@Swiebertje: Is echt heel mooi geworden Fijn is dat he als bijna weer iets af is.... dan meteen weer andere dingen bedenken hihihi Ik zat vandaag ook weer aan de naaimaschine met als resultaat een aankleedkussenhoes. Nu zit ik alweer te denken wat ik morgen weer kan naaien maar ga zo eens op tijd naar bed. Mijn heup en rug wouden vandaag niet zo, heb ook de hele dag over de hoes gedaan, moest regelmatig liggen.... echt nu de laatste loodjes, maar toch laat ik de naaimaschine nog niet met rust hahahaha
Als iemand toevallig nog patronen heeft (word bestand of zo...) dan zou ik die graag zien... Ik wil in ieder geval een boxkleed gaan maken, een waskussenhoes, een wikkeldoek en die slabbertjes lijken me ook ontzettend leuk.. maar dat lukt me denk ik wel om ze na te tekenen... Op zich moet natuurlijk een vierkant/rechthoekig boxkleed ook niet zo moeilijk zijn, maar gewoon als richtlijn... Ik ga a.s. vrijdag in ieder geval hier in de stad naar de stoffenmarkt, want bij de winkels vind ik het aanbod stoffen momenteel wat minimaal (allemaal carnavalsstof...)
@MWB: Ik heb niet echt patronen, ik teken alles zelf op op patroonpapier. Zodra ik iets zie probeer ik het gewoon. Slabbertjes kun je ook slabbertjes gebruiken als sjabloon die je misschien al hebt (dat deed ik tenminste). Voor een boxkleed gewoon de maten opnemen van je box en dan aan iedere kant 1cm erbij rekenen. Binnenstebuiten naaien met vulling, zo heb ik het gedaan. Ik heb wel een patroon voor een stoffen speelgoedauto
Ah, dank je... als je namelijk op die link klikt, kom je weliswaar in dit forum bericht, maar ergens halverwege de lijst is een opsomming te vinden... Super, dank je... ga ik van het weekend eens kijken... Of misschien later vannacht als ik echt niet kan slapen...
Ik ben gisteren een dagje zoet geweest om deze Hop Marjanneke: Zelf maken: maxi cosi deken te maken. Het was mijn eerste werkstukje en ik heb er een dubbel gevoel aan overgehouden. Het viel me reuze mee, maar er zitten toch echt een paar beginnersfouten in. Ook de afwerking kan vele malen netter. Mijn leerpuntjes± - Netter de stof knippen. - Better afspelden. Fleece rekt iets mee, hierdoor kwam ik halverwege in de bochten en op het einde in de problemen. - Ik slinger nog wel eens met de naaimachine, waardoor ik geen mooie rechte lijnen en bochten heb. Maar met meer oefenen en een iets makkelijker patroon wordt het misschien nog wel wat. Ik heb stof besteld voor een volgende omslagdoek. Heb de smaak te pakken en wil door met oefenen. Nog even een vraagje, heeft het zin om Naadband te gebruiken bij het werken met fleece? of hebben jullie andere tips?
@Flipske: Naadband zou ik alleen bij fleece of nicky velours gebruiken als ik drukknopen eraan zo bevestigen. Voor zo'n omslagdoek is dat niet nodig. Ik heb zelf ook al meerdere van deze omslagdoeken gemaakt, en ik was in het begin ook nog niet helemaal netjes kwa naailijnen etc. Maar om zo meer je gaat naaien om zo beter zal het gaan. Weet je, het gaat erom dat jij het maakt voor je kleine, alleen al het werk en de liefde is al meer waard dan een rechte lijn meer of minder
Ja dat laatste klopt, en ik oefen gewoon door. Straks heb ik voor alle dagen in de week een doek. En als de mooiste niet goed genoeg is voor de zondag ga ik pyjamaatjes maken, dan hebben we een pyjama dagje hebben we ook geen zondagsedoek nodig Als de stof voor het weekend binnen is dan ga ik gewoon een dagje bij mijn moeder zitten die had al ideeën om te helpen.
@ Evelyn Dat slaapzakje... *inlove* @ flipske Nu heb ik inmiddels al heel wat broekspijpen omgezoomd, dus kan inmiddels met gewoon voetje wel redelijk recht naaien, maar kwam er pas geleden achter (handleiding naaimachine *stom*) dat je het 'blinde steek' voetje ook heel goed kunt gebruiken voor rechte stiksels lang de rand. Die heeft een soort instelbaar knopje vooraan zitten waar je de stofrand langs kunt laten lopen en je dus veel makkelijker op dezelfde afstand van de rand blijft. En verder idd gewoon veel oefenen. Ik heb nu 2 paar wanten voor de kids gemaakt. Zien er op zich heel aardig uit, maar zitten ook zeker (schoonheids)foutjes in. Vorm van de duimen krijg ik b.v. nog niet helemaal mooi. Ook blijkt de fleece van het ene paar vreselijk te pluizen en ondanks dat ik ze extra groot had geknipt, blijken ze door de voering (denk ik) toch nèt aan de krappe kant voor zl. Maar de kids vinden ze fantastisch, dus iig voor deze winter zijn ze prima.
@Flipske: gewoon doen @Swiebertje: thanks betr de slaapzak. Deze heeft wel ook de nodige schoonheidsfoutjes maar desondanks is ie leuk. Ik heb voor het eerst sinds 20 jaar met een rits gewerkt en het viel vies tiefen hihihi Waar ik nog steeds probleme mee heb is het naaien van een trui. Heeft iemand een handig patroon wat makkelijk is? Ik vind de schoonheidsfoutjes niet erg als ik eerlijk ben. Mijn man, ik en onze omgeving weten dat ik 20 jaar niets heb gemaakt en ze zijn verbaasd wat ik in de afgelopen weken allemaal heb gemaakt. Het is leuk, blijft een hobby..... Sommige dingen kan men beter kopen als men het kostenplaatje bekijkt....maar het blijft leuk als de kleine iets aanheeft wat niemand heeft @swiebertje: hoe is jouw wrapper geworden met het gekleurde klittenband? Foto foto foto hihihi
Haha, heb em vanochtend eindelijk af kunnen maken, gelijk foto's gemaakt en wilde ze net hier online gaan zetten. Voor in huis: Voor in de auto: . En de binnenkant: Klittenband zit natuurlijk van binnen, maar op de 2e foto kun je bij het linkerpijpje wat van het grijze op de omslag zien zitten.
Die slaapzak vind ik inderdaad erg leuk! waar heb je dat patroon vandaan? Swiebertje, die is mooi gelukt. Wat een leuke stof dat grijze! Hierbij mijn eerste creatie. en dichtgevouwen Ik zit momenteel werkloos thuis en zou deze week tijdelijk beginnen via het uitzendbureau. Nu is dat al 2 keer uitgesteld en heb ik vandaag echt gebaald dat ik niet meer stof heb meegenomen afgelopen maandag. Heb ook via internet besteld, maar dat is er nog niet. Hopelijk morgen, dan kan ik van het weekend dooroefenen. Voor ik weer mag werken.