Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ok, zag ook dat er een aanbieding was van 10 klossen voor 5,- 200m. toch maar eens kijken, mss kan de koopman me ook wat vertellen over kwaliteit. moet wel een leuke hobby blijven idd, ben nogal wat kleurtjes nodig.

2. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echte kwaliteitsgaren gaat in principe langer mee en knapt minder snel, maar is idd wel erg duur als je veel klosjes nodig hebt. Mijn moeder zweert bij Gütermann en vindt het zo leuk dat ik aan het naaien ben geslagen dat ze me af en toe 1 of 2 (nieuwe) klosjes toestopt - goedkoper kan niet, haha!

Maar het belangrijkste is dat de draad bij naald en beide bij de stof passen (voor (licht) katoen moet je geloof ik sterkte 80-100 hebben ofzo). Heb er zelf ook nog niet zoveel verstand van, maar via google kun je er wel e.e.a. over vinden.

3. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik heb het niet zelf gemaakt maar mijn schoonmoeder wel voor onze kleine uk. Een ledikantdeken en een wikkeldeken:

Bekijk bijlage 288251

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wauw, Kelly, wat prachtig!Echt onwijs gaaf! Zou ik zo zelf in de winkel gekocht hebben.

5. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    Hallo,

wat een leuke topic ;) ik ben zelf ook erg druk aan de naaimachine. Vind het heel leuk iets voor de kleine te maken. Ik loop nu tegen de laatste dagen aan tot aan de bevalling maar toch kan ik nog niet rustig gaan zitten maar jeukt het in mijn vingers om lekker te naaien. Ondanks dat ik door de zwangerschap aan beide polsen carpaltunnelsyndroom heb weerhoud mij dat niet om creatief te zijn ;)

Ik ben al een tijdje op zoek naar een patroon voor een slaapzak voor pasgeboren baby's. Weet iemand een site waar ze opstaan?

Hier een paar dingen die ik zelf heb gemaakt:

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/36540-albums11239-picture68105.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/36540-albums11239-picture68106.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/36540-albums11239-picture68107.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/36540-albums11239-picture68108.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/36540-albums11239-picture68109.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/36540-albums11239-picture68110.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/36540-albums11239-picture68111.html

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/36540-albums11239-picture68116.html

6. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Evelyn
    Weet niet of je al een slaapzakje (maakt niet uit wat voor/hoe groot) thuis hebt liggen, maar zo ja, zou je die ook als vb kunnen nemen. Anders gewoon op 'slaapzakje zelf maken' ofzo googlen, kom je meestal vanzelf wel wat gratis online patroontjes tegen.

Kan je links trouwens niet openen (geeft aan dat de foto is verwijderd). :(

Komende week moet het gekleurde klittenband binnen komen. Moet ik dan nog op de 1e van de katoenen wikkeldekens zetten en een tunneltje + koordje maken voor het capuchonnetje en dan heb ik er met een beetje mazzel toch nog 1 vd 2 af voordat beebje er is. :)
    Ben vooral erg tevreden over het speenzakje op de buitenste flap. Las ergens in een blog over een wikkeldeken een tip over zakjes maken om restjes stof op te maken. Was geloof ik niet op de wikkeldeken zelf bedoeld, maar dacht gelijk dat een klein zakje aan de voorkant van de deken waar je een speentje ofzo in kan stoppen als beebje die even niet (meer) hoeft niet eens zo verkeerd is. :)
    Elke keer als ik dat zakje nu zie, denk ik weer 'geniale inval toch', haha!

7. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    @Swiebertje: Ik zag dat ik het fotoalbum op prive had staan. Heb het nu openbaar gezet ;)
    Ik heb wel een slaapzak gekregen maar weet niet of deze voor pasgeboren baby's is.
    Welke lengte hebben meestal de pasgeboren slaapzakjes?
    Gekleurd klittenband? Waar bestel je dat?

Ik ga zo ook weer naaien. Leuke fleecestofjes net nog gekocht. Wil nog een maxi cosi wrapper maken die ik al eerder heb gemaakt. Dan heb ik er twee en kan ze afwisselen als eentje in de was zit ;)

Het is nu iedere dag bekijken of ik nog iets afkrijg omdat de kleine man vanaf nu iedere dag kan komen :) Kwa ontwikkeling is ie al 2 weken verder... dus ik benut nu iedere vrije minuut om iets te naaien.... zo vliegen de uren en dagen ook lekker voorbij :)

8. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Evelyn
    Heb ff voor je nagemeten en die ik heb liggen is van schouderband tot onderkant zo'n 68cm. Over het algemeen hebben slaapzakjes voor de allerkleinsten een beetje een peervorm (dus rond van onder). Zijn er met en zonder mouwtjes - heb zelf zonder. Wel 1 tip (misschien): ik heb toendertijd speciaal 1 met 'teddystof' (of zoiets) gekocht, maar dat was binnen no-time al niet meer zo lekker zacht (hebben geen droger, scheelt misschien ook wel).
    Zag trouwens ook ergens zo'n klein slaapzakje hangen met rits aan één zijkant (van helemaal boven tot beneden of zelfs tot de andere zijkant, dat weet ik niet meer precies). Lijkt me op zich ook wel handig met aan-/uittrekken...

De wikkeldekens die ik maak, kun je zowel als 'gewone' wikkeldeken gebruiken, als ook in het autostoeltje. Zitten geen gaten in, maar schoudergordeltjes gaan over de deken heen en van onder kun je pijpjes maken zodat het gordelslot tussen de beentjes door kan. :)
    Voordeel is dat deze ook met 5-puntsgordel kan èn in geval van nood kun je het kind altijd snel en lekker warm uit het stoeltje krijgen (vond ik vooral belangrijk). Misschien ook een overweging voor jou? Zijn ook niet zo moeilijk om te maken. Linkje naar een foto van mijn fleece versie staat ergens hierboven.

Heb veel gegoogled op gekleurd klittenband en alle 4 de kleuren die ik nodig heb uiteindelijk via dewanda(.com was het dacht ik) gevonden, maar op ebay vind je ook veel. Gewoon goed zoeken. ;)

9. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu kon ik er idd wèl in - jéé, wat ben jij vlijtig, zeg! :)
    Zag ook echt hele leuke dingen voorbij komen!

Zag dat jij voor de maxicosi een dekentje met (vaste) pijpjes hebt gemaakt - zou dan ook eerst het kind helemaal inwikkelen en dan het gordeltje er overheen doen...

10. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    Dank je wel voor al je info swiebertje ;)

11. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    Ik heb vanavond nog een maxi cosi dekentje gemaakt. Dit keer uit fleece met een leuk wintermotiefje.

Bijgevoegde bestanden:

12. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    en een bijpassend speendoekje waar vensterpapier in zit, kraakt dus lekker ;)

Bijgevoegde bestanden:

13. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dat 1 laag of 2 met voering? Mijn fleece is 'double face' (dus wat dikker dan 'normaal' fleece), maar twijfel nl of dat alleen warm genoeg zal zijn, ook al heb je aan de voorkant door het inwikkelen overal 2 lagen fleece (behalve aan de binnenkant van de beentjes dan)...

14. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0

Is gewoon een enkele laag. De kleine heeft toch dadelijk een winterjas aan , een das, handschoentjes, trui, maillot en een broek en dikke sokken. Voor in de auto is dat alles bij elkaar echt wel warm genoeg.

Was nog bezig met een hangende rammelaartje die mooi bij de deken en het speendoekje past maar ik stop nu en ga naar bed. Ben wel nog klaar wakker maar ja..... kan maar beter ff gaan slapen ;)
    Morgen ga ik weer vrolijk verder naaien...

Voor wanneer ben jij trouwens uitgerekend?

15. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Ik zie allemaal leuke fleece met print tegenkomen..
    Waar kun je deze krijgen? Die met die paddestoeltjes vind ik onder andere zo leuk..!

16. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    Mijn fleece is afkomstig van de zeeman of andere winkels. Ik loop gewoon van die fleece dekentjes en maak er zelf dan iets van. Is gewoon een goedkope oplossing.

De fleece met de puzzelstukjes van mijn wrap is afkomstig uit een stoffenwinkel in kleve dld. Woon net over de grens bij nijmegen ;D .... In dld zijn stoffen in het algemeen ook goedkoper.

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier gisteren 2 boxkleden gemaakt, super makkelijk maar wat een pokken klus, dat vind ik nogal snel hihi maar ik moest ze dicht stikken met de hand!
    SM had nog heel veel oude dekbedden liggen van onze verzamelde en inmiddels overleden omie, die heb ik dus gebruikt.
    Heb ze dubbel gevouwen, het paste nog net onder de naaimachine hihi

18. juf85

juf85 Niet meer actief

Leuke stofjes Anica!

19. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    Anica, ze zien er echt leuk uit ;)

Ik ben nu bezig met mijn laatste fleece maxi cosi dekentje. Dan heb ik 2 fleece stof versies en 1 katoen/nicky stof versie. Zo kan ik ze mooi afwisselen als eentje in de was zit ;)

20. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    zo, mijn laatste wikkeldeken voor de maxi cosi is af ;)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina