Alle spullen zijn in huis, ga deze week proberen hem te maken! Heb heel lijnzaad gekocht, dat klopt toch? Was 1,75 voor 500 gram, ook geen geld! En een stuk wafelstof gekocht en een leuk katoentje heb ik nog dus ik kan er mee bezig! Bedankt voor de beschrijving en ik plaats een foto als hij klaar is!
Klopt heel lijnzaad heb je nodig! En als je hem echt als kipkep woller na wilt maken moet je voor de buitenste hoes nicky velours gebruiken, ga ik morgen ook even kopen Ik ben benieuwd naar je pittenzak en wacht de foto wel af!
O dankjewel! Ga er eerst 1 met wafelstof maken en als dat bevalt haal ik ook nog Nicky velours voor de tweede! Hier hadden ze alleen de lijnzaad per 500 gram, dus of ik er nou iets minder in doe of gewoon een zak bij haal weet ik nog niet. Het klinkt heel weinig 2x130 gram per zak! Maarja hij moet ook niet zwaar worden natuurlijk!
De patroondelen zijn uit de stof geknipt, het deel voor de binnenkant kwam bij mij op geen mogelijke manier op de juiste maat uit de printer, heel irritant dat me dat niet lukte en geen idee hoe het kan, maar heb dat achterkant deel genomen op de juiste lengte en dat werkt ook! Nu is de schoonmaakster even druk beneden, maar als ze klaar is ga ik m'n naaimachine neerzetten en dan is het zo gepiept volgens mij!
ooo heerlijk ik ga die ook maken wilde hem al een hele tijd aanschaffen en nu dit gevonden super hoor!!
! Ik wil ook dingen voor de babykamer gaan maken maar de kleuren zijn mint en oud roze en die kleur vind je bijna nergens als stof. Iemand tips?
Hier ook een doe het zelf mama Ik heb al heel wat in elkaar gestoken, maar niet allemaal voor mijzelf. Zo heb ik al wikkeldoeken gemaakt, een pamperhuisje, knuffeldoekje, pamperzakje... Ik moet nu wel zeggen dat het vaak absoluut niet goedkoper uitkomt. Tegenwoordig in de zeeman heb je super toffe spullen voor een paar euro en als je leuke stof wil gaan kopen ben je al snel heel wat geld kwijt. Maar het is zo leuk! En zo origineel! Ik zal een fototje toevoegen van het laatste dat ik gemaakt heb, wel voor mijn eigen kindje
Ze zijn klaar! 1 met wafelstof hoes en 1 met nicky velours! Ben er blij mee! Het is wel evene en gepiel om ze in de hoes te krijgen hoor. Dacht misschien gaat het met het velours makkelijker want daar zit rek in, maar dat is niet zo. Als je er meer zaad in doet dan 130 gram per kant krijg je hem echt niet meer in de hoes! Dus de eerste moest ik even open maken en wat eruit halen! Ik ben er blij mee! Super bedankt voor het maken van het patroon en de beschrijving, hij is echt super makkelijk te maken!!
Woow!! Mooi geworden hoor! Ik ga ook nog nicky velours halen misschien wat stof van de naad bij de twee losse delen afknippen? Ik bedoel dus die rand korter knippen?
Dank dames! Ben met beide erg blij! Ja je zou de overslag iets kleiner kunnen maken, maar hij moet natuurlijk ook niet gaan gapen met de zak erin, het is te proberen! Vind beide stoffen erg mooi voor de hoes, dat velours is wat dikker, maar ook erg mooi! Ben er echt helemaal blij mee! Middagje zoet geweest (inclusief boodschappen doen tussendoor) maar het is leuk om zelf te maken en scheelt een bak met geld, en heb weer flinke stukken stof over haha, kan ik ook nog wat anders leuks verzinnen, eigenlijk nog plannen voor een aankleedkussenhoes, nog even moed voor verzamelen
Ik vind ze er erg leuk uitzien! Maar vraagje: als hij helemal goed in de hoes zit, dan zie je het binnenstofje toch niet? Ik wil er ook wel een of meer maken. Maar is het nog handig voor een baby van 6 maanden? Misschien in de kinderwagen met deze kou?
Mijn moeder heeft zelf lakentjes gemaakt. Binnenkort gaan we beginnen aan het boxkleed en aan een vlaggenlijn met de naam er op.
Klopt hoor! Dus wat je voor de binnenkant gebruikt maakt niets uit! Want je stopt ze helemaal in de hoes. Had nog leuke stofjes liggen haha, vandaar, maar plat wit katoen zou ook makkelijk kunnen bv! Ik denk dat ik ze wel lang gebruik, ze krijgen nog wel vaker buikpijn, in de wagen met kou, in de winter als ze het koud hebben in bed, verzin het maar!
Van de overgebleven velours een popje gemaakt, nooit eerder gedaan, maar wat is hij leuk geworden! Ben er helemaal blij mee!!
Ik net stofjes gehaald bij van gool. Oa een restje.nicky.velours voor één euro en het is nog een grote lap ook! Dat popje is echt heel schattig!
O wauw geen geld voor dat velours zeg!! Hier is de goedkope stoffenwinkel een stukje rijden en hier in de buurt zit helaas alleen een wat duurdere winkel. Kom niet zo heel ver meer momenteel dus moest het maar even doen met de 'dure' zaak! Maar als je velours over hebt is dat dus fantastisch voor een popje, zo zacht!