Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

Die zijn leuk! Patroon?

2. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Het mutsje heb ik als patroon van de website van prudent baby (hier)

De slofjes zijn nagemaakt van slofjes die ik een paar jaar geleden bij de prenatal heb gekocht. Deze heb ik binnenste buiten gedraaid en toen kon ik het redelijk na tekenen.

3. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Nog wat tricot vraagjes: heeft iemand ervaring met tricot van de stoffenkraam? Hoe is dit qua kwaliteit?
    En wat gebruiken jullie als rand afwerking? Elastisch baisband of boordstof?

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb tot nu toe alleen boordstof gebruikt of gewoon tricot voor de randen.
    Bij de Stoffenkraam heb ik alleen nogmaar katoen gekocht

5. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. Allesx2

Allesx2 Lid

22 sep 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb daar nog nooit iets besteld, maar wel wat gekocht! Het is een grote nette winkel met vriendelijk personeel op de Albert Cuyp! Ik zou daar denk ik wel durven bestellen!

7. Allesx2

Allesx2 Lid

22 sep 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben trouwens bezig met een verschoningsmatje. Hoe maken jullie deze? Met zeil? Of voeren jullie hem? Hoe groot?

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Zie mijn blog, heb er deze week net een gemaakt. De blokjes zijn 15x15 maar de naden gaan er nog af. Dus het zal zon 37 bij 63 zijn of zo. Vulling is dunne fiberfill en ik heb de voor en achterkant van katoen gemaakt.

9. Allesx2

Allesx2 Lid

22 sep 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Zal zo meteen je blog is gaan lezen!

10. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik ben ook druk begonnen met naaien voor de baby's.

Ik maak de dekbedhoezen zelf, daar doe ik dan katoenen deken in.
    Ik merk dat 1-persoons dekbedhoes zelf veel goedkoper is dan stof per meter, dus heb bij de wibra een hoes gekocht en bij de hema en op de markt.
    Dan heb je 220 meter van 140 breed. Daar haal ik dan net twee dekbedhoezen.

Ik heb net bij de webwinkel van de link hierboven stof besteld voor de boxkleden voor in de tweelingbox. Wil er twee gaan maken zodat ik wat kan afwisselen en zo nodig tussendoor wassen.

Van de stofresten wil ik aankleedkussen bekleden en nog twee muziekdoosjes in de vorm van een gevulde ster gaan maken.
    Ik heb de muziekdoosjes al in huis en speel het elke dag af op mijn buik. Kunnen ze vast wennen aan het melodietje.

Als er tussentijds wat af is zal ik foto's posten!

11. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik ben bezig met een geboorteslinger voor mijn derde. Maar nu ben ik op zoek naar letters. Het liefst die ik kan plakken zodat we op het laatst de juiste naam erop kunnen zetten. We willen nl niet weten of het een jongen of een meisje wordt.
    Ik heb wel wat gevonden op internet maar vind ze zo duur. Dus wie heeft een tip.

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Je zou flockfolie of flexfolie kunnen gebruiken. Dan kun je de letters vast uitknippen en er op het laatst opstrijken.

Flock- en flexfolie

en hier de tips van hoe het moet Flock- en Flexfolie tips

13. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Je kunt ook dubbelzijdig plakvlies gebruiken. Zo kun je beide namen voorbereiden en op het laatste moment er op strijken. vergelijkbaar met flock- en flexfolie. Je gebruikt hierbij wel je eigen stofjes.
    Werkt heel makkelijk:
    Eerst een laag op de stof strijken die de letter moet worden. Letter op de achterkant tekenen (zit een soort papier op), uitknippen, papier verwijderen en op je vlaggetjes strijken. evt. kun je er nog een zigzag steek langs zetten, maar mogelijk heb je daar geen zin in na je bevalling ;-D
    Let wel op dat je de letters in spiegelbeeld moet tekenen. Op internet kun je wel een abc in spiegelbeeld vinden die je kunt gebruiken. bijv. hier

14. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Top, dank voor de tips.

Denk dat ik na de bevalling idd nog geen zin heb om achter de machine te kruipen.

Ga me er even in verdiepen:D

15. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Ik ben op zoek naar een leuk ideetje voor onze suikerboontjes! (dit is de gewoonte in Belgie)
    Ik had onderstaande gevonden en vond ik best wel leuk!
    Wat vinden jullie?

Nu zie ik wel dat dit niet in een gewoon katoentje gemaakt is,...
    Heeft iemand een ideetje hoe ik het beste mijn katoentje wat extra stevig maak!? vlieseline is volgens mij niet voldoende....!?

16. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @letters: Ik heb plak/strijkletters besteld bij Hobbygalerij.nl. Ik vond de prijs en verzending daarvan meevallen!

17. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

#3797 Esthertie, 24 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2013
    @MMM74 Je kan de letters ook uit vilt knippen en erop plakken, mocht je zin hebben dan naai je ze nog vast.

Heb een zomer hemdje (racerback top) voor Mini-me gemaakt. De foto's zijn wat donker, 's avonds genomen.

IMAG1634.jpg IMAG1635.jpg

18. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Met textiel lijm...en n festonsteekje

19. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Wauw nog meer goede ideeën. Nu nog even bedenken wat het makkelijkste gaat zijn.

@Estertie wat een superschattig shirtje!!!!

20. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Je hebt ook hele stevige vlieseline hoor. Ik had er gekocht voor mijn naaitas te maken en toen ik mijn stof had versterkt ermee, kon ik hem oprollen als dik papier :D

Deel Deze Pagina