Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Heleen

1 dec 2011
    47
    0
    0
    Mijn man en ik hebben een eigen bedrijf
    Lisse
    Hier ook lekker bezig geweest.
    Heb een luiertas gemaakt. Wat een werk was dat zeg;)pff
    Verder de wieg bekleed, om een beetje prive te kunnen voeden een voedingsdoek, een setje kleding mt 50. Ik wil nog een muziek mobiel en een boxkleed maken maar dat heeft geen haast. Owja ik had ook nog een dekentje van wafeldoek gemaakt.
    Trouwens leuk om te zien. Ik heb ook het ikea gordijn gebruikt voor de wieg:)
    De foto's lukken alleen niet vanaf mijn telefoon.
    Zal het nog via pc proberen toe te voegen..

2. Reda

Reda Lid

30 sep 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss Heleen: Hoe ziet zo'n voedingsdoek er uit?

3. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    #4103 dovemeisje, 3 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2014
    Hallo creabea's

Kan iemand mij helpen aan patroon van een Dooky...... Misschien staat ie al ergens vermeld, maar om alle 411 pagina's te lezen iets teveel van het goede voor mij op dit moment !!!!!

4. Laust

Laust Niet meer actief

Een patroon heb ik niet, ik heb maar wat gegokt omdat ik niks kon vinden. Ik zou hem volgende keer iets langer maken, nu past het allemaal maar net. Zonwerende stof, vrolijk katoentje, biaisband en een paar douchegordijnringen en klaar!

Als je wil kan ik hem morgen even voor je opmeten, dan heb je een idee.

image.jpg
    Geen idee waarom de foto gedraaid is....

5. SannieM

SannieM Lid

29 jul 2013
    43
    0
    0
    Ik werk als Pedagogisch medewerker bij een kindero
    in Twente
    Ik kan mn dooky ook wel gaan zoeken en deze overtrekken zodat jullie een patroon krijgen!! Zal straks wel ff op strooptocht gaan!

6. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Zelf een Dooky maken is wel een goed idee, ik heb er een op mijn verlanglijstje staan, maar als ik m niet krijg..... Wie weet.....

7. Zag dit onderwerp vandaag ineens voorbij komen. Leuke dingen maken jullie meiden!

8. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Dat zou helemaal super zijn meiden als jullie of op konden meten of patroon konden tekenen... Thanx alvast

9. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16

ik ben ook benieuwd! Hoewel ze nu bij prenatal in de aanbieding zijn voor 16 euro, dan zijn ze natuurlijk niet zo origineel! Hier nog niks kunnen naaien voorlopig. Onze zoon zijn nieuwe kamer is eindelijk af, nu nog mijn bureau een plek geven en dan kan de naaimachine weer uit t stof voor onze aankomende kleine meid!

10. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Ik ben eigenlijk ook op zoek naar patroon voor hoes voor de newborn van stokke.... Wie kan mij daaraan helpen..... Ben nu een bh aan het maken en daarna volop voor de kleine

11. Onje

Onje Niet meer actief

Lieve creatieve dames, ik breek even bij jullie in!

Ik heb onderstaande hoes voor de maxi cosi.
    Nu gaat Liv over een tijdje over naar de buggyinzet van maxi cosi mura.
    Heel stom maar ik heb alleen de autostoel hoes laten maken en niet doe voor de buggy inzet en nu is de stof bij deze mevrouw helaas op :( . En ik baal verschrikkelijk.

Weten jullie misschien een site waar ik kan kijken en veel kans maak op deze stof? Of is er iemand die deze herkent?
    Ik heb tricot (zeg ik dat goed, het mag in ieder geval geen katoen zijn) nodig.
    Of heeft 1 van jullie enig idee waar ik wat leuks in dezelfde Trent kan vinden? Het liefst online, of een winkeltje in (de buurt van) Amsterdam.

alvast ontzettend bedankt !

12. SannieM

SannieM Lid

29 jul 2013
    43
    0
    0
    Ik werk als Pedagogisch medewerker bij een kindero
    in Twente
    oke het heeft even geduurd maar het is mij gelukt om van de Dooky een patroon te maken, als ik van de week tijd heb zal ik ook eventueel een DIY hiervan maken op mn blog. Ik heb ook gelijk opgemeten hoeveel je van alles nodig hebt, misschien wel handig ;)

Link naar de patroon:
    https://app.box.com/s/bzng1g7owe9opm8xbmdb
    Gaarne met niemand delen of anders verwijzen naar mijn blog!!

Benodigdheden:
    - 2x 18 cm klittenband (zachte zijde van de klittenband, wordt aan de voorkant van de Dooky genaaid)
    - 2x 15 cm klittenband (harde zijde van de klittenband, wordt aan de achterkant van de Dooky genaaid)
    - 5 ringen/oogjes die je in de Dooky maakt
    - 5 gordijnringen of andere soort ringen die een open gedeelte hebben zodat je deze vast kant maken aan de wandelwagen
    - 2x 30cm Biaisband (15cm steekt uit, hiermee knoop je je Dooky vast)
    - 1x 41cm Biaisband voor de onderkant
    - 1x 170cm Biaisband voor rondomheen de Dooky. (15cm steekt uit, hiermee knoop je je Dooky vast)
    / edit en natuurlijk stof nodig! ongeveer 52x52cm aan stof, maar houd maar wat ruimer aan voor de zekerheid, zou jammer zijn als je stof koopt en net te kort komt!

Mochten jullie vragen hebben dan mag je me altijd pb' en! of natuurlijk hier stellen ;)

13. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Geweldig dank je wel. Enne ik zal hem niet delen .......

14. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik ben zelf ook al maanden halverwege een zelf te maken DOoky, maar las op een gegeven moment wel dat de echte Dooky's ook wat UV werende werking hebben en dat heeft normale stof natuurlijk niet zoveel... Houdt daar dan wel rekening mee...

15. bubalou

bubalou Lid

5 sep 2012
    83
    0
    0
    Bedankt voor het patroon!

16. bubalou

bubalou Lid

5 sep 2012
    83
    0
    0
    @Onje
    Misschien kun je bij die mevrouw even navragen of ze weet welk merk het stofje was (bijv. dapper of eline pellink oid), dan kun je op internet gerichter zoeken. Anders zou je op een stoffenmarkt kunnen kijken, bijv. de Albert cuyp, als het goed is zou een verkoper de stof wel moeten herkennen en je kunnen vertellen of het nog te krijgen is. Succes!

17. Miss Heleen

1 dec 2011
    47
    0
    0
    Mijn man en ik hebben een eigen bedrijf
    Lisse
    Je kan even googelen op voedingsdoek. Er zijn er verschillende te koop.
    Ik heb gewoon een leuke tricot gekocht hier een soort rok vam gemaakt met boven een tunnel met elastiek. Deze doe je gewoon om je nek en de baby drinkt onder de rok.
    Ik heb er nog een zak (voor zoogcompressen) en versiering opgemaakt.

Zodra ik puf heb zal ik foto's regelen;)

18. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Even een vraagje,
    Het lijkt mij zo ontzettend leuk om creatief te zijn en wat spulletjes te kunnen naaien, alleen heb ik geen naaimachine en ben ik een echte beginner!! Ik wil op marktplaats een niet te dure naaimachine kopen om zo eens te gaan testen.
    Kunnen jullie mij een merk aanraden, of nog tips waar ik op letten moet? :)
    Zie hier onwijs leuke creaties voorbij komen!!

19. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Inmiddels een machine gevonden om even te lenen, zo kan ik kijken of ik er überhaupt wel talent voor heb!:D

Ik wil ook graag een hoes maken voor het voedingskussen, hoe kan ik dit het beste aanpakken?;)

groetjess

20. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Wat leuk die kipkep en dooky! Hoe maken jullie die ringen in de doeky? Zou dat ook met Eem knoopsgat kunnen?

Deel Deze Pagina