In een mooi overhemd van vriendlief zaten helaas mottengaatjes, ik vond het zonde om hem weg te gooien en naaide er een jurkje van voor mijn dochtertje.
Misschien een stomme vraag en hij is misschien ook wel al voorbij gekomen maar ik ben nieuw hier en in dit topic staan al heeeeeel Veel berichten om terug te lezen Ik wil graag een ledikant lakentje naaien, maar hoe pak ik dit precies aan. Een lakentje waarvan de bovenste rand, die je dus terugslaat, een mooi printje heeft. Heb al veel nagedacht, maar de juiste manier nog niet gevonden geloof ik. Naai Ik het printje aan bijv. Een wit lakentje of maak ik het hele lakentje uit de printstof. Veel achterkanten zijn niet mooi, hoe werk ik die weg? Als je de print ergens aan naait, hoe zorg je er dan voor dat de naden aan de achterkant weggewerkt worden... Ik ben best handig in het zelf uitvogelen, maar hier blijft mijn hoofd maar over kraken Wie kan me helpen?
Denk dat je dan best met franse naden werkt. Daarbij verstop je de naad eigenlijk in een zoom, zodat het er mooi afgewerkt uitziet. French seams - How to make
@ marlet Mooi! Ik moet ook nooodig eens gaan beginnen aan de MT's voor dochterlief - heb er toevallig witte stof voor (gekregen), dus besloten er maar gelijk 2 te maken ivm wassen. @ MWB Leuk boekje! Dat je het aandurfde kamsnaps uit Chine te bestellen... Zien er trouwens wel een stuk kleiner uit dan die ik heb (volgens mij die van 1,2cm doorsnede (T5)) - is dat een speciale maat (die je alleen in China kan krijgen ), of is dat de 1cm uitvoering (T3))? @ juf85 Ik heb ook van die zwarte hulpstukjes, idd 1 voor T5, T3 en nog een maat (weet zo gauw ff niet meer welke). 2 Maten kunnen met het ene hulpstukje, de andere met het andere. Heb nog eens drukkertjes aan een rompertje opgemeten en die zijn 1cm, wat ik dus zoek - toch maar eens voor T3 kijken dan... En zag ook nog een leuk overhemd-jurkje voorbij komen. Heb ik ook wel aan gedacht voor als dochterlief straks wat groter is, alleen heeft hub daar helaas niet echt geschikte overhemden/blousen voor.
Ik weet eigenlijk niet of ze goedkoper zijn, maar ik zag een leuke aanbieding op ebay met tang en 150 knoopjes voor iets van 16. Hetbknoopje wat ik gebruikt heb is volgens het zwarte dingetje op de tang een T5.
@Tanjaschuldink Misschien heb je hier iets aan: Zelf aan de slag | Maak je eigen lakentjes | | Babykamerinspiratie.nl | Tips en ideeën voor de inrichting van je babykamer en peuterkamer
Ik ben ook begonnen met simpele dingetjes naaien, heb gister twee labeldoekjes gemaakt. Nu had ik nog een vraag: ik heb ooit (ik geloof hier) een voorbeeld gezien van een rond speelkleed met een tunneltje aan de rand waardoor je er ook een tas van kan maken en in het speelkleed dus wat speelgoed oid kan meenemen, maar ik kan het niet meer vinden!! Weet iemand welk kleed ik bedoel en weet het nog te vinden voor mij?!?
Ik weet niet hoe ik een link moet invoegen, maar google maar eens op ' speelkleed tas by miekk' dan vind je er wel een
Leuke foto's allemaal hier. Nog niet zwanger maar wil toch vast een box kleed maken Ben een beginneling nog tips?
Hallo meiden Wat een leuke dingen zijn er weer gemaakt. Weten jullie een site waar ik goede en goedkope kamsnaps kan kopen. Ik heb ook nog een tang nodig. Zo'n zonnekap als van dookey lijkt mij ook leuk. Maar hoe maak je dan die gaten in de stof on die ringen aan te bevestigen?