Absoluut een overlocker! Zo handig en zo'n mooie afwerking. Serieus, kijk eens op mp. Ze zijn echt voor weinig te koop. Daar ga je geen spijt van krijgen.
@hadassa wow in een dag met migraine al in het ziekenhuis, das idd vlot Hier gaat alles goed, weinig tijd om echt weer even te gaan naaien...al heb ik ideeen zat is het er nog niet echt vangekomen met een baan als seh arts assistent en een gezin, maar het belangrijkste is dat fynn een heerlijk kind is. Kan me heel goed voorstellen dat je echt wel dipmomenten hebt daar...tis nietniks zo'n verhuizing met kids in een vreemd land. Denk goed om jezelf en als je een mooie zwierige rok klaar hebt ben ik benieuwd naar het resultaat ze hebben vast mooie stoffen daar....
Hallo, Ik ebn nog maar onlangs gestart met te leren naaien. Ik heb alles al om eraan te beginnen nu nog de moed om de stap te zetten Ik zou graag beginnen met kussenslopen en een ringkussentje Natuurlijk moet ik nog veel leren en alles is op mijn eigen om te leren dus zal nog veel werk hebben haha
Ik wil geaag even melden hoe trots ik ben op me zelf Gisteren heb ik in 1,5 uur de rits van mn zoontjes jas vervangen. Het rits-trek-dingetje was afgebroken en niet meer te repareren. In de winkel zou het minimaal 22 euro kosten en voor een dikke winterjas die waarschijnlijk over een paar weken te klein is, vond ik dat zonde. Dus toch maar geprobeerd, onder het mom van 'kan hm altijd nog wegbrengen als het echt niet lukt'..... Nooit iets met ritsen gedaan en er altijd wat tegen op gezien, maar in mum van tijd zat het ding er in en nog best behoorlijk netjes, al zeg ik het zelf... Voor 4,50 kan mn zoontje dus nog even genieten van zn stoere wintejas. Nu maar hopen dat het qua weer niet meer nodig is.....
Dochter is inmiddels 1,5 dus geen baby uitzet. Maar van een oud dekbed overtrek van mij zelf (+/- 20 jr. oud = Nostalgie) Heb ik een overtrek voor haar gemaakt. Aan de andere kant zijn de stoffen precies anders om. Vaneerder een overtrek voor haar soffen de rest v/d stof heb ik fauteultje gemaakt.
@ Xeniatje Gewoon beginnen!!! @ Liene Prima toch! En de volgende keer is ook het jasje zelf gemaakt. @ Esthertie Maakt toch niet uit, volgens mij is dit zowieso eerder zo'n beetje een algemeen naaitopic geworden. Heb zelf ook al een oud dekbed van mezelf (met Winnie de Poeh erop) omgenaaid tot ledikant formaat. Stuk goedkoper dan iets nieuws of stof er voor moeten kopen. Hier inmiddels 2 pyjama's in elkaar gezet (mt 98) en een bijpassend knuffeltje in de vorm van een hartje (wilde zoonlief graag ). Heb ook m'n patchwork kussentje en dekentje (ca 80x95cm) af en ben nu bezig met een T-shirtje mt 68. Is een kraamcadeautje. Zat nog te twijfelen over iets applicatie-achtigs voor de voorkant, maar toen kwam het geboortekaartje binnen met heel leuk girafje er op - die zit nu dus al op het voorpand, moet alleen nog de naam uit stof knippen en er ook op naaien (en dan de rest van het shirtje nog, haha!).
Dag dames, Ik ben een druk meelezend hobbienaaister, en heb voor mijn kindjes al heel wat gemaakt... Nu heb ik weer eens wat in mijn hoofd, alleen heb ik daarvoor een borduurmachine nodig. Om er nu direct een te kopen gaat echt te ver, dus ik wilde eerst maar eens oefenen, weet iemand een plek waar je een goede borduurmachine kan huren? Is het trouwens erg moeilijk? Alvast bedankt voor jullie gedachten! Groeten, Mariss
Daarom dacht ik misschien maar eens huren en kijken of het wat is. Mocht ik het te gek vinden kan ik natuurlijk hopen op een goede tweedehandse! Esthertie wat een onwijs gaaf dekbedovertrek!
Je hebt ook van die zaakjes waar je dingen kan laten borduren. Misschien is dat een idee? Qua prijs viel me dat nog wel mee.
nou niet altijd, je moet bij gevoelige stoffen echt wel in de buurt blijven, en je hebt kleuren wissels etc etc....je moet het ook goed inspannen, want anders mislukt het zeker... ik ben zelf in het bezit van een borduurmachine, en ik gebruik hem best veel. dit heb ik voor een vriendin van me gemaakt afgelopen week:
ik heb trouwens deze machine: Matson Naaimachines Speciaalzaken Rotterdam: Pfaff Husqvarna Viking Husqvarna Viking Lewenstein Singer Brother Elna Toyota Kohler Juki Yuki
Hihi, ja klopt wel dat je erbij moet blijven, maar persoonlijk vind ik er weinig kunstigs aan. Het is de machine die het doet. Erg leuk trouwens wat je gemaakt hebt!
Dames, heb niet alle pagina's terug gelezen vandaag maar eerder al veel meegekeken. Wat een mooie spullen maakt iedereen! Ik ga een ledikantdekentje maken met de 'koeka' uitstraling, heb wafelbadstof en fleece gekocht. Nu heb ik alleen geen idee welke steek ik moet gebruiken om zo'n mooi randje te maken(het witte stiksel bedoel ik).... Iemand die me kan helpen??
Volgens mij Heb ik die vroeger op school bij handenarbeid geleerd. Hoe hij heeft geen idee, hij is super makkelijk en met de hand gedaan. Je haalt je draad door de lus van de vorig steek heen, uitleggen is niet mijn sterkste kant maar er is vast iemand die dat wel kan hihi
Dat kun je met de Festonsteek! Google er maar eens op en je zult vele duidelijke beschrijvingen vinden! En op you tube kun je er wel filmpjes van vinden! Succes!
Mooie dingetjes komen er voorbij hoor!! Zo knap hoe jullie kleertjes kunnen maken, ben zelf geen kei daarin.. Maak vooral knuffels enzo.. We weten nog niet wat het wordt, maar ben al wel aan het oefenen gegaan Bekijk bijlage 319990 Bekijk bijlage 319991