Kamsnaps verwijderen: ik heb het helaas ook moeten doen. Ik ze de tang op de zijkant (of een andere tang) en zet er dan wat druk op. Bij mij schoten ze los. Ik heb vanavond een omkeerbaar vestje genaaid. Morgen ook even kamsnaps in duwen. Daarna plaats ik wel een fotoop mn blog
Hebben jullie een lockmachine? Zo ja gebruik je hem vaak en welk type ,prijscategorie en winkel hebben jullie deze gekocht?
Ik zou er wel eeen willen. Nu geen geld (en tijd) voor. Ik wil dan ook op les om ermee leren om te gaan. Ik naai vooral met tricot en dan schijnt een lock wel handig te zijn
ik heb een leeuwenstein lock. kostte tussen de drie en vier honderd euro, maar zou hem niet meer kunnen missen. ik gebruik hem voor tricot en voor een mooie afwerking aan de binnenkant van andere stoffen. nu staat een coverlock op mijn verlanglijstje, maar heb ook geen plek meer om die neer te zetten.
Ik heb ook een lewestein lock machine! Vorig jaar gekregen van m'n mannetje! Heel erg makkelijk in gebruik en na wat ( gratis ) lessen kan ik er mee lezen en schrijven. Kan echt niet meer zonder! Ik ben wel op zoek naar een nieuwe naai machine misschien een met borduurfunctie. Ik dacht aan een brother innov 955. Hier iemand tips?
Een labelknuffeltje en een hoes voor mijn verschoningsmatje uit de luiertas Nu nog een speelkleed voor buiten en een speelkleed/tas. Tis allemaal misschien niet helemaal perfect, maar het is zooo leuk om te doen en je bent nog veeeel goedkoper uit!!
dat knuffeltje ken ik van pinterest! die is leuk. Die autostof heb ik volgens mij ook, van Ikea of niet? Ik moet er nog iets mee maken.
Inge je bent goed bezig geweest zeg! Vind dat grote kleed erg leuk met die kleuren, en idd je blijft bezig
@ Inge Zooooo, idd ijverig geweest, hoor! Vaak ben je idd goedkoper uit dan dat je 'kant-en-klaar' koopt, maar je moet wel enorm oppassen dat je dan niet ook nog allemaal dingen gaat maken, gewoon omdat het zo leuk is om te doen, want dan ben je uiteindelijk alsnog duurder uit, haha! Hier begonnen met naaien met het idee idd geld uit te sparen, maar heb nu in 1 jaar tijd al een paar 100 euro aan stoffen en toebehoor uitgegeven... Is nu ook wel heel goed dat we binnenkort gaan verhuizen, want weet niet waar ik al m'n stoffen nu moet laten, haha! Da's wel een beetje een nadeel van zelf naaien - je hebt maar weinig stof nodig voor kinderkleding, mutsjes, e.d., maar stoffen zijn altijd over 1m breed, waardoor je bij de bestelling van stof voor zo'n klein dingetje op dat moment èn meer betaalt èn een lap stof overhoudt. Maar ach, nog een paar jaartjes zo verder stofjes verzamelen en dan kan ik er wel x aantal jaren tegenaan - of ik begin gewoon een eigen naaiateliertje, haha! Wil trouwens zelf gordijnen gaan maken voor de kids. Kant-en-klare zijn me te duur (wil geen 40 of meer per raam uitgeven en vind niets naar m'n gading bij de echt goedkope). Wil nu een basisstof van rond de 4 psm nemen, daar vierkante/ronde gaten in maken en daar dan een leuk kinder stofje achter naaien. Weet alleen niet goed wat voor basisstof ik daarvoor zal nemen. 100% katoen, polyester, een menging, iets anders, of toch brandvertragend (is wel weer een stuk duurder en zijn verreweg de meeste kant-en-klare volgens mij ook niet)...? Iemand hier tips?
oh ja... @ juf85 Leuk vestje! En bedenk me net nog een vraag: wil van de herfst stoffen winterpantoffels gaan maken voor de kids (hebben straks geen vloerverwarming meer ), maar twijfel of ik de zool zal maken uit soepel leer of een wat stuggere vilt... Wat is goedkoper (wil er in 'alle soorten en maten' maken ), wat makkelijker te verwerken en wat comfortabeler?