nog niet alles gelezen... ben zelf niet zo'n naaier... maar heb zelf een boxkleed met opstaande randen gemaakt.. was toendertijd te koop voor 140 euro... nu maar 40 en heb een simpele creme klamboe gepimt met lime groen ga van de week hier eens leuke ideetjes opdoen en dan de naaimachine eens tevoorschijn halen tzt.
Ik koop stofjes die ik erg leuk vind. Meestal gaat het wel samen. Ik houd zelf van zoete en felle kleurtjes, neutrale, bruine of zwarte stofjes blijf ik dan van weg omdat het het toch niet bij mijn gewenste stijl past. De biasbandjes heb ik zelf gemaakt door 3.5 cm reepjes te snijden en dan door een biasband dingetjes te halen en te strijken. Zoals deze Bias band maker 18mm - Stoffen en Stofferen Wat is die bugaboo kap gaaf zeg! Super gedaan! Ik ga een picnic kleedmaken en wil iets snels, lief en simpel. Ik ga een dekbed ovetrek kopen bij de ikea, die los maken en de onderkant gebruiken en vastnaaien met fleece.
Wat handig zo'n bias band maker! Die ga ik voor mijn verjaardag vragen! Heb ook ergens gelezen dat je het zelf kan maken, maar dit vind ik dan wel weer onwijs handig! super knap gedaan die bugaboo kap!
Bedankt voor de complimentjes! Oh dat biaisbandmakertje is handig, die ga ik ook halen! Voor die kap heb ik vals gespeeld en de randen van het tafelkleed afgeknipt en losgetornd, zo hoefde ik nog maar 1 kantje om te vouwen om een bandje te maken. Voor mijn verjaardag staat trouwens een lockmachine op de verlanglijst. Dat lijkt me zo'n fijn ding!
Mooi geworden die kap!! Ziet er heel goed uit. Ik heb gisteren op de stoffenbeurs stof gehaald om een Mei Tai te maken. Ben op internet al verschillende patronen tegen gekomen. Iemand hier die zo eentje al eens gemaakt heeft, of in de planning om te maken? De rest van mijn stapeltje stofjes voor babykleding/ wrapper e.d. moet maar even wachten Ik verheug me er op dat de Mei tai goed gaat lukken....duim duim duim!
oo ja een lockmachine, jaa daar wordt je erg blij van. Ben erg blij met mijne! Al wil ik nog wel meer leren ermee te doen. Ik lock ook vaak in leuke kleurtjes Handig he het biasband makertje, ik vouwde het eerder en dan strijken maar dit gaat zooo snel!
Wow! Die kap is echt onwijs gaaf! Ik heb een groene bugaboo, dus als ik ooit een leuk stofje tegenkom ga ik er ook aan denken! Hoeveel meter stof heb je dan nodig??
Eigenlijk maar heel weinig, bij een breedte van 140 heb je aan een halve meter al genoeg. Het ligt er aan wat voor een patroon je er op hebt natuurlijk. Dit was een standaard tafelkleedje (geloof 180x120) en heb van de reststof nog beschermhoezen voor m'n imac en printer gemaakt. Voor de voering net zo veel, voor deze heb ik een kussensloop verknipt, dat kon nét. Eigenlijk was het mooier geweest als ik hem met een dubbele laag had gevoerd maar ach, wilde hem af hebben en dit was ook prima. Nesteldrang.. Groen is leuk voor een bugaboo! ik heb ook nog een oranje set liggen, misschien dat ik daar nog een geel gestippelde kap voor maak. Die tafelkleedjes hadden ze ook nog liggen haha. Vanmiddag weer eens verder met het laatste gordijn voor op onze slaapkamer, ik heb de smaak weer te pakken!
niekekris: weet je nog welk patroon je ervoor gebruikt hebt? En was dat ook geschikt voor kleine baby's? Ik lees namelijk verschillende dingen over een mei tai bij jonge baby's. Er zijn best veel patronen op internet te vinden maar weet niet welke precies geschikt zijn voor mijn zoontje.
Ik heb een combinatie van verschillende patronen gemaakt, maar als basis heb ik het patroon van SlingoMama gebruikt. Ik heb de banden aangepast (niet gevoerd en breder, met een vouw bij de aanzet). Daar staat ook dat je een kindje vanaf de geboorte in de mei tai gedragen zou mogen worden (in eerst instantie in wieghouding en verticaal met de beentjes in de mei tai), staat bij draagtips. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, want ik heb hem pas gemaakt toen J. al wat ouder was.
Leuk topic dit! Ben ook al druk aan het naaien gegaan voor de baby-uitzet. Ik heb pas een omslagdoek afgemaakt (voor in de maxi-cosi) en heb nu stofjes liggen om waskussenhoezen te maken. Lakentjes maak ik niet zelf, maar koop ik goedkoop bij de HEMA oid en die pimp ik dan met dezelfde stof waarvan ik de waskussens maak (ik maak er biaisbandjes van). Als de lakens en waskussens klaar zijn wil ik nog een omslagdoek maken (een gewone) en ga ik eens aan kleertjes denken. Daar heb ik voor onze oudste dochter ook al wel flink wat genaaid. Vindt het echter superleuk om te doen en spulletjes uit te zoeken.
Oh meiden, wat een leuke dingen allemaal! En die kap! Prachtig, doet het je niet na! Mijn naaimachine heeft de afgelopen weken overuren gedraait maar staat nu weer even in de kast aan gezien de kleine meid nu alle aandacht krijgt! Maar als het allemaal weer wat rustiger en op regel is, ga ik ook weer aan de slag! Tot die tijd spiek ik hier gezellig mee! @Polkadot Leuke dingetjes! En wat een heerlijke hobbykamer heb je, gezellig met al die stofjes enzo!
Ik kom nu pas terug op het forum, maar ik heb enkele maanden geleden zelf een lodger gemaakt. Je kunt hier uitleg en patroon vinden (niet mijn blog, maar deze heb ik ook gebruikt) Veel succes ermee!
Dames, bestellen jullie stof op internet? Zo ja, welke sites zijn leuk? Of kopen jullie gewoon in de winkel?