Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    hey meiden,
    leuke dingen zijn er weer gemaakt!
    Dat apenvestje is echt heel gaaf!! Ik heb een jumpsuit met de blauwe apenstof maar dat vestje vind ik wel heel gaaf. Kijken of ik aan een patroontje kan komen.

Ik had even een vraag. Ik heb een fietststoeltje en windscherm overgenomen maar nou past het kussentje en de flap van het windscherm absoluut niet bij mijn fiets. Ik wil mijn schoonmoeder vragen om daar nieuwe voor te maken of de oude opnieuw te bekleden. Welke stof kunnen we daar het best voor gebruiken?

2. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zomerslaapzakje gemaakt van 2 lagen katoen.... ben dr helemaal blij mee :D
    1370599927389.jpg

Gordijnene heb ik van katoen gemaakt, daar kun je los evt verduisteringsstoffen bij krijgen, maar dan heb je veel meer keus in motiefjes

Fietzitje kun je maken van geplastificeerd katoen of tafelzeil, of je kan ook katoen lamineren

3. juf85

juf85 Niet meer actief

Fietszitje zou ik ook van tafelzeil doen. Er zijn wel mensen die er webwinkels mee hebben, dus dan kun je voorbeelden zien.

Leuke slaapzak! Ik wil er misschien ook nog eentje maken.

Ik ben ook helemaal blij met dat apenvestje. Nu bezig met een luiertas. Eigen ontwerp, dus even goed nadenken en rekenen.

4. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd leuke slaapzak! 't Is dat ik er al zoveel heb liggen, maar anders...

Komen verduisteringsrolgordijnen achter de gordijnen van de kids (die van de Ik*a ;) ) - is een stuk goedkoper (en makkelijker) dan verduisteringsvoering en heb het idee dat zulke rollo's ook beter verduisteren dan verduisteringsgordijnen (sluiten beter af). Gordijnen zelf hoeven dus niet te verduisteren, belangrijkste is dat ze goedkoop zijn en makkelijk te verwerken. Maar denk dat ik dan wel voor 100% katoen of iig een hoog percentage katoen ga...

Zitje en flap van een fietsstoeltje zou ik idd van tafelzeil maken. Heb er zelf nog nooit mee gewerkt, maar schijnt o.a. veel voor tassen te worden gebruikt, dus zal ook wel goed mee te werken zijn denk ik dan.

Hier vandaag begonnen aan 2 omkeerbarepetjes voor de kids van een vriendin. Steeds 1 effen kant met de naam als grote applicatie er op en 1 bedrukte kant (beide ander stofje) met effen klep met kleine naamapplicatie. Bedoeling is ook dat ze hem een paar jaar kunnen dragen, dus moet nog ff bedenken hoe ik het elastiek er precies in ga verwerken (ene is nog een baby, dus dat koppie is nu nog klein, maar groeit natuurlijk het 1e jaar vrij snel).

5. juf85

juf85 Niet meer actief

Wij hebben ook een verduisteringsrolgordijn van die zweedse winkel. We hebben er geen gordijnen voor, omdat daar geen ruimte voor was. Maar het verduistert goed. Op de andere kinderkamer hebben we ook een verduisteringsrolgordijn en daarvoor hangen kant en klare gordijnen. Ook gewoon goedkoop, in een effen kleur.

Ik heb vanavond mijn luiertas afgemaakt. Ik zal morgen foto's maken. Ik ben blij met het resultaat.

Ik heb ook wel eens omkeerbare hoedjes gemaakt. Van het patroon van ByMiekk: omkeerbaar zonnehoedje. Die is er in 4 maten. Ideaal. M'n zoontje heeft hem vandaag ook op gehad.

6. juf85

juf85 Niet meer actief

7. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke luiertas!
    Maar waarom heb je het klitteband er dan niet gewoon met de hand opgenaaid? Doe ik altijd op plaatsen waar je rot bij komt met de machine/het niet gaat met de machine of als het ergens achteraf op moet.

We hebben al 2 van die verduisteringsrollo's. Was alleen vergeten de ramen nog eens precies na te meten voor we ze gingen kopen, dus op de gok een maat meegenomen. Wist dat iig 1 raam in de woonkamer ca 82cm was en dat die iets breder was dan in de ene kinderkamer en even breed als in de andere. Dacht dus met 1m zeker goed te zitten, maar niet aan gedacht dat die 82cm puur het raam was, zonder sponning - hebben nu dus aan elke kant van het gordijn een flinke kier. ;) Maar dan nog scheelt het al een heleboel! In het nieuwe huis zijn de ramen kleiner, dus als het goed is, verduisteren ze daar wèl echt. Wil er wel nog gewone gordijnen voor omdat het natuurlijk gewoon gezelliger staat, maar ook omdat gordijnen geluid 'opnemen' en vooral omdat er daar overal nog enkel glas in zit, dus dan is 's winters nog een extra laag niet verkeerd denk ik. Ik wilde ook goedkope ff gordijnen nemen en die dan zelf wat 'opleuken', maar de goedkoopste die ik tot nu toe tegen ben gekomen kwamen op €40. Valt op zich nog wel mee qua prijs, maar aangezien voor in totaal 12 ramen iets moeten hebben + gordijn voor onder een hoogslaper...

Wat voor zonnehoedje is dat? Zeker met driehoeken voor de bovenkant? Heb ik ook wel naar zitten kijken, maar lijkt me zo'n gedoe. Ik heb voor de kleine meid een (nog veel te groot) hoedje dat ik nog had liggen als v.b. genomen en voor de petten een pet van de kids (met zachte klep) die me enorm goed bevalt. Beide hebben een cirkel bovenop en dan een rand er om heen.

8. juf85

juf85 Niet meer actief

9. juf85

juf85 Niet meer actief

Klittenband met de hand naaien lijkt mij niet handig. Ik wilde het op de binnenkant van de flap naaien. Maar ik had de binnenkant en buitenkant flap al aan elkaar gestikt. Ik wilde niet dat je het stiksel van het klittenband aan de buitenkant kon zien. Vandaar dat ik geen klittenband meer kon gebruiken. (ik was met het maken van de flap begonnen. Toen ik verder wilde zag ik dat ik het klittenband vergeten was).

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik ben even inspiratieloos (meestal heb ik veel te veel ideeën , maar nu weet ik het even niet).

Op de babykamer hebben we een plank boven de commode en nog een hele lange plank aan een andere wand (hing er al).

Ik wil wat leuke dingen maken (of kopen) om erop te zetten. Er staan al twee schilderijtjes op die ik gemaakt heb met stof en wat knuffeltjes en schoentjes. Maar de lange plank is nog helemaal leeg.

Ik heb twee behangtakken gemaakt, hier komen nog uilen en vogels in.
    Ik wil niet alles hetzelfde als bij m'n zoontje. Die heeft een behangboom en op het plankje staan 4 canvasjes bekleed met stof en zijn naam erop en een paar vogelhuisjes.

Ik wil dus eigenlijk geen canvas met naam maken en ook geen vogelhuisjes, anders wordt het wel heel erg hetzelfde.

Iemand andere ideeën?

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vierkante blokken, kun je ook maken van stof, met de letters van de naam erop?

12. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar in zulke gevallen is met de hand er op naaien juist wèl handig, want met de hand kun je er voor zorgen dat je het klitteband alleen op - in dit geval - de binnenflap zet (en je het stiksel aan de buitenkant dus niet ziet). Met de hand is wel minder mooi dan met de machine natuurlijk, maar maakt in dit geval niet uit, want het stiksel dat direct op de stof is, zit toch onzichtebaar tussen de binnen en buitenflap en zolang je draad ongeveer dezelfde kleur is als het klitteband, valt het daar ook niet op dat het minder regelmatig genaaid is (ja, of je moet het weten en er met je neus op gaan zitten). Maar maakt niet uit, joh - kamsnaps zijn ook prima. :) Nu weet je voor de volgende keer gewoon nog een alternatief. ;)

Stoffen blokken kan, of een stoffen vlaggetje (met naam) ? En verder een ander thema bedenken. Onze oudste heeft al Cars als thema en neemt dat over een paar weken ook mee naar z'n nieuwe kamer. Nr. 2 is gek van bouwvoertuigen, was daar al eens mee begonnen (met gekregen muurstickers, maar die krengen hielden niet goed, dus inmiddels is alles er weer vanaf), maar was niet echt uit de verf gekomen - wil ik in z'n nieuwe kamer dus anders gaan aanpakken (wel met zelfde thema). Kwam laatst een onwijs leuke piratenstof tegen op internet, dus dat krijgt nr. 3 bij deze als thema. Voor ons meiske wilde ik eerst iets met feeen ofzo doen, maar die zijn niet zo makkelijk zelf te appliceren (stof/'meubelstickers'). Heb op zich niets met uiltjes, maar daar kun je wèl makkelijk zelf van alles mee doen, dus dat gaat de kleine meid als thema krijgen. :)

13. juf85

juf85 Niet meer actief

Een naamslinger wilde ik ook maken. Dat is net weer wat anders dan de naam op canvas.

Ik zag dat ik nog mdf figuren had liggen. Dus ik ben met chemage (soort mod podge) en stofjes aan de slag gegaan. Het is nog niet af.

14. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja - grappig; zonnehoedje is hetzelfde patroon als wat ik heb gebruikt, alleen heb ik de tussenstrook niet zo breed gemaakt (hoedje is dus ondieper) en heb er nog 2 touwtjes aan om onder de kin vast te knopen. Vind ik altijd wel zo handig bij die kleintjes (al je een knoopsgat in de zonneflap maakt, net onder waar het touwtje vastgenaaid zit, kun je het touwtje daar door trekken, zodat het ook nog goed zit als je het hoedje omkeert - is bij het gekochte hoedje dat ik heb zo en vond ik wel zo geniaal!)

15. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Dat is een handige tip Swiebertje, ik ben net begonnen aan n omkeerbaar zonnehoedje.
    Ik heb geen vlieseline in huis voor de rand, iemand andere suggesties? De stofwinkel is morgen dicht :(.
    Heb wel erg dikke vlieseline voor boxkleed en vlisofix in huis maar of dat ideaal is?

16. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
  17. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb het omkeerbaarzonnehoedje zonder vlieseline gedaan. Een dikke spijkerstof aan de ene kant en een dun katoentje aan de andere kant. Maar misschien is het met vlieseline toch handiger

18. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij m'n 1e 2 hoedjes helemaal geen vulling of dikke stof gebruikt voor de rand, maar gewoon 2 dunne katoentjes op elkaar en dat gaat ook prima. Moet wel zeggen dat de rand niet zo breed is, cm of 5 geloof ik - is iig nèt breed genoeg om de zon uit d'r oogjes te houden. Heb voor m'n 1 pet (niet omkeerbaar) een stukje van een oud dekbed voor de klep gebruikt (zomerdekbed en dan de dikte nog gehalveerd). Kan ook wel, maar zou dat voor de rand van een hoedje niet doen (te zacht/dik). Heb nu ook 2 petten met 2 lagen vlieseline H200 in de klep gemaakt en ga bij het hoedje waar ik vanochtend aan begonnen ben (1 vd 2 stoffen bleek nog niet gewassen, dus kon ik niet verder, grrrrr) denk ik eens 1 laag H200 gebruiken. Kijken hoe het bevalt als de rand ietsje steviger is.

Vliesofix heb je iig niets aan - is alleen een dun laagje lijm om 2 stoffen op elkaar te plakken. Als je echt niet kunt wachten tot je weer de juiste vlieseline in huis hebt, misschien een stukje oude molton of een oude, dunne handdoek nemen? Geen idee of dat wat is, hoor. Heb een oude molton gebruikt als vulling voor 2 katoenen wikkeldekens. Kan me dat ook wel in een niet al te brede rand van een hoedje voorstellen (maar zou je uit moeten proberen of dat echt wat is)...

19. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Nog even snel een mutsje en slofjes gemaakt. De kleine kan nu echt komen.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina