Aha... Maarre... als je beebje toch zo dik al inpakt in dikke kleding + jasje vraag ik me wel af wat dan nog de meerwaarde is van zo'n wikkeldeken... Voor in een buggy ofzo kan ik me wel voorstellen dat je bij een wat ouder kind (dat er onderweg misschien ook eens uitkomt) over de winterkleding nog een dunnere wagenzak, wikkeldeken o.i.d. doet voor wat extra warmte tijdens het (relatief) stil zitten, maar voor zo'n heel kleintje is toch het ideale aan zo'n wikkeldeken dat het juist gèèn dik jasje, sjaaltje, wantjes en weet ik wat allemaal aan hoeft. Dat is iig de reden dat ik nu voor een wikkeldeken heb gekozen... Jij bent ongeveer 1 week verder dan ik. @ Anica Leuk gedaan! Vandaag vlijtig verder genaaid aan de 1e katoenen wikkeldeken - viel nog niet mee zeg! Wat een denkwerk, maaaaaar capuchonnetje (met tunneltje en opbergzakje voor het touwtje geheel naar de originele lodger Motion) is op de bies na af en ben er voor een 1e keer echt heel tevreden over! Morgen de rest van de randen op elkaar stikken (kan het niet meer verschuiven), de bies er rondom op zetten (zal dan wel een foto maken ) en dan is het alleen nog wachten totdat het klittenband hopelijk snel bezorgd wordt voor de finishing touch. Kan alleen wel goed merken dat ik de afgelopen paar dagen nauwelijks meer gehangen/gelegen heb, maar meer (rechtop) gezeten en in huis rondgelopen - niet alleen aan m'n buik (weer meer harde buiken/voorweeen/steken), maar vooral ook aan m'n bekken *auwie*.
De wikkeldeken is alleen een aanvulling voor ons als het heel koud is, zoals jan/feb dit jaar. En voor straks voor de overgang van winter naar lente. Ben benieuwd naar jou wikkeldeken Swiebertje En dat *auwie* van je bekken ken ik. Heb ik ook last van, zelfs mijn stuitbeen doet zeer als ik lang zit. Ik zit gelukkig aan de naaimachine op een bal en dat is echt super. Ook handig als je steken/voorweeen hebt tijdens het naaien, dan kun je ff met je heup heen en weer wiegen. Is erg prettig Mijn banner geef 14 dec aan.... de kleine is echter kwa ontwikkeling 2,5 week verder. Als onze kleine 6 dec nog niet is dan wordt ik ingeleid aangezien de kleine anders te groot/zwaar is voor een gewone bevalling Ik ben nu bezig om slofjes te maken. Eerste is af, morgen ff de tweede en dan zet ik hier wel een foto erop. Dit is een nieuw project van me wat ik nog nooit eerder heb gemaakt
Ik had al eerder best last van m'n bekken, maar door de (min of meer verplichte) rust van de afgelopen weken had ik er echt nauwelijks tot zelfs geen last meer van. Had dus eigenlijk gehoopt dat het iig niet gelijk zou terugkomen bij weer wat beweging. Spannend dus bij jullie! Hier wilde beebje eigenlijk al met een week of 34 komen, maar met weeenremming en echt heel veel rust heeft het dus (gelukkig) niet doorgezet. Zie het niet zitten om nu nog een week of 2 nagenoeg plat te blijven (gaat ook niet ivm permanente opvang voor de jongste en de noodzaak dan voor veel hulp in huis/met de oudste 2), dus ga vanaf morgen weer beginnen steeds meer zelf op te pakken en dan is het afwachten hoe snel het gaat doorzetten. Best een redelijke kans dus dat beebje er hier ook al voor 6 dec. is (en anders iig 1 week later).
hier een paar kraamkadootjes die ik de laatste tijd heb gemaakt: omslagdoek en slabber: naamslingers: Bekijk bijlage 288758
Luukske: ziet er allemaal mooi uit Swiebertje: week 34 al.... gelukkig stopte het Afgelopen september gingen wij ook nog ff trouwen en een week van te voren was ik ook al in het ziekenhuis met verdacht op vroegtijdige weeen maar gelukkig was het vals alarm en moest ik gas terug nemen. Een maand geleden lag ik 1,5 dag in het ziekenhuis ivm verdacht op te hoge bloeddruk. In het ziekenhuis had ik een perfecte bloeddruk net als thuis, dus de meeting bij de gyn was fout... foutje van de stagiaire Ik moet ook eigenlijk veel meer plat liggen omdat ik een dubbele hernia heb, maar dat kan ik niet. Ik kan niet de hele dag maar liggen en niets doen.... vandaar dat ik nu tussendoor lekker aan de naaimachine zit Het wachten duurt nu toch al zooooo lang, en met niets doen nog langer Maar hopen dat je weer meer kunt doen... ach nog ff en dan zijn we verlost van die zware buik
ga nu aan de slag met de slofjes, maak alleen ff een paar dan kan ik later testen of ze passen. Als ze passen dan maak ik tzt nog 2 setjes
Wow Luukske! Jij hebt zeker een borduurmachine (o.a. voor de namen)? En ben jaloers op jouw applicaties. Heb er zelf ook weleens een paar geprobeerd (eenvoudige sterren), maar was niet zo'n succes en zelfs de gekochte applicatie voor op de fleece wikkeldeken heb ik er niet zo mooi opgekregen (maar heb alleen zigzag - die ook nog eens regelmatig een steekje overslaat, ongeacht de draadkwaliteit en draadspanning :x) evelyn Ook weer vlijtig geweest! leuk hoor! Hier niet verder gekomen dan de 3 lagen op elkaar stikken (zodat het niet meer kan verschuiven) en de bies rondom spelden. Morgen er dus maar op vast zetten en hopen dat het klittenband gauw komt. Heb nl alweer een aantal nieuwe projectjes in m'n hoofd voor mezelf en de andere kids, haha!
Hahaha Swiebertje, zo blijf je bezig he? Allerlei ideeen heb ik ook, begint een beetje verslavend te worden
Morgen ga ik de oude naaimachine van mijn moeder wegbrengen voor een opknapbeurt. Daarna ga ik eerst uitproberen of ik het leuk vind om zelf dingen te maken. Hebben jullie tips waar mee te beginnen? En waar ik als leek op moet letten? mij moeder kan me wel iets bijstaan in de weekenden. Maar die is er nu ook al een jaar of 15 uit.
Geen tips waarmee te beginnen (ben zelf begonnen met broekspijpen omzomen en 1e echte project was gelijk een stoffen rugdrager ), maar wel om de eerste keren een proefmodel te maken van goedkope/oude stof, zodat het niet zo erg is als het mislukt of toch niet zo naar je zin is. Verder gewoon veel doen - wordt vanzelf elke keer beter - en vooral in het begin steeds 3x controleren of alles klopt voordat je gaat knippen of naaien.
Ik kan ook geen tips geven. Ik was er 20 jaar uit en ben maar gewoon begonnen met die dingen die hier in mijn fotoalbum staan. Gewoon doen, zou ik zeggen en ik waarschuuw je: het is verslavend!!!! Dit was mijn eerste naaiklus: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/36540-albums11239-picture68847.html
Leuk allemaal dit... Ik begin zaterdag met mijn eerste naailes, puur om mijn machine (de oude van mijn moeder) eens te leren kennen en de basisbeginselen natuurlijk... Waar halen jullie eigenlijk alle patronen vandaan? Is er een forumonderwerp waar ze allemaal vermeld staan, of een tijdschrift dat jullie gebruiken?
MWB: ik heb ze gedeeltelijk uit tijdschriften, internet of maak ze zelf. Suuces met de cursus. Ik heb 20 jaar niet aan de naaimachine gezeten en probeer nu ook van alles en nog wat
Yeeeeaaaaah, wikkeldeken vandaag (op het klittenband na) af gekregen! Bies er niet zo mooi op gekregen als gehoopt en hij blijkt ook wat kleiner te vallen dan gedacht (85cm oorspronkelijk, maar hier en daar nog wat bij moeten knippen) echt voor de 1e 3 maanden denk ik), dus volgende toch maar een stukje groter maken (95cm, net als de fleece wikkeldeken)... Op de grijze strook aan de buitenkant zit nog - geheel gecamoufleerd - een vakje op de flap waar b.v. een speentje in kan. Gisteravond al georienteerd op wantjes en vandaag ook nog 'ff' een paar kinderwantjes in elkaar gezet van de groene fleece van de fleece wikkeldeken en een strookje grijs van bovenstaande katoenen wikkeldeken. Zijn echt heel leuk geworden - had ik niet verwacht! Zal kijken of ik er morgen een foto van kan maken... MWB Ik speur internet af naar gratis online patronen (vind je vaak in blogs) of ik orienteer me aan originelen via foto's op internet (zoals bij de wikkeldekens) of spillen thuis (broeken van de kids b.v.).
Ik kan de machine aankomende zaterdag weer ophalen als er neit teveel kosten aanzitten. Ik heb al oude gordijnen opgezocht welke ik kan verknippen dus eerst flink oefenen. Denk dat ik met een wikkeldeken of een wiegbekleding ga beginnen. Ik ben benieuwd!