De lodder motion die ik had gemaakt en hier neergezet.... Daar doe ik niks mee helaas. Ik heb een autotoeter waarvan de gordels een vijfpuntssluiting hebben. Ik kan ze niet over de schoudertjes doen als ze in het autotoeter ligt en dat vind ik echt heel jammer. Nu kan ik hem niet gebruiken. Vind de voetenzak die ik hier zag wel erg mooi, die met de aapjes bedoel ik dan. Heb je daar een patroon van eigenlijk? Hoewel, die kan ik denk ik ook niet gebruiken, de gordels kunnen daar ook niet doorheen door die sluiting. Heel vervelend!
Kun je de lodger niet standaard in de autostoel laten? en er dan gaten in maken waar de gordel door heen kan. dan kun je je kindje erin leggen, gordeltje vast en lekker inpakken.. of natuurlijk an eerst inpakken en dan gordel vast
Ik kan er geen gaten inmaken. Bij een maxicosi heb je een driepuntsl gordel, die an je door gaten heen haen. Bij mijn Nuna Pipa is het een vijfpunts sluiting, deze zit ook vanaf de zijkant nog vast. Je moet er echt het armpje doorheen halen en kan hem niet over de schouders heen halen. Begrijp je het een beetje...? Lastig uit te leggen nl.
ivfje, gefeliciteerd! thanks voor de tips meiden wat betreft de kanten gordijnen, heb ze nu idd recht afgeknipt, en dat gaat best. naaien werd niet mooi, heb met een reststukje geprobeerd. dus....mn wiegje is klaar! nu nog een identiek wiegje voor dochters pop maken...
Ivfje: gefeliciteerd!!! Hopelijk is alles goed gegaan! Hadassa: ik kan me voorstellen dat het gaat kriebelen om weer te gaan naaien! Sterkte met wachten! Gaat de verhuizing al opschieten? Voetenzak: Ziet er super mooi en lief uit!! Jurkje: Ziet er ook erg goed uit, zeker voor 'n eerste project!! SPETS (kanten) gordijnen: ik heb dit ook als hemeltje. Ik heb er alleen wel een zoom ingelegd, vond ik persoonlijk wat mooier. Wel een gruwelijk werk trouwens. De gordijnen ophangen, afspelden, afknippen, zoom erin en dan met een fijne zigzagsteek stikken. Maar 't resultaat is wel erg mooi! Ik zit momenteel niet zo veel achter de naaimachine, niet zoveel zin in . Ben vooral veel de pad op (knuffelen met m'n pasgeboren nichtje, bij vriendinnen om de koffie, shoppen, luieren, etc).
Vandaag dit hele topic doorgelezen - je moet toch wat, hè, als je de hele dag verplicht moet rusten... Zag hele leuke dingen voorbij komen en zit inmiddels ook boordvol projectjes-to-do (o.a. wikkeldoeken, jumpsuites, zomerbroekjes, badjasjes...) Waarom kun je de gordeltjes dan niet over de schoudertjes doen? Ik wil zelf ook een Lodger Motion gaan maken. Wilde in eerste instantie gewoon geen gaten erin (wil beebje er met doek in en uit kunnen doen), maar bedacht me later dat dat bij ons autostoeltje met 5-puntsgordeltje idd niet eens kan (door gaten steken). Daarom leek mij zo'n doek met beentjes ideaal, want volgens mij maakt het daarbij juist niet uit of je 3- of 5-puntsgordeltje hebt. Je moet er alleen voor zorgen dat de schoudergordels goed strak over de schoudertjes lopen en de zijgordeltjes over het buikje, zonder dat daar handjes/armpjes tussen zitten...
Zie nu deze post... Dit snap ik niet... Bij 5-punt zijn de schouder- en zij-gordels één gordelstuk, waarbij het gespdeel ervoor zorgt dat je 2 driehoeksvormen krijgt met de punten op het buikje (dus van over de schoudertjes recht naar beneden en dan bij de buik via de gesp over de heupjes naar de zijkant). Als je de gordels dan heel losjes over de wrapper (met kind erin) vastmaakt en daarna aantrekt, zou het volgens mij toch echt moeten lukken... Ga er ff op door, omdat ik het volgens mij iig in theorie wel prima moet kunnen, maar geen praktijkervaring heb en indien het idd echt niet lukt in de praktijk, me nu - in afwachting van de stof - dan altijd nog wat anders kan bedenken.
@ Hadassa Bedacht me dat ik wel ff kon uitproberen met pop en gewoon dekentje en volgens mij moet het idd ook met 5-puntsgordel prima gaan, hoor!
Voor wie het vroeg, ik heb de apenstof gekocht bij vanmarieke. Was 15 euro per meter. Duurder dan ik normaal koop maar was er zo verliefd op, haha, en we gebruiken die voetenzak zo vaak dat het het ook wel waard was! Ik heb geen patroon gebruikt, gewoon een beetje de koeka nagemaakt en zelf bedacht. Over de 5-punts gordel, ik snap het probleem wel. Mijn zoontje zou de houding van op de foto echt niet accepteren en heeeeeeel hard gaan krijsen, hij duimt namelijk en zit constant met zijn handjes in zijn mond en alles. Als ik zijn armen in zou snoeren denk ik niet dat ik een fijne rit heb met de auto Wat ik nog dacht... misschien kun je er geen gaten in maken maar aan beide kanten een rechte opening/sleuf. Dan kun je die driehoek er zegmaar doorheen halen, en dan misschien dat je de opening met klitteband kunt sluiten tussen de twee punten? Ik zie het wel voor me, maar weet niet precies hoe je dat zou kunnen maken en of jullie snappen wat ik bedoel
Ik heb helemaal geen verstand van een 5punts gordel dus heb even de foto van Swiebertje als voorbeeld genomen. Is het niet mogelijk om net zo iets te maken voor de armen, als je voor de benen gebruikt? Dus soort armgaten (alhoewel... dan wordt het misschien wel weer meer een kledingpakje ipv een voetenzak. En bestaan er ook voetenzakken voor een 5puntsgordel? Anders even naar de winkel om te kijken hoe dat in elkaar zit?
Mijn beebje komt in principe pas in dec. en zal zich de eerste 2 maanden nog niet echt veel bewegen, voor daarna had ik nog niet verder gedacht. Maar gelukkig had hub het stoeltje nog niet teruggezet bovenop de garderobe, dus kon nog ff verder 'sleutelen' aan het concept en kwam toen op dit uit als alternatief : http://i589.photobucket.com/albums/ss334/ditismijnalbum/IMG_1594.jpg Is dus gewoon de stof aan de zijkanten zo om het kind vouwen dat er een soort van mouwtjes onstaan. Is misschien ietsje minder warm dan helemaal ingewikkeld, maar als je de doek over het gordeltje doet en het kind stopt b.v. het duimpje in de mond, heb je daar toch ook een opening waardoor warmte verloren gaat, dus in dat opzicht maakt dat dan niet uit. Als evt. andere optie zou ik idd eerder een gleuf erin maken, ipv met mouwtjes oid te gaan frummelen. Zou er idd wel klitteband op zetten, maar dan icm een lange flap aan de binnenkant en over de gehele gleuf, zodat je bij gebruik als 'gewone' wikkeldeken niet met die grote gleuven/gaten zit... Voetenzakken voor 5-puntsgordels bestaan wel, maar dan voor gordels uit 5 losse gordeldelen (denk maar aan sportzit van veel kinderwagens). Bij het stoeltje dat wij hebben is er een zgn 'voetendekje' te krijgen - is een soort warm hoesje dat je dmv een ronde onderkant met elastiek om de onderkant doet en dan met een elastiek ofzo (zie iig bij ons geen drukkers) aan de bovenkant, waar het kinnetje zit. Beetje idee van het dekje zoals veel reiswiegen hebben. Inmiddels trouwens besloten binnenkort ook eens te proberen wat shirts voor mezelf in elkaar te flansen en een muts, want wat te koop is vind ik echt 99 vd 100 keer waardeloos(qua model iig totaal niet mijn smaak) en daarna wat buitenjumpsuites voor beebje.
Klopt, mijn zoontje ligt ook veel met zijn handjes boven de flap van de voetenzak. Omdat hij dus veel op zijn handjes sopt. Daar doe je niks aan. Ik doe hem ook wel eens wantjes aan maja dan wordt hij ook nijdig Als hij in slaap is gevallen doe ik vaak wel iets over zijn handjes. Overigens ligt hij al vanaf het begin met zijn handjes naast zijn hoofdje, alleen in het begin kon ik die inderdaad nog wel strak onder een dekentje doen zonder dat hij boos werd of ze er weer uit wurmde. Op de manier die je net laat zien zou je inderdaad mijn voetenzak ook kunnen gebruiken. Alleen dan moet je een extra gat maken in de bovenkant van de voetenzak om het riempje tussen de beentjes weer naar buiten te laten komen. Ik heb een 3-punts en bij mij zitten alle riempjes dus binnen.... Inderdaad ik bedoelde wat jij zei. Een gleuf, en dan een soort flap maken met klitteband die daar overheen gaat. Als je dan die driehoek er door hebt gedaan kun je hem tussen de gordels sluiten met die flap... Oeoeoeoeh lastig uit te leggen
Ik heb gister een schommelstoel gekocht en wil daar nou kussens voor gaan maken. Maar het lijkt me wel handig als die kussens dmv strikken aan de stoel blijven zitten. Maar hoe maak ik hoezen, met rits denk ik en van die touwtjes, lapjes stof eraan? Maak je die ertussen onder het naaien of maak je die als laatste erop?
Hoezen zijn heel makkelijk. By MiekK Blogt: Naailes 4: Een KussenHoes Naaien Kussenslopen maken versie II | Plutomeisje Loungekussen maken maak zelf een loungekussen Bij de zgn 'enveloppe' kussens kun je de flap ook wat kleiner maken en ipv de zijkanten vast te naaien aan de binnenant van de flap en de op de onderliggende rand een strook/strookjes klitteband naaien. Bandjes zijn het makkelijkst van biaisband (biesband) te maken - hoef je alleen de open kanten aan elkaar te stikken. Anders zelf strookjes stof knippen (ca 4cm breed), buitenkanten naar het midden vouwen en dan nog een keer dubbel (houdt dan ca 1cm breedte over) en dan ook de open kanten aan elkaar stikken. Voor dat je de lappen stof voor het kussen aan elkaar stikt, leg je de bandjes op de plaatsen waar ze moeten komen tussen de 2 (met buitenkant) op elkaar liggende stoffen en wel zo dat er maar een cm of 2 naar buiten uit steekt (rest van de bandjes ligt in de hoes) - steeds 2 bandjes op of tegen elkaar. Zo stik je de bandjes gelijk vast aan de hoes, evt. ter versterking nog met een zigzag over de bandjes gaan. Draai je de hoes daarna goed, steken de bandjes er verder aan de buitenkant uit. Succes!
Ik ben voor mijn broer bezig om een stoelverkleiner te maken voor de trip trap. Ik heb het geprobeerd zonder patroon te doen maar elke keer maak ik hem te klein. Heeft iemand voor mij een patroon?
Heb je geen voorbeeld kussentje? Ik heb aan de hand daar van zelf een patroon getekend en die past goed. Ik kan heb wel een keer naar meten, maar hij zit nu ergens in een doos; we zijn net verhuisd
Ik heb de officiele van stokke die mijn broer heeft en ook overgetekend. Maar ik heb elke keer problemen met de zitting. Ik krijg hem er niet omheen en heb het inmiddels 3 keer geprobeerd. Ik word er ondertussen moedeloos van. Succus met uitpakken
Ik heb die flapjes eromheen ook niet te lang gemaakt, cm of 5. Hij paste goed, maar ik heb nu de riempjes erop gedaan en gaat het nog net, volgende keer maak ik de flapjes aan de achterkant nog ietsje korter denk ik.