerzetten :)

Bijgevoegde bestanden:

16. juf85

juf85 Niet meer actief

Er zijn weer leuke dingen gemaakt.
    Morgen weer naailes, dus ga ik verder met mijn jurk (tricotjurk voor mezelf).
    Dan hoop ik ook wat tips over tricot naaien (tricotsteek) te krijgen, zodat ik met zo'n leuk jumpsuitje bezig kan.
    Op de markt heb ik een rood met witte stippen tricot gekocht (4 euro per meter). Dus daar durf ik eerder in te knippen dan in de junglestof van bijna 20 euro per meter.

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @an85: Ik heb gewoon mijn eigen waskassen opgemeten en overgenomen op stof. Hieronder heb ik de mijn ingevoegd.
    De achter kant heb ik nog iets veranderd. Ik heb hem nu gewoon dicht genaaid in de hoeken. Het kussen een beetje dubbel vouwen en hij zit er zo in :)

Bijgevoegde bestanden:

18. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een patroon van een aankleedkussenhoes.
    Ik maak het van katoen en badstof(voor in het midden) en heb er idd elastiek eronder

Zussie was een gave voetenzak! Heb je die stof uit amerika besteld?

Hier nog niet meer achter de naaimachine gezeten, had genoeg plannen maar moest 18 oktober met spoed naar het ziekenhuis, waar de volgende dag we na 39wk zwangerschap ouders zijn geworden van een mooie zoon
    Binnenkort maar snel weer aan de slag :) want kan nog wel een extra aankleedkussenhoes gebruiken :D

19. zwendel

zwendel Niet meer actief

Ik heb zaterdag stof besteld bij de stoffenkraam. iemand enig idee hoe hun levertijden zijn?? ben benieuwd naar mijn stofje...en sturen ze nog een email als het verzonden is of is het gewoon afwachten??

20. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ivf'je, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Heerlijk genieten nu meid en neem je rust. Want hoe beter je dat doet, hoe sneller je weer lekker aan de slag kunt achter je naaimachine!

Deel Deze Pagina