Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boerderijmama

    boerderijmama Bekend lid

    6 jun 2011
    926
    45
    28
    NULL
    België
    Hier vind je een gratis patroon voor maxi cosi hoes, maar dat van de hippe uil bestaat wel uit veel meer onderdelen, dus gaat misschien wel beter aanpassen...?

    De overtrek
     
  2. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nee ik niet,maar mijn schoonmoeder wel :):p
     
  3. bay

    bay Nieuw lid

    19 aug 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zoek het patroon van de bugaboo zonnekap, heeft iemand deze?
     
  4. Yara1

    Yara1 Lid

    20 jul 2014
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    dat is inderdaad gebreid aan een kant en met teddy of borgkatoen aan de andere kant.
    een kabelpatroon ziet er ingewikkeld uit maar is het eigenlijk niet. De rand is alleen recht gebreid.
    ik wilde ook zelf het dekentje gaan breien maar heb ervanaf gezien.
    mijn dekentje was in de aanbieding met 20%korting en voor die prijs kom ik geen wol/acryl/katoen en teddy of borg kopen.
    deze is denk ik van cotton baby. Die hebben ook gave mandjes. Die ga ik dan weer wel zelf maken want dat red ik wel voor 30 €.
    zelf heb ik bij het dekentje twee kruikenzakken gebreid met kabels.
    dus even goed uitrekenen hoeveel je aan materiaal kwijt bent, als dat meer is dan het dekentje zelf kan je hem beter kopen, of he moet het heel leuk vinden dat het zelf gemaakt is dan maakt het weer niet uit.
     
  5. polkadot

    polkadot Actief lid

    2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Dankje! Inmiddels heb ik de stokke newborn hoes gekocht en wilde het ook kopen voor de maxi cosi maar dat is al 11 euro. Ik heb gekeken voor hoesjes maar daar zit vaak geen hoes voor het kleine hoofdkussentje, heel apart. Dat mis ik ook in het patroon dat jij hebt gegeven geloof ik.

    Iemand anders een tip voor een gratis of goedkope patroon voor de maxi cosi? of een betaalbare hoes die ook het kleine kussentje bedekt?

    Ik ga hopelijk snel aan de slag met de stokke hoes, heb leuke grijze stof met sterretjes gekocht :)
     
  6. polkadot

    polkadot Actief lid

    2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Nog een vraagje:)

    Wat voor stof gebruiken jullie voor de wikkeldeken voor in de maxi cosi? Ik zat te denken aan flannel aan de binnenkant. Maar gebruik ik fleece aan buitenkant of wordt het fiberfill en dan weer katoen?
    Ik kom er even niet uit.
     
  7. mammalies

    mammalies Actief lid

    4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een up voor de bugaboo bekleding ;)
     
  8. mammalies

    mammalies Actief lid

    4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga een voetenzak maken en heb wafelkatoen met 2 lagen dunne fiberfill ertussen... Ze hadden alleen 100-grams fiberfill, dat vond ik te dun, beebje komt in januari!
     
  9. rijkdom

    rijkdom Lid

    14 jun 2014
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb als vulling een wollen deken gebruikt die ik over had. Niet dik, blijft mooi op zn plaats en wel heerlijk warm :)
     
  10. boerderijmama

    boerderijmama Bekend lid

    6 jun 2011
    926
    45
    28
    NULL
    België
    2 lagen fiberfill?
     
  11. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Jaa ik vroeg me af of er iemand al eens zelf bugaboo bekleding gemaakt heeft?
    Bijv. de kap ?

    Met welke stof hebben jullie dat gedaan of kan je dat het beste doen ? en heeft er iemand misschien een patroon ?
     
  12. mammalies

    mammalies Actief lid

    4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, 2 lagen, 100-grams fiberfill vind ik veel te dun anders. Ik maak hem van wafeldoek, dus dat is ook minder warm dan teddy oid.
     
  13. Suuzanna

    Suuzanna Actief lid

    16 feb 2014
    256
    0
    16
    Gisteren een badcape gemaakt voor een vriendin.
    Nu een maxicosi wikkeldoek proberen. Ben nooit zo goed in patronen, dus zelf een beetje onderzoeken...
    Ik maak het wikkeldoek van flanel aan de binnenkant en aan de buitenkant dik gevoerd tricot stof.

    20140920_130632.jpg
     
  14. Sylph

    Sylph Actief lid

    15 aug 2014
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zijn er leuke dingen gemaakt in deze topic. Krijg er zelf ook ideetjes van om weer wat meer dingen te maken. Die badcape ziet er leuk uit, Suuzanna! Vind al die bekledingen voor maxi-cosis en wandelwagens die jullie maken ook zo knap, dat durf ik zelf niet zo aan.

    Heb wel wat dingen gemaakt hier de afgelopen maanden, boxkleed, aankleedkussenhoes, lakentjes en het hemeltje. Zou wel graag kleding maken in de toekomst voor de kleine, denk ik. Moet alleen eens echt leuke stofjes gaan vinden die daar dan geschikt voor zijn.
     
  15. Nini2408

    Nini2408 Nieuw lid

    9 jan 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

    Heeft er hier iemand een patroon om een slaapzak te maken waar de rits aan de zijkant zit ipv vooraan?

    Alvast bedankt!
     
  16. liefsvanmama

    liefsvanmama Niet meer actief

    Hoi, hoe vinden jullie mijn ringsling?
     
  17. Oma2015

    Oma2015 Nieuw lid

    29 okt 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Heb je een patroon van die wrapper?
    Zou je deze naar mij willen mailen.
    Alvast bedankt
    Groetjes
     

Deel Deze Pagina